וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר, יפה וחזק: וואווי מייט 10 פרו - פרימיום בפחות מ-3,000 שקלים. אהבנו

4.1.2018 / 8:38

לפאבלט הדגל של וואווי יש מפרט מאוד מתקדם, הכולל שבב בינה מלאכותית, מצלמה לא רעה בכלל אבל מאכזבת בתאורה גרועה, חיי סוללה מעולים ואין כניסת אוזניות כמו באייפון. זה לא מכשיר סטנדרטי ואותנו הוא הצליח להלהיב, רק חבל שאי אפשר לכבות את הבינה המלאכותית בצילום

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: ההתרשמות הראשונה שלנו במסיבת העיתונאים בחו"ל)

שנת 2017 הייתה השנה של הפאבלטים; כל היצרניות הגדולות הציגו מכשירי דגל עם מסכים גדולים ומפרטים מתקדמים מאוד; לצד המכשירים של אפל, סמסונג ו-LG השתלבה בטבעיות גם סדרת המייט של וואווי, הצוברת תאוצה משנה לשנה. מייט 8 היה אחד הסמארטפונים הראשונים להציע ביצועים מתקדמים לצד מסך גדול מבלי להתפשר על חיי סוללה ארוכים (חוץ מהמצלמה שלא הייתה מוצלחת במיוחד). מייט 10 פרו הוא סמארטפון לעבודה מאומצת. הוא ממוקם באותה הקטגוריה כמו LG V30 וסמסונג גלקסי נוט 8, רק שהפעם לצד כוח העיבוד הרב שילבה וואווי במכשיר את מערך הצילום המוצלח מסדרת ה-P, כולל שיתוף הפעולה עם מותג הצילום "לייקה". בשונה משנים קדומות, אלקטרה יבאונית וואווי, מוכרת בישראל את סדרת הפרו בלבד, שמגיע בשונה ממייט 10 הרגיל עם מסך OLED חסכוני ועמידות גבוהה בפני מים ואבק. האם הוא שווה את הכסף?

עיצוב

אחת המטרות של וואווי הסינית הייתה בשנים האחרונות לשנות את התפיסה לגבי מוצרים סיניים, ובעיקר ליצוק תוכן לתוך המילה פרימיום סיני. עוד ב-P9 הציגה החברה סמארטפון מתקדם עם מראה יוקרתי ותג מחיר נוח. כיום הם כבר לא צריכים לשכנע אותנו שהם יודעים מה עושים. למייט 10 פרו מסך נטול שוליים כמעט לחלוטין, בהתאם לטרנד ששלט ב-2017, קורא טביעות אצבע בגב המכשיר ולמרבה ההפתעה, החברה הצטרפה לאפל ולגוגל והסירה את כניסת האוזניות הסטנדרטית. במכשיר למעשה רק שני כפתורים - כפתור כיבוי והדלקה וכפתור לשליטה בעוצמת השמע. זה מאוד מינימליסטי ואלגנטי ובשילוב עם מסגרת האלומיניום, המראה והתחושה ביד מאוד נעימים. ההרגשה היא שאנחנו אוחזים במכשיר עם מסגרת קרמית שמשדרגת מאוד את מראה הסמארטפון; לפחות לכמה דקות עד שמלבישים עליו כיסוי מגושם. גב המכשיר עשוי מזכוכית משוריינת בציפוי גורילה אך החברה לא מציינת איזה דור. עוד נציין כי למרות שמדובר בגב זכוכית, טביעות האצבע שלנו לא נמרחו עליו והשאירו סימנים בולטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך ברזולוציה Full HD+ כדי לחסוך עוד בחיי סוללה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

למייט 10 פרו מסך בגדול 6.0 אינץ' ברזולוציה Full HD+ בלבד (ולא QHD כמו ב-V30+ של LG). בפועל זה לא משנה יותר מדי בגודל המסך הזה והבחירה ברזולוציה הנמוכה יחסית מסייעת להאריך את חיי הסוללה. המסך משוריין בציפוי זכוכית גורילה אך החברה לא ציינה איזה, כאמור, והשוליים הצרים מספקים יחס גוף-מסך של 80.90 אחוזים. המסך מספק תמונה חדה מאוד, אולי המסך הטוב ביותר ששולב אי-פעם בסמארטפון של וואווי. הצבעים חיים מאוד והבהירות של המסך גבוהה, כך שתוכלו להמשיך לעבוד איתו גם תחת שמש ישירה.

חומרה

בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים המתקדמת, Kirin 970, מתוצרת וואווי. השבב הזה נועד להתחרות בשבב הדגל סנאפדרגון 835 של קוולקום ובמבחנים אובייקטיביים הוא השיג תוצאות לא רעות בכלל; הוא הגיע למקום השלישי עם הפרש של נקודה אחת מגלקסי נוט 8 שהיה במקום השני. במקום הראשון, אגב, אייפון 8 פלוס. לערכת שבבים המתקדמת משודך זיכרון עבודה של 6 גיגה RAM, מה שמספק כוח עיבוד הרבה מעבד לנדרש. כל שילוב אפליקציות או שירותים ירוץ בקלות על הפאבלט מבלי לגרום לו לגמגם. קורא טביעות האצבע בגב המכשיר מזהה במהירות ובקלות את האצבע בכל פעם מחדש, בדיוק כמו בדורות הקודמים.

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מצלמה טובה, אבל לא מדהימה בתנאי תאורה גרועים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

סוללה

מה שייחד עד כה את סדרת המייט היה אורך חיי הסוללה המרשים. למייט 10 פרו סוללה בנפח 4,000 מיליאמפר-שעה והחברה הצהירה שהוא אמור להחזיק מעמד יומיים בין טעינות. לשם השוואה, לגלקסי S8 המתחרה יש סוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה. למרות הסוללה המכובדת, המכשיר יחסית דקיק, והסוללה באמת מחזיקה מעמד זמן רב אבל ליומיים של שימוש רציף לא הצלחנו להגיע. אחרי שימוש קצת מעל הממוצע עם המייט, הצלחנו לסחוט ממנו יום וחצי. המכשיר תומך בטכנולוגיית Super Charge, שהחברה פיתחה, וזה אומר שתוכלו לטעון את הסוללה ל-58 אחוזים תוך חצי שעה. המטען כלול בערכה, ותגלו במהרה שהשילוב בין טעינה מהירה וחיי סוללה ארוכים מאפשרים לכם להשתחרר קצת יותר מהכבלים.

ממשק

מייט 10 פרו הושק עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 8.0 אוריאו, העדכנית ביותר עליה מולבש ממשק EMUI 8.0 של וואווי. הממשק פשוט, ללא מגירת אפליקציות, האייקונים נראים פשוטים וקצת זולים, אבל בסופו של דבר הממשק נוח וקל להתמצא בו. אבל העיצוב הוא החלק הכי פחות חשוב בממשק של המכשיר הזה; בהשקת המכשיר, בכירי וואווי לא הפסיקו לשבח את יכולות הבינה המלאכותית המתקדמות המוטמעות בסמארטפון ועל יכולת התרגום המידי שלו. הבינה המלאכותית מונעת על ידי מעבד ייעודי בערכת השבב והיא באה לידי ביטוי בממשק הצילום, שמזהה תוך פחות משניה את האוביקט שאתם מצלמים, בין אם זה אוכל או נוף ומתאים את ההגדרות למצב הצילום. מצד שני, אין כפתור שמכבה את הבינה המלאכותית, מה שמגביל את אפשרויות הצילום שלכם להגדרות של וואווי. דוגמה נוספת ליכולת הבינה המלאכותית היא תרגום משפטים שלמים מאנגלית לשפות אחרות ברגע גם כשהמכשיר לא מחובר לאינטרנט. התרגום המהיר נולד משיתוף פעולה עם מיקרוסופט והוא עובד מעולה. לטענת וואווי, הבינה המלאכותית באה לידי ביטוי גם בהארכת חיי הסוללה, מאחר והיא מתאימה את הקצאת המשאבים לפעילות שלכם ויודעת לחסוך כשצריך. נראה שהבינה המלאכותית, המשולבת במעבד, זה פיצ'ר שנמצא בחיתוליו ומאחר ואין אפשרות לכבות את פעילות הבינה המלאכותית, אפשר רק לקוות שעדכוני תוכנה יהפכו אותה למתקדמת יותר ובעתיד יאפשרו למשתמשים לבחור האם לעשות בה שימוש או לא בכל פיצ'ר בנפרד.

וואווי מייט 10 פרו. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מראה אלגנטי. בכל המכשיר יש רק שני כפתורים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

זוהי השנה השניה שוואווי משתפת פעולה בהצלחה עם מותג הצילום הוותיק "לייקה". בגבו של מייט 10 פרו מערך צילום כפול מתקדם יותר ממכשיר הדגל של החברה, P10: חיישן אחד של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 ושני של 20 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 וזום אופטי פי שניים. מפתח הצמצם הנמוך מאפשר, על הנייר, צילום איכותי בתנאי תאורה מאתגרים, אבל מה בפועל? בתנאים אופטימליים המצלמה לא איכזבה וכמו קודמותיה היא הפיקה תוצאות מצוינות, בין אם זה מיקוד מהיר בצילומי תקריב או בצילומי נוף מפורטים וחדים, ששמרו על הצבעים המקוריים. התמונות עם תאורה גרועה היו טובות, אבל לא כפי שציפינו; הן עדיין היו מגורענות מדי לסמארטפון שאמור להתחרות במצלמה של הגלקסי, והמצלמה הקדמית לא בישרה רבות גם כן. למצלמת הסלפי חיישן של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0, שגם בתאורה אופטימלית הפיק תמונות לא חדות עם רמת פירוט נמוכה מאוד. בתאורה גרועה קיבלנו גם תמונות מרוחות בנוסף על הכול. ביחס למכשירים אחרים בשוק מערך הצילום האחורי מרשים, אבל אי-אפשר להגיד שמדובר במצלמה חריגה באיכותה.

בשורה התחתונה

מכשירי הדגל של וואווי תמיד הציעו מפרט מתקדם עם תג מחיר אטרקטיבי וזה גם הסיפור של מייט 10 פרו. בעולם הוא נמכר בסכום של כ-940 דולרים (כ-3,200 שקלים ללא מע"מ מקומי) ובישראל מחירו 2,999 שקלים. מייט 10 פרו הוא פאבלט פרימיום המיועד לעבודה קשה, שלא נופל מהמתחרים המתקדמים ביותר של היצרניות המובילות. המצלמה שלו לא מתקרבת לאיכות של הגלקסי נוט 8 בחושך אבל חוץ מזה הוא מציע את אותה חוויית שימוש במאות שקלים פחות. יש לו מסך איכותי, כוח עיבוד הרבה מעבר לנדרש, מראה יוקרתי, מערך צילום מעולה (שמפספס רק בתנאי תאורה גרועים), חיי סוללה מהטובים שנתקלנו בהם ובינה מלאכותית שמקצרת תהליכים והופכת את השימוש למהיר יותר. בפחות מ-3,000 שקלים מדובר במכשיר משתלם למרות שהיינו מעדיפים אם וואווי היו שמים דגש רב יותר על יכולות המולטימדיה, ועל איכות הרמקול.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully