וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרמת הסמארטפון באוויר באמת משפרת את הקליטה?

27.12.2017 / 8:01

האינסטינקט של רובנו, כשאנחנו תקועים באזור בלי קליטה סלולרית, הוא להרים את הסמארטפון באוויר ולהסתובב במקום - אבל האם התנועה הזו עוזרת באמת או שמדובר במיתוס שרק גורם לנו להיראות מטופשים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה פעמים מצאתם את עצמכם בסיטואציה הזו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולנו היינו בסיטואציה הזו - אנחנו חייבים להוציא שיחה או מחכים לקבל אחת, ואין קליטה. אם זה בטיול במדבר או במרתף מבטון, כשפסי הקליטה נעלמים אנחנו מתחילים להרגיש מנותקים מהעולם ומתחילים להרים ולהסתובב במקום עם הסמארפון ביד, בסוג של טקס נואש הגובל באמונה טפלה. האינסטנקט שלנו הוא להרים את היד כדי לקבל קליטה טובה יותר, אבל האם זה באמת עוזר?

אמ;לק - לא. בראיון שערך אתר הטכנולוגיה הפופולרי The Verge עם לין צ'ונג, פרופסור להנדסת חשמל ומחשבים מאוניברסיטת רייס שבטקסס, הוא הסביר שרמת הקליטה הסלולרית היא פחות או יותר הומוגנית סביבנו והבהיר בתקיפות שהשינוי המזערי בגובה המכשיר לא ישנה הרבה. כלומר, הזרוע שלנו לא מספיק ארוכה בשביל להשפיע על הקליטה.

"אנשים חושבים שקליטה סלולרית זה כמו פנס שמאיר עליך על הבמה אבל הקרינה הסלולרית מקיפה אותנו". עם זאת, לדבריו, הליכה עשויה לשפר את הקליטה פלאים, במיוחד אם אתם בעיר, כשהאותות מוחזרים ממבנים סביבנו. הליכה לאורך כמה בניינים בלבד יכולה לשדרג משמעותית את הקליטה, אבל גם הליכה של כמה מטרים או אפילו יציאה מסמטה.

גורם נוסף שעלול להשפיע על הקליטה הוא המפעיל הסלולרי שאתם מנויים אליו. בערים יש תשתית התומכת בכל המשתמשים אבל במקומות מבודדים יכול להיות שלקוח של ספקית אחת יצליח לקבל שיחה ולקוח של ספקית אחרת לא. לסיכום: אם אתם צריכים קליטה חזקה יותר, במקום להרים את היד, לנופף את הסמארטפון באוויר ולהסתובב במקום - נסו ללכת לאזורים שונים בקרבתכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully