וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי זה מתאים? JBL Soundgear - השילוב המוזר בין רמקול לאוזניות

17.12.2017 / 8:54

הוא יושב על הצוואר בנוחות, מספק סאונד מרשים, מאפשר לידיים להישאר פנויות ועדיין לשמוע כשמישהו קורא לכם. מצד שני, הוא מתאים רק למי שנמצא לבד רוב הזמן. אם האקדמיה ללשון תחפש לו שם בעברית, אנחנו מציעים "רמקולר"

בעולם האוזניות אפשר למצוא דגמים שמתלבשים על האוזן, שמכסים את האוזן, שנכנסים לתוך האוזן ואפילו שנתלים על האפרכסת וכעת נתקלנו במוצר חדש עם קטגוריה משל עצמו - רמקול אלחוטי שיושב על הצוואר. סביר להניח שנראה בזמן הקרוב מוצרים דומים של חברות מתחרות, אבל האם אנחנו באמת צריכים רמקול נייד שאפשר לענוד על הצוואר?

הרמקול מיועד להאזנה למוזיקה ולניהול שיחות, בזמן שהידיים פנויות לשאר העיסוקים. לקחנו מבאג את Soundgear של חברת JBL כדי לבדוק האם העולם מוכן לשילוב מוזר כזה של אוזניות ורמקול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוח מאוד כשעסוקים לבד בבית./מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב

מבחינת המראה, הסאונד גיר מעורר סקרנות ומי שמרבה לטוס לא יצליח לחמוק מההשוואה בינו לכרית הטיסה המוכרת שאמורה לייצב את הצוואר בישיבה. המכשיר צבוע בשחור והוא עדין למגע. הוא מתלבש כמו קולר על הצוואר ומשלים כמעט מעגל שלם. בשני צדי הקולר יש רמקולים ולמרות שהייתם מצפים מהסאונד גיר להיות גמיש במידה מסוימת, הוא קשיח לחלוטין. זה אומר שהוא יציב מאוד על הכתפיים בזמן בישול במטבח, למשל, אבל גם שקשה יהיה לקפל אותו לתוך תיק ולשאת אותו לכל מקום. מצד שני, כפי שגילינו במהרה - אתם לא רוצים להשתמש בו בכל מקום, או ליד אנשים אחרים.

הסאונד גיר הוא לא אוזניות שאמורות להיצמד לאוזן ולא להרפות. העובדה שהוא מונח על הצוואר אמורה להעניק למשתמש נינוחות מסוימת ויש לציין לחיוב את הנדסת האנוש המוצלחת של JBL. גם כשהסתובבנו יום שלם עם הרמקול עלינו, כמעט ולא הרגשנו בו ולא עלה צורך להוריד אותו כדי לנגב זיעה או כדי להקל על השרירים. למעט הסאונד שהוא הפיק, הנוכחות שלו לא הייתה מורגשת ונראה שגם המשקל שלו (350 גרמים) צומצם עד למינימום בתהליך התכנון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא גמיש כפי שהייתם מצפים שיהיה אבל איכות הסאונד מפתיעה לטובה./מערכת וואלה!, צילום מסך

חומרה

ניתן לחבר את הסאונד גיר למגוון רחב של מוצרי אודיו התומכים בקישורית בלוטות', כמו סמארטפון, טאבלט, טלוויזיה ועוד. בערכה מגיע עם המוצר גם משדר קטן, אותו ניתן לחבר לשקע אוזניות 3.5 מילימטרים סטנדרטי או עם כבל אופטי, ישירות למסכי טלוויזיה ללא בלוטות'. לדברי החברה, חיי הסוללה בסאונד גיר עומדים על כשש שעות האזנה רצופה. הטעינה מבוצעת באמצעות כבל מיקרו USB סטנדרטי. למרות הצהרות החברה, בפועל הצלחנו להגיע עם הסוללה לחמש שעות האזנה רצופה ולא יותר מכך; חיי הסוללה משתנים בהתאם לשימוש כך שבהחלט ניתן להגיע ליותר. היינו מצפים גם לחיבור USB C, המאפיין עם רוב הגאדג'טים החדשים, ולא לחיבור מיושן שמצריך לארוז עוד כבל בתיק.

איכות השמע

שני הרמקולים בצדי הקולר אינם מפיקים סאונד חזק במיוחד, אבל בשל הקרבה לאוזניים הם בהחלט מספיקים על מנת להזרים שירים מהסמארטפון או מכל מקור מוזיקה אחר באמצעות קישורית בלוטות'. בצדי הסאונד גיר לחצני ההדלקה והכיבוי, כפתור מעבר ביו שירים וכפתורי הווליום הנגישים מאוד, שממוקמים בצורה נוחה. מבחינת איכות השמע, הרמקול האישי הפתיע לטובה. הסאונד צלול, הבסים מורגשים חזק בשני צדי הראש אך לצערנו חווינו כמה ניתוקים לאחר זמן האזנה ממושך; לא היה צורך להתחבר ידנית מחדש אבל חוויית השימוש נפגעת מאוד כשהמוזיקה נפסקת לכמה שניות ומתחילה מחדש. בעת שיחה, שמענו היטב את הצד השני, והקול שלנו נשמע כמו שצריך. ניתן להשוות את החוויה להצמדת האוזן לרמקול גדול אך לא מחריש אוזניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכאורה אף אחד לא אמור לשמוע יחד איתכם, אבל העירו לנו לכבות את המוזיקה כל הזמן./מערכת וואלה!, צילום מסך

למי זה מתאים?

לדברי החברה, מי שעונד את הרמקול על הצוואר אמור לשמוע היטב את המוזיקה או את השיחה אך מי שנמצא מסביבו לא אמור לשמוע את הצלילים בעוצמה גבוהה; בפועל, העירו לנו לא פעם להנמיך את הווליום בתחבורה ציבורית וגם במערכת וואלה! NEWS. הרמקול לא מצליח למקד את הסאונד באוזני המשתמש, מה שהופך אותו לפתרון יעיל רק כשנמצאים לבד. מהבחינה הזו בעיקר הסאונד גיר עדיין נופל בקטגוריה של רמקול וכעת נשאלת השאלה, למה שתרצו להסתובב עם רמקול תלוי על הצוואר? כנראה מי שיעדיפו את היתרונות של המוצר הזה, הם אנשים שעובדים בבית או במשרד משלהם ורוצים ליהנות מסאונד באיכות גבוהה מבלי להיעלם לתוך זוג אוזניות.

מחירו של הסאונד גיר 999 שקלים, ברשת באג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully