וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך עד 2,000 שקלים: תנו לנו לעזור לכם לבחור לפטופ חדש

19.12.2017 / 9:21

מה חשוב לדעת על המסך, מה מינימום זיכרון ה-RAM שאסור להתפשר עליו, איזה כונן קשיח מומלץ ועוד - כל מה שצריך לדעת כדי להשיג דיל משתלם וגם כמה המלצות על דגמים זולים שאהבנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתקציב מוגבל תצטרכו להתפשר, אבל צריך לדעת על מה לא להתפשר./מערכת וואלה!, צילום מסך

מחשבים נייחים היו עד לפני כחמש שנים הסטנדרט ומחשבים ניידים נחשבו כמוצר פחות איכותי שמקפיץ את עלות רכישת מחשב חדש באלפי שקלים. הטכנולוגיה השתפרה מאוד מאז, ובעיקר מחירי החומרה צנחו. כיום ניתן למצוא מחשבים ניידים מצויינים עד 2,000 שקלים, שאולי לא ישמשו לעריכת וידאו או פוטושופ אבל יספיקו בהחלט לגלישה באינטרנט, כתיבת מסמכים, צפייה בסרטים ועוד. השוק מוצף בלפטופים של מותגים שונים, עם מפרטים שונים ובסכומים הנמוכים המותגים המוכרים לא בהכרח מציעים מוצרים ברמה גבוהה יותר מהמתחרים הזולים.

כשאתם קונים מחשב בתקציב מוגבל כזה, חשוב שתגדירו לעצמכם מראש מה הפיצ'רים שחשובים לכם - הביצועים או גודל המסך, כי קשה מאוד ליהנות מכל היתרונות בהיצע הקיים. יש רכיבים המקפיצים את המחיר אבל משדרגים משמעותית את חווית השימוש, ואילו רכיבים אחרים עלולים לעלות ביוקר מבלי שתזדקקו להם באמת. מה צריך לדעת לפני שקונים לפטופ חדש, ואיך לא יעבדו עליכם? המדריך המקוצר הזה יחסוך לכם הרבה כסף ומפח נפש.

מסך

בתקציב מוגבל של עד 2,000 שקלים אתם לא חייבים להתפשר על רזולוציית המסך אבל ברוב המקרים יש צורך להתפשר על הגודל שלו. יהיה לכם קשה למצוא לפטופ עם מסך בגודל 13.3 אינץ' אבל כן תצליחו לאתר מחשבים נהדרים עם מסך בגודל 14 אינץ' ברזולוציית Full HD או HD. אל תרכשו לפטופ ברזולוציה נמוכה מ-HD, וגם הרזולוציה הזו עלולה להתגלות כלא מספיקה אם השימוש העיקרי שלכם במחשב הוא צפייה בסרטים; עדיף להשקיע עוד כמה מאות שקלים על מסך איכותי במידה הנכונה.

הלפטופ של אסוס מדגם X540NA-GO034T, לדוגמה, עולה 1,490 שקלים ומגיע עם מסך בגודל 15.6 אינץ' ברזולוציית HD; הלפטופ של לנובו מדגם IdeaPad 320-14 90XQ002SIV עולה 1,540 שקלים וגם לו יש מסך בגודל 14 אינץ' ברזולוציית Full HD. שני הדגמים האלה מומלצים גם מבחינת שאר המפרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Asus X540NA-GO034T./מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבד

בעולם הלפטופים כלל האצבע הוא שהמעבדים של אינטל לרוב מומלצים יותר מהמעבדים של AMD, בעיקר בגלל תמיכה בתוכנות ובמערכת ההפעלה. המעבדים הפשוטים ביותר של אינטל הם מסדרת Atom ולרוב נמצאת בטאבלטים מבוססי ווינדוס. הסדרה הבאה בתור היא Celeron, אחריה פנטיום ולאחר מכן סדרת Core i החדשה ביותר שמוגדרת גם כסדרת מעבדי הדגל של אינטל. כשקונים לפטופ צריך להסתכל קדימה לפחות שנתיים-שלוש ולקחת בחשבון שהמחשב הזה ישרת אתכם מדי יום ויאחסן את המידע הכי אישי שלכם, לכן מומלץ לוותר מראש על משפחות המעבדים Atom ו-Celeron. בתקציב מוגבל עד 2,000 שקלים, המעבדים המומלצים הם פנטיום אבל בעיקר Core i3. תתקשו לאתר מחשב במחיר הזה עם מעבד Core i3 מהדור האחרון, לכן אפשר ללכת על מעבד מלפני שנתיים מסדרת Skylake או על מעבד פנטיום מהדור האחרון. שניהם יעשו עבודה טובה בעיקר לישומים משרדיים וגלישה באינטרנט.

בסכומים האלה, הלפטופים המומלצים הם לנובו ideapad 320-14 80XQ002SIV שמגיע גם עם מסך בגודל 14 אינץ' ברזולוציית Full HD וגם עם המעבד Pentium N4200; מחירו: 1,540 שקלים. אנחנו ממליצים גם על אסוס VivoBook Max X541UA-GO1258T שמגיע עם מעבד Core i3 6006U במחיר של 1,621 שקלים אך עם מסך HD. המלצה נוספת היא HP 250 G6 1XN86ES שמגיע עם מפרט יחסית זהה במחיר של 1,729 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
VivoBook Max X541UA של אסוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

כונן קשיח

את כל המידע שלנו אנחנו מאחסנים על גבי הכונן הקשיח הפנימי של המחשב. כיום מוצעים שני סוגי כוננים קשיחים - הרגילים המיושנים והאיטיים יותר, וכונני SSD היציבים והמהירים יותר. ניתן למצוא מחשבים עם זיכרון התחלתי של 32 גיגה eMMC הנחשבים לאיטיים במיוחד וגם מחשבים המצוידים בכונן SSD. סוג הכונן משפיע על מהירות העלאת היישומים והקבצים אבל גם על פרק הזמן שלוקח למחשב להידלק, להתעורר ממצב שינה ועוד. ההמלצה שלנו היא לרכוש לפטופ עם כונן קשיח רגיל בנפח מינימלי של 500 גיגה. בתקציב מוגבל כנראה שתמצאו מחשב עם כונן קשיח מכני המסתובב במהירות של 5,400 סיבובים לדקה שעלול להיות קצת רעש. ההמלצה שלנו בקטגוריה הזו היא לנובו IdeaPad 120S-11 81A4006FIV שעולה 1,540 שקלים ומגיע עם כונן SSD בנפח יחסית קטן של 128 גיגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Lenovo IdeaPad 120s./מערכת וואלה!, צילום מסך

זיכרון עבודה

כל מחשב נייח, לפטופ, טאבלט וגם סמארטפון עושה שימוש בזיכרון RAM - זיכרון העבודה הנדיף, שם מאוחסנות הפקודות שמריץ המעבד והתוכן הזמני שלכם. התוכן בזיכרון ה-RAM נמחק ונכתב בכל רגע בו אתם מבצעים פעולה במחשב, כולל הזזת העכבר. למעשה, בו מאוחסן האתר שאתם גולשים בו באינטרנט, מסמך הוורד שאתם מעדכנים ועוד. קשה למצוא היום ניידים עם זיכרון RAM הנמוך מ-4 גיגה וזה גם הנפח המינימלי המומלץ; פחות מזה ואתם יכולים להיות בטוחים שתתאכזבו. הקטגוריה הבאה היא 8 גיגה RAM וזה כבר מעבר למה שתצטרכו לשימושים בסיסיים.

אילוסטרציה. ShutterStock
יש הרבה מחשבים זולים בלי מערכת הפעלה - אל תקנו אותם אם אתם לא יודעים להתקין ווינדוס או צריכים לקנות ווינדוס בנפרד./ShutterStock

מערכת הפעלה ואחריות

שימו לב! חנויות רבות מוכרות מחשבים ניידים ללא מערכת הפעלה כדי להוזיל את העלות הסופית. את המחיר הן יפרסמו בענק ובכוכבית קטנה תצטרכו לגלות שהמחשב לא מגיע עם ווינדוס. המחשבים האלה משתלמים רק אם יש לכם אפשרות להשיג ווינדוס בהנחה או בחינם (סטודנטים, למשל) אבל לרוב מדובר בהתעסקות מיותרת שתהרוס את חווית הקנייה למשתמש הממוצע. מומלץ לרכוש מחשב עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10 העדכנית ביותר ולחסוך את העדכונים.

חשוב גם לשים אליו לב לאחריות. כיום, רוב היצרניות מציעות אחריות לשנה עם איסוף והחזרה מהבית. חשוב להקפיד בעת רכישת מחשב שאתם מקבלים אחריות של המעבדה המורשית ולא של החנות ממנה קניתם. האיסוף מהבית נשמע לא חשוב בעת הרכישה, אבל זה יחסוך לכם לפחות יום עבודה אחד אם הלפטופ שלכם יקרוס.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully