וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4.5 שנים בכלא: הודעת פייסבוק שנמחקה ביטלה את ההרשעה באונס

3.1.2018 / 8:58

"אני אמנם לא מומחית גדולה ברשתות חברתיות", אמרה גיסתו שאיתרה את ההודעה, "אבל לקח לי בדיוק כמה דקות לעלות על השיחה המדוברת - זו שהמשטרה פספסה"

פייסבוק. ShutterStock
המושבעים הרשיעו אותו על סמך חלק מההתכתבות בפייסבוק./ShutterStock

ביקורות רבות מופנות כלפי הרשת החברתית בתקופה האחרונה, אך לפחות הצלה של אדם אחד אפשר לזקוף לזכותה. התכתבות ישנה בפייסבוק לטהר את שמו של תושב בריטניה, שהורשע ונכלא על לא עוול בכפו. תמליל שיחות שנשכח בטעות על ידי המשטרה, והתגלה ביישום המסנג'ר, החיל ראיות המנקות את דני קיי מאשמה והביא לשחרורו מהכלא לאחר כארבע שנים וחצי.

סיפורו של קיי החל בשנת 2012 כשבן ה-26. מהעיר דרבי שבבריטניה, הואשם בשורת מעשי אונס. דני היה בטוח שהמשטרה תחלץ לעזרתו ותנקה אותו מכל אשמה, ולאורך כל החקירה והמשפט הוא טען כי הוא חף מפשע. הטענות שלו נפלו על אוזניים ערלות ובית המשפט גזר עליו עונש מאסר ארוך מתוכו הוא בילה 4.5 שנים בפועל מאחורי סורג ובריח.

הערעור שהגיש הוביל לבדיקה של כל הראיות ולגילוי של התמליל שנשכח - אך לא על ידי המשטרה, שאוזלת ידה הביאה להרשעתו. גיסתו של קיי, שרה מדיסון, נתקלה במקרה בתמליל שיחות מסנג'ר בינו לבין הקורבן, שאישרה את גרסתו. לטענת המשטרה, ההתכתבות הזו נמחקה ולא ניתן היה לאתרה. המושבעים התייחסו למילה "מצטער" ששלח קיי לקורבן, אבל התעלמו מכך שהוא השיב להודעה שאמרה: "למה אתה מתעלם ממני?".

דני קיי ושרה מדיסון. צילום מסך
?אם זה קרה לי - זה יכול לקרות לכל אחד?. דני קיי ושרה מדיסון./צילום מסך

"אני אמנם לא מומחית גדולה ברשתות חברתיות", אמרה מדיסון, "אבל לקח לי בדיוק כמה דקות לעלות על השיחה המדוברת - זו שהמשטרה פספסה". בתמליל השיחה נמצא כי דני אמר את האמת בקשר לגילו וכי המפגש עם הקורבן היה מתואם מראש. לפי הדיווח, המשטרה הסתמכה על עדותה של הקורבן בלבד ולא טרחה לבדוק את כל הראיות.

כעת, לאחר שקיי ששוחרר לחופשי, הוא מאשים את המשטרה בית המשפט בהתנהלות רשלנית. "אם זה קרה לי - זה יכול לקרות לכל אחד", הוא אמר. "אני עדיין לא מאמין שנאלצתי לסבול כל כך הרבה שנים על פשע שלא ביצעתי".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully