וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסרון אחד בלבד: בפחות מאלפיים שקל - נוקיה 8 הוא כמעט מושלם

18.12.2017 / 9:40

מותג הסלולר הפיני הוותיק עבר כמה גלגולים מאז ימי הזוהר של תחילת שנות האלפיים וכעת הוא קופץ ראש לבריכה של הגדולים עם סדרת סמארטפונים חדשה. המכשיר הבכיר בסדרה, נוקיה 8, הצליח להרשים אותנו יותר ממה שציפינו

צלמים זמניים מורשים

כמה פעמים שמעתם בשנה האחרונה את שילוב המילים "נוקיה" ו-"קאמבק"? ענקית הסלולר הפינית שירדה מגדולתה זכתה לקום לתחייה תחת כנפיה של חברת HMD והשיקה מחדש את המותג המוכר מימי הטלפונים הסלולריים הטיפשים של שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. חברת HMD הפינית מורכבת מעובדי נוקיה שהגיעו ממיקרוסופט לאחר שמחלקת המובייל נסגרה. המכשיר הראשון ששחררו לעולם היה הנוקיה 6 שהגיע לסין והשאיר את כולם המומים על ההצלחה האדירה של המותג האירופי. כעת יורוקום, יבואנית נוקיה, משיקה את סדרת הסמארטפונים החדשה של נוקיה בישראל. לקחנו לבדיקה את המכשיר המסקרן ביותר מבין הארבעה שהושקו - נוקיה 8, מכשיר הדגל שמציע מפרט מרשים עם תג מחיר שמגרד את אלפיים השקלים מלמטה. האם המותג המוכר באמת הצליח לשרוד את העולם הבא ולחזור לחיינו כאילו לא נעלם מעולם?

נוקיה 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מראה מיושן, אבל אלגנטי. סמארטפון עם מפרט מתקדם ומחיר נוח בלי יותר מדי רעש./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

נוקיה 8 מעוצב כמו סמארטפון מלפני שנתיים, אבל HMD הצליחו למצוא את האיזון בין המראה הקלאסי למראה היוקרתי. אין לו מסך נטול שוליים כמו שאנחנו מכירים ב-LG G6, בגלקסי S8 או באייפון X, והמידות שלו דומות לאייפון 7 פלוס. אורכו 15.1 סנטימטרים ומשקלו 160 גרמים. המשקל שלו סטנדרטי אבל הוא מרגיש קליל בזכות חלוקה טובה של הרכיבים בפנים. מבחינה חיצונית הוא נראה מעט מגושם אבל מצליח לשמור על חזות מאופקת ולמראה היוקרתי תורמת גם זכוכית 2.5D גורילה 5 המשלבת באלגנטיות בין המסך לגוף אלומיניום שצבוע בכחול. המכשיר נראה ומרגיש ביד מצוין וחובבי המותג "נוקיה" הנוסטלגי ייהנו להביט בלוגו שלא השתנה הרבה. בחזית המכשיר שלושה כפתורי מגע: האמצעי כפתור הבית שמשמש גם כקורא טביעות האצבע, ולצדו כפתור למשימות האחרונות וכפתור לחזרה אחורה, כמו במרבית מכשירי האנדרואיד. בגב המכשיר שתי עדשות שכמעט ואינן בולטות ולאורך קוי המתאר יש מתכת בהירה שמשלימה את המראה האלגנטי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מסך

בחזיתו של נוקיה 8 מסך בגודל 5.3 אינץ' מסוג IPS LCD ברזולוציית QHD. למכשיר, כאמור, זכוכית 2.5D המשתלבת באופן מושלם לתוך המסגרת והוא משוריין בציפוי זכוכית גורילה 5 מהדור האחרון שאמור להגן בצורה מקסימלית מפני נפילות ומכות. המסך המצוין מספק בהירות גבוהה מאוד, גוון לבן מעולה וצבעים מדויקים ועשירים. כיף לצפות בתכנים במסך הזה והצבעים של ממשק האנדרואיד הנקי עוזרים להבליט את האיכות שלו. למכשיר תצוגת Always On בדומה למכשירי LG וסמסונג והמסך מאפשר לקרוא התראות ואת השעה גם כשהוא כבוי. זה חוסך בסוללה ובזמן, ולא ברור למה אין את זה בכל הסמארטפונים.

נוקיה 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מערך הצילום הכפול נראה מרשים על הנייר אבל אכזב אותנו בבדיקה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

נוקיה 8 מצויד בחומרה המתקדמת ביותר שיש כיום בשוק. בלבו פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 835 לצד 4 גיגה זיכרון RAM; זה שילוב מנצח שכבר ראינו במכשירי פרימיום וגם במכשירי דגל בקטגוריית הביניית כמו Mi 6 של שיאומי. למכשיר אין בעיה להריץ כל משימה, מורכבת או פשוטה, וכמה שניסינו להעמיס עליו הוא עמד בזה בגבורה. בנוקיה מתגאים שהמכשיר מגיע עם טכנולוגיה יחודית בשם Ozo המאפשרת להקליט סאונד ב-360 מעלות, ולשמור את הצלילים בדיוק כפי שהם נשמעו באוזנינו ברגע ההקלטה. קשה לבחון את האפשרות הזאת מאחר ונוקיה לא טרחה להוסיף אפליקציית הקלטת שמע מובנית, וכדי לבחון את הטענה השתמשנו בממשק הצילום (על כך בהמשך).

נפח האחסון הפנימי עומד על 64 גיגה לצד חריץ הרחבה לכרטיס מיקרו-SD עד 256 גיגה. בזכות שיתוף הפעולה של גוגל ונוקיה, תוכלו גם ליהנות מאחסון וידאו ותמונות ללא הגבלה ב-Google photos. את המכשיר מפעילה סוללה בנפח 3,090 מיליאמפר-שעה, הנטענת בטכנולוגיית טעינה מהירה Quick Charge 3.0 של קוולקום. המטען, ששוויו כמה מאות שקלים, כלול בערכה. בבדיקה שלנו הצלחנו לסיים יום עבודה שלם על טעינה אחת ללא בעיה. פחות התרשמנו מקורא טביעות האצבע, שלא עובד בצורה חלקה במיוחד ולרוב דורש הצמדה נוספת של האצבע.

ממשק

בנוקיה מתגאים שנוקיה 8 מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה נקייה, ממש כמו של מכשיר הפיקסל של גוגל, ומדגישים כי מערכת ההפעלה זוכה לעדכונים שוטפים. אבל אם זה המצב, אז למה הוא עדיין מריץ אנדרואיד 7.1.2 ולא אנדרואיד 8.0 אוריאו? במהלך הבדיקה שלנו קיבלנו עדכון אבטחה מגוגל, אבל אם מדובר בעדכוני אבטחה בלבד, זה חשוב מאוד, אבל הרבה פחות מרשים ממה שהבטיחו לנו. הממשק של נוקיה 8 נקי מאפליקציות מובנות למעט היישומים של גוגל. תצוגת ה-Always On זהה לשאר המכשירים שמריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה נקייה. אהבנו מאוד את הממשק הפשוט והנקי , בדיוק כמו שגוגל תכננה שהוא יהיה.

נוקיה 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בפחות מאלפיים שקלים, זה אחד המכשירים המשתלמים בישראל כיום./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

במסגרת הקאמבק המוצלח נוקיה חזרה לשתף פעולה עם יצרנית העדשות הגרמנית "קארל זייס". מערך הצילום האחורי של נוקיה 8 כולל שני חיישנים: אחד של 13 מגה פיקסל שחור-לבן והשני 13 מגה פיקסל צבעוני, עם מייצב תמונה אופטי; לשניהם מפתח צמצם f/2.0 ופיקסלים בגודל 1.12 מיקרון. על הנייר מדובר במצלמה אחורית משובחת, אבל בפועל לא התרשמנו במיוחד ולעתים אף התאכזבנו. בתאורה מלאכותית במשרד התמונה יצאו מגורענות מאוד ורק בתנאי תאורה אופטימליים התמונות יצאו באיכות טובה; על צילום בחושך, אין בכלל על מה לדבר. ממשק הצילום המובנה פשוט מאוד וחובבי הצילום שרוצים ממשק עם הגדרות יותר מתקדמות, יאלצו להוריד אפליקציה חיצונית. בצילום במצבי מאקרו, המצלמה התמקדה במהירות יוצאת דופן על אובייקטים, גם בתנאי תאורה מאתגרים - וזה לא מובן מאליו. התרשמנו לטובה מהאיזון הלבן המצוין אבל ביחס לשאר הביצועים של הסמארטפון, מדובר בנקודת תורפה מפתיעה.

למצלמה הקדמית חיישן של 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ופיקסלים בגודל 1.12 מיקרון. בניגוד למערך האחורי, מצלמת הסלפי הפתיעה לטובה; התמונות שצילמנו היו מפורטות במיוחד, לא מטושטשות והמיקוד היה מהיר, גם בתנאי תאורה מאתגרים. טכנולוגיית הסאונד הייחודית של נוקיה OZO עושה הבדל בין הקלטה של מיקרופון רגיל לבין ההקלטה במיקרופון של הנוקיה, אך מרבית המשתמשים לא יבחינו בהבדל מהותי ולכן קשה להגדיר את הטכנולוגיה הזו כפורצת דרך; זו בהחלט תוספת חיובית אבל היא לא משנה את חווית השימוש בצורה מהפכנית כפי שטוענים בנוקיה.

בנוקיה מתגאים ביכולת ה-Dual Sight, המכונה גם "מצב Bothie". הפיצ'ר הזה מאפשר שימוש במצלמה הקדמית והאחורית בו-זמנית תוך פיצול המסך, גם בזמן צילום סטילס וגם בזמן צילום וידאו. עד כמה זה שימושי? מעבר לבדיקה שביצענו לפיצ'ר, לא מצאנו את עצמנו נזקקים לו. מי שאוהב לצלם סרטונים לרשתות חברתיות יהנה מהאפשרות הזו מאוד, וביד מיומנת אפשר לייצר סרטונים מאוד מקוריים עם שתי המצלמות במקביל.

נוקיה 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המסך איכותי, איכות השמע טובה מאוד וכוח העיבוד מרשים - אבל הכי אהבנו את הממשק הנקי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

נוקיה 8 מגיע עם המון היסטוריה ומנסה לנצל את המוניטין הוותיק כדי להתחרות במגרש של הגדולים. המכשיר מציע מפרט מרשים ומתיימר להיות מכשיר פרימיום; תג המחיר שלו ממקם אותו בקטגוריית הביניים, ושם הוא מככב. בפחות מאלפיים שקלים נוקיה 8 מציע מסך מעולה, חומרה מתקדמת ועיצוב מעט מיושן אבל מאוד אלגנטי ויוקרתי למראה. הוא מרגיש מצוין ורץ מהר מאוד אך יש לו חיסרון משמעותי אחד - המצלמה, שלא מצליחה לספק את הסחורה כיאה למכשיר פרימיום. בתחום הזה הוא לא מצליח להתחרות בגלקסי ובאייפון. כשמשקללים את כל היתרונות והחסרונות המסקנה ברורה - זה אחד המכשירים המשתלמים ביותר שיש היום בישראל; כמעט מכשיר פרימיום מהשורה הראשונה במחצית המחיר. ביבוא רשמי מחירו 1,999 שקלים, והערכה, כאמור, כוללת אפילו מטען מהיר. ככה נראה קאמבק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully