וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 שקל לגרם בטלגראס: מחירון הגראס המעודכן של ישראל

21.12.2017 / 9:27

אם לפני שנה גרם גראס באיכות סבירה היה עולה 100-120 שקלים, היום המחיר הממוצע של קנאביס באיכות גבוהה נמוך בעשרות אחוזים. בזכות האינטרנט - הכוח חזר לידיים של הצרכנים

קנאביס. תצפית TPS
מחירי הגראס ירדו בממוצע בעשרות אחוזים בישראל - בזכות האינטרנט./תצפית TPS

בתחילת השנה הגיחה לאוויר העולם מערכת טלגראס, שבאמצעות קבוצות מוצפנות באפליקציית המסרים טלגרם, הפכה את שוק הגראס הלא-חוקי בישראל על הראש והעניקה כוח רב לצרכנים. השירות צבר פופולריות במהרה ורק בחודש שעבר חגגו מפעילי האפליקציה 100,000 משתמשים בישראל.

בקצרה, שירות טלגראס הוא קניון קנאביס מקוון שמאפשר לרוכשים ולדילרים לסגור עסקאות בביטחון רב יחסית וללא עדויות גלויות. פועלים באפליקציה מאות סוחרים והמשטרה לא ממש מצליחה להתמודד עם התופעה; על כל סוחר או שניים שנעצרים, פי כמה יותר סוחרים חדשים מצטרפים לשירות. כעת מתברר כי תרבות הצריכה המקוונת החדשה הצליחה להוריד משמעותית את מחיר הגראס בישראל.

בבדיקה של "קאנה - העמותה הישראלית לקנאביס אחראי", חלה בשנה האחרונה ירידה ממוצעת של 22.5 אחוזים במחיר הגראס בישראל; המחיר הממוצע של גרם בודד עומד נכון להיום על 80 שקלים, כשבתחילת השנה עמד מחירו הממוצע על 100 שקלים, ולפני טלגראס הגיע המחיר ל-120 שקלים לגרם אחד. לפי נתוני קאנה, הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בתמחור של שקית עם 10 גרמים - מחירה ירד בשיעור של 26 אחוזים. קילוגרם קנאביס עולה כיום 50,000 שקלים ואילו מחירו בתחילת השנה עמד על 65,000 שקלים.

קאנה ניתחו את העלות ממוצעת של רכישת גרם אחד, חמישה גרמים, 10 גרמים, 50 גרמים, חצי קילוגרם וקילוגרם שלם בין החודשים ינואר לדצמבר 2017. במסגרת המחקר, שיקללה קאנה מדי חודש נתונים שמקורם במאה הצעות חודשיות למכירת גראס שהתפרסמו באפליקציות ובקבוצות שונות בהן מתבצע סחר בגראס באינטרנט, כמו טלגראס, המחתרת וקבוצות מקומיות נוספות. סך הכול נבחנו השנה 8,400 הצעות למכירת גראס, בחלוקה לפי חודשים, ללא התייחסות לאיכות הקנאביס אלא רק למחירו. עם זאת מציינים בקאנה כי ההצעות היו לקנאביס באיכות טובה ולא הקנאביס הזול ביותר שניתן להשיג.

אם שמעתם עד היום רק על טלגראס, המחתרת היא ארגון מסודר הפועל כחברה ולא בתור אוסף קבוצות נפרדות, ומציע לחבריו לרכוש קנאביס באמצעות הודעות באפליקציית ווטסאפ. בניגוד לטלגראס, המחתרת מוכרת גראס ממאגר אחיד ולא תלוי היצע מתחלף של סוחרים פרטיים. הקבוצות המקומיות הן קבוצות הפועלות בטלגרם אך התפצלו מטלגראס, בעיקר כדי להימנע מהחשיפה הרבה שטלגראס מקבל מהתקשורת והמשטרה.

"עד להקמת טלגראס והתרחבות הפעילות של המחתרת, צרכן קנאביס ממוצע הכיר במקרה הטוב ספק קצה אחד או שניים - מה שיצר תלות גבוהה שאפשרה לספקים לתמחר את הסחורה כפי שנהוג בשווקים לא תחרותיים של מוכרים בלבד", מסביר יאיר רביב , יו"ר קאנה. "טרום עידן האפליקציות, רק הסוחרים קבעו את המחיר ובהיעדר יכולת לעבור באופן חופשי מספק לספק נוצר למעשה קרטל של מחירים מתואמים". רביב מציין כי "הזמינות הרבה של קנאביס לא מהווה תחליף לשינוי החוק; מחסור בפיקוח על איכות החומר שנסחר בחופשיות מביא לכך שהשוק מוצף בחומרים מרוססים בחומרי הדברה מסוכנים ובעיקר בחומר באיכות ירודה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מחירי הגראס באינטרנט בממוצע בשנה האחרונה. וואלה TECH, מערכת וואלה! NEWS
מחירי הגראס באינטרנט בממוצע בשנה האחרונה/מערכת וואלה! NEWS, וואלה TECH
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסחר החופשי הפך את השוק על הראש - עכשיו לצרכנים יש כוח./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחיר ירד בכל הקטגוריות, מגרם אחד לקילוגרם שלם./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully