וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידה שכבשה את הרשת: נראה אתכם מגלים מי יחיה ומי ימות

30.12.2017 / 0:02

תרשים ובו חמש דמויות ושני סלעים גרם לעשרות אלפי גולשים לשבור את הראש: אם יגלגלו את האבן, מי ישרוד? היכנסו כדי לנסות את מזלכם, וגלו את התשובה האמיתית (עם הסבר מנומק)

Riddles With Answers

חידה נושנה צצה מחדש לאחרונה וכבשה את הרשת. החידה, הנקראת "מי יחיה ומי ימות?", מדמה סיטואציה של חמש דמויות ושני סלעים - כשבאמצע נדנדה - ומאתגרת את הפותר להחליט אלו אופציות עשויות להתממש ומי מחמש הדמויות תשרוד, אם יגלגלו את האבן העליונה. עשרות אלפי גולשים שהחידה התגלגלה לידיהם ניסו את מזלם וסיפקו תשובות שונות ומשונות, אבל הפתרון מסובך למדי ורצוף בהסברים פיזיקליים.

קחו לכם כמה דקות, ונסו לפענח את החידה בעצמכם.

החידה צצה מחדש ברשת הימים האחרונים

והתשובה היא....

למי שמכם שלא הצליח לעמוד במשימה הלא פשוטה (אל תרגישו לא בנוח, רבים וטובים התקשו בכך), הנה הפיתרון באדיבות הגולש איגור ברנבוים:

נסמן את הרדיוס של האבן, שהוא גם אורך המשבצת ב-R. האורך של האלכסון הראשון הוא 5R (פיתגורס פשוט). מכאן האורך של כל המסלול עד הראש הוא 6.5R (מוסיפים חצי משבצת למעלה ומשבצת אחת למטה). האורך של חצי סיבוב הוא 3.14R, בעוד שאורכו של סיבוב וחצי הוא 9.42R. מכיוון ש-6.5R נמצא בין לבין, הלך על D.

ולגבי השאר - האבן מימין קלה יותר מהאבן משמאל בגלל אותו הפתח, וכמו כן, התנופה שלה היא רק במישור אופקי, וזאת אחרי הקטע הישר שהיא מתגלגלת, ולכן הכף הנדנדה לא יזוז ולאבן תהיה מספיק תנופה אופקית לעבור את הצ'יובצ'יק של המשולש ולהיכנס באבן משמאל (היא לא תעבור מעליה, כי אם נמשיך לצייר קו ישר לכיוון האבן בהמשך של השיפוע של הצ'ובצ'יק, נגיע לקצה האבן השמאלית. הקצה התחתון של האבן הימנית יעוף מתחת לקו זה ולכן האבן עצמה לא תוכל לחלוף מעל האבן השמאלית) שמצידה תיכנס בקיר, ובהנחה שהקיר לא ישבר כתוצאה מכך, בזה הכל יסתיים.

אז התשובה הסופית היא D (או D ו-B במקרה שהאבנים ישברו את הקיר).

והנה הסבר נוסף בנוגע לפיתרון

  • עוד באותו נושא:
  • חידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully