וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הפייסבוק שחושפת את ההפקרות באתרי הבנייה בארץ

1.1.2017 / 8:11

ענף הבנייה בישראל גובה עשרות קורבנות מדי שנה. את זעקתם של הפועלים המוחלשים זועק בפייסבוק ראובן בן שמעון, ממונה בטיחות ומפעיל קבוצת הפייסבוק שמנסה להעיר את הרשויות ואת הישראלים. סרטוני התאונות שעולים בקבוצה יוציאו אתכם מהכלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התחלתי לפרסם את השמות של הפועלים שנהרגו ואת סיפור החיים שלהם". נאחז באוויר./מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניסו לאיים עליי בכל מיני תביעות השתקה, אזהרות לפני תביעה אבל מעולם לא התקפלתי בפני אף אחד - לא מחקתי שמות ולא פוסטים", אומר לנו ראובן בן שמעון, בן ה-36 ומייסד קבוצת הפייסבוק "הפורום למניעת תאונות עבודה" שמונה יותר מ-15 אלף חברים; הוא אחד ממובילי המאבק בתאונות העבודה והתיעודים שהוא מביא בקבוצה יוציאו אתכם מהכלים.

"תמיד שאני מעלה איזשהו פוסט אני מגובה מכל הכיוונים", הוא אומר. "אני עושה הצלבות לכל דבר, לכן לא היה חשש ובחודשים האחרונים הפסיקו פחות או יותר לאיים. מה שקורה שענף הבניה זה פשוט שדה קטל. נהרגים המון פועלים ואף אחד לא מתייחס לזה. לדוגמה, בשנת 2016, חמישים פועלי בניין נהרגו, הוגשו אפס כתבי אישום. יש 18 מפקחים שאחראים על כ-15,000 אתרי בניה וזה אומר שבממוצע הם מגיעים לאתר בניה פעם בשלוש שנים. זה אומר שאם הם הספיקו להגיע בפעם הראשונה, כנראה שלא תהיה פעם שנייה כי האתר ייסגר. כשהיו תאונות קשות זה אפילו לא זכה לסיקור".

בן שמעון הוא אחד ממובילי המאבק למניעת תאונות עבודה; הוא החל במסגרת עבדותו כממונה בטיחות, שם נחשף לתאונות קטלניות של פועלים. "הבנתי שיש פה בעיה שלמדינה לא אכפת וגם לקבלנים לא תמיד אכפת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יצרנו יחד עם מתנדבים אפליקציה שמדווחת בזמן אמת למשרד העבודה על ליקויי בטיחות"./מערכת וואלה!, צילום מסך

בקבוצה שהקים בפייסבוק יש פעילים רבים נוספים שהצטרפו למאבק. בן שמעון מעדכן בקבוצה סרטונים ותמונות המתעדים את ההפקרות באתרי הבנייה בישראל - משימוש לקוי בציוד ועד חוסר אחריות והתנהגות לא בטיחותית בעליל, שמסכנת חיי אדם. מלבד העלאת המודעות, הקבוצה גם מדווחת למשרדי הממשלה הרלוונטיים ולכל גורמי האכיפה השונים.

"התחלתי לפרסם את השמות של הפועלים שנהרגו ואת סיפור החיים שלהם", אומר לנו בן שמעון. "גם השמות של הקבלנים והיזמים מפורסמים, שיהיו גלויים לכולם. היום אין מצב שיש תאונה - אנחנו לא מפרסמים והציבור לא יודע, לכן החברות הרבה פעמים נזהרות ומנסות להקפיד יותר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בתחום הבניה עובדים אלפי ערבים (ישראלים וגם פלסטיניים) שהקימו חמ"ל משלהם בו הם מעבירים את הדיווחים בפייסבוק; מרבית הפועלים מתעדכנים ומעדכנים בקבוצה של בן שמעון: "הרבה פעמים אני שם לב שהם לא יודעים לדבר עברית והם שולחים הודעות קוליות במסנג'ר וכך למעשה התקשורת נוצרת אצלם. הרשתות החברתיות בשטחים מאוד חשובות כי המידע שזורם שם לא נשמע הגיוני אבל זה מה שקורה. קרו מקרים שאנשים מתו בבתי חולים בשטחים ואף אחד לא ידע אבל הרשת החברתית עוזרת ליצור מעקב אחרי זה".

לדברי בן שמעון, בעבר רשויות האכיפה שיתפו פעולה עם דיווחי הקבוצה: "יצרנו יחד עם מתנדבים אפליקציה שמדווחת בזמן אמת למשרד העבודה על ליקויי בטיחות. הם מטפלים בזה אבל לאחרונה הם לא עונים לפניות של פעילים חברתיים. אני לא מוותר להם ואני דבר ראשון מפרסם את זה בתקשורת. אני לא מחכה לתשובות שלהם כי אני לא צריך אותם ואני יודע שברגע שאני מצייץ בטוויטר או מפרסם בפייסבוק הם רואים ומתחילים לטפל. זה בעצם המנגנון שיצרה הרשת החברתית".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully