וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרלן דיטריך - כוכבת, פאם פאטל ואייקון של מלכות דראג

27.12.2017 / 8:51

היום הוא יום הולדתה ה-116 של מרלין דיטריך, שנחשבת לאחת מ-10 השחקניות הגדולות ביותר בהוליווד בכל הזמנים והייתה הרבה יותר משחקנית ענקית עם קול בלתי נשכח

מאריה מגדאלנה דיטריך, הידועה יותר כמרלן דיטריך נולדה ה-1901 בגרמניה והיא הייתה שחקנית קולנוע וזמרת שהדליקה את מסך הכסף בתקופת הזהב של הוליווד. נולדה מריה מגדלן דיטריך בברלין ביום 1901, מרלן דיטריך הדליקה את מסך הכסף בתקופת הזהב של הוליווד. ב-1999, מכון הסרטים האמריקאי דירג אותה כשחקנית התשיעית הטובה ביותר בכל הזמנים.

דיטריך השיגה תהילה בינלאומית מהרגע שהופיעה בתפקיד הראשון שלה כזמרת הקברט לולה-לולה בסרט המדבר הראשון בגרמניה, דר בלאו אנגל (1930) ובגרסה האנגלית שלו, "המלאך הכחול". השחקנית חצתה את האוקיינוס האטלנטי זמן קצר לאחר הקרנת הבכורה שלה, והמשיכה לעבוד עם הבמאי יוסף פון שטרנברג, בשורה של סרטים הוליוודיים בלתי נשכחים, כמו "שנגחאי אקספרס" ו"תשוקה" שביססו את מעמדה בהוליווד כאחת השחקניות המרוויחות ביותר בתקופתה. בשנת 1939 דיטריך קיבלה אזרחות אמריקאית, ובמהלך מלחמת העולם השנייה היא התנדבה לבדר חיילים בשדות הקרב. למרות הופעותיה בסרטים, במהלך שנות ה-50 עד ה-70 היא בעיקר התמקדה בקריירת המוזיקה שלה.

מרלן דיטריך. AP
מרלן דיטריך/AP

מרלן דיטריך שמרה על חייה הפרטיים הרחק מאור המצלמות. בהיותה ביסקסואלית היא הייתה שייכת לקהילה הגאה של ברלין במהלך שנות ה-20. היא הייתה יותר מפאם פאטל עם קול בלתי נשכח. היא לא חששה ליטול סיכונים והיא שינתה את התפישה בעולם לגבי נשיות כשלבשה חליפת טוקסידו גברית וכובע כרקדנית במועדון לילה בסרט "מרוקו", ובחייה הפרטיים לבשה חליפות משי של גברים.

מרלן דיטריך שרה בעברית את "שיר התן" במהלך ביקור בישראל בשנות ה-60

הדודל של גוגל היום מוקדש לה, לרגל יום הולדתה ה-116, והאמן סשה שטיינברג צייר אותה באמצע המופע שלה. שטיינברג, שהוא גם מופיע בדראג בשם סאשה ולור וזוכה בתוענית הריאליטי של רופול (עונה 9), מציין את דיטריך כגורם מרכזי ביצירת אישיות הדראג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדודל של גוגל לרגל יום הולדתה ה-116 של מרלן דיטריך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully