וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר, שקט, איכותי אבל לא זול: הכונן הקשיח החיצוני הזה ישדרג כל לפטופ

5.1.2018 / 8:04

לקח לסרט בנפח של 3 גיגה כשבע שניות לעבור לכונן הקשיח של Glyph שבדקנו; בכונן הרגיל בנפח 1 טרה-בייט, לצורך השוואה, לקח לסרט הזה כמעט דקה לעבור מהמחשב

כונן קשיח אטום של Glyph. דני לוי,
מומלץ למי שמשתמש הרבה בכונן קשיח חיצוני./דני לוי

בעולם המחשבים האישיים קיימים שני סוגים של כוננים קשיחים: הרגילים, עם חלקים נעים, וכונני SSD חדשניים ומהירים יותר. בשנים האחרונות יצרניות ה-SSD מוזילות מחירים ואנחנו רואים עוד ועוד לפטופים שמגיעים עם כונני SSD (Solid State Drive). בשונה מהכוננים המסורתיים שמגיעים בנפחי אחסון נדיבים, ל-SSD אין שום רכיב מכני והכל מאוחסן על שבבי סיליקון ולכן באותו סכום תוכלו להשיג כונן רגיל הרבה יותר גדול. היתרונות של כונני SSD הם חיסכון בסוללה, מהירות רבה יותר משמעותית ויציבות רבה יותר.

חברת Glyph מוכרת בעולם בפתרונות האחסון שלה, וכעת היא הגיעה לארץ רשמית בייבוא של חברת CTI. בדקנו את הכונן הקשיח מדגם Atom, שמגיע בנפחי אחסון שונים. הכונן מעביר נתונים במהירות של 480 מגה-בייט לשניה; לשם השוואה, כונן קשיח רגיל מסוגל לכתוב קבצים במהירות ממוצעת של 120 מגה-בייט לשניה, כלומר ה-SSD מהיר פי ארבעה. זה אפקטיבי מאוד לצלמים ועורכי וידאו אבל גם עבור משתמשים ממוצעים שלא אוהבים לחכות לקבצים שלהם, והפרוטה מצויה בכיסם.

הכונן מגיע עם חיבור USB מסוג C בדור השני; זו בשורה מצוינת עבור משתמשי אפל, שהצטיידו במחשבים החדשים, החל ממקבוק 12 אינץ' ועד למקבוק פרו 15 אינץ' - כולם מגיעים עם חיבור Type C בלבד. הגוף של ההארד-דיסק קטן במיוחד וניתן להכניס אותו לכיס ללא שום בעיה. המארז עשוי מתכת מבורשת, בעלת מראה יוקרתי, עליה מתנוסס לוגו החברה עם כיסוי סיליקון שחור, שלצערי רק מוריד מהיוקרה של הכונן.

כונן קשיח אטום של Glyph. דני לוי,
מארז הסיליקון הרס את המראה וגרם לכונן להתחמם קצת./דני לוי

מאחר וכונני SSD לא נוטים להתחמם יתר על המידה, הם לא מצוידים במאוורר, ובגלל שאין בהם חלקים נעים, הם שקטים במיוחד ביחס לכוננים חיצוניים רגילים, וגם חסכוניים יותר באנרגיה. בבדיקה שלנו מצאנו שכיסוי הסיליקון חונק את הכונן וגורם לו להתחמם קלות, אז העדפנו פשוט לשלוף אותו מהכיסוי - זה עשה לו רק טוב.

כצרכני כוננים חיצוניים כבדים, מיד שמנו לב להבדל במהירות. כשגיבינו את המחשב על כונן קשיח חיצוני רגיל נאלצנו להשאיר את המחשב דולק לאורך כל הלילה, ולראות את אחרוני הקבצים עוברים בבוקר; עם הכונן החדש הצלחנו לחסוך כמה שעות טובות. החברה מתגאה בקצב כתיבה של עד 480 מגה-בייט לשניה, כאמור, ובזמן אמת הצלחנו להגיע עם המקבוק לקצב כתיבה של 440 מגה-בייט לשניה.

המהירות הזו מרשימה, בעיקר כשסרט בנפח של 3 גיגה הועתק לכונן הקשיח תוך כשבע שניות. בכונן הרגיל בנפח 1 טרה-בייט, לקח לסרט הזה כמעט דקה לעבור מהמחשב. ההפרש הזה משמעותי אבל חשוב לציין שהיתרון הזה לא קיים רק בכונן של Glyph אלא בכל הארד דיסק SSD.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כונן קשיח אטום של Glyph. דני לוי,
המחיר גבוה, אבל משתלם ביחס לשוק ה-SSD בישראל./דני לוי

מחיר ה-Atom מתחיל מ-450 שקלים לנפח 275 גיגה ומגיע עם אחריות שחזור כל עוד הכונן עדיין עובד ותקין לחלוטין אך סובל מבעיה במנהל הקבצים; זה יכול לקרות בשל תקלה בתוכנה או על ידי וירוס. אם הכונן יהרס, תוכלו להחליפו במהלך שנת האחריות הראשונה תוך 24 שעות בלבד ולאחר מכן תקבלו שלוש שנים אחריות על החומרה. CTI מציעה גם לחרוט על הכונן את שם הלקוח או כל כיתוב אחר.

השורה התחתונה
הכונן הקשיח החדש Atom של חברת Glyph נראה ומרגיש יוקרתי אבל הוא לא מתאים לכולם. אם אתם מחפשים כונן לאכסן עליו קבצים ולהשתמש בו אחת לכמה זמן, כנראה שזה לא הכונן בשבילכם אבל אם אתם משתמשים בכונן חיצוני באופן קבוע, וצריכים פיסת חומרה מהירה ושקטה, יש לכונן הקשיח הזה סיכוי טוב לשדרג את חייכם. הכונן קומפקטי, יוקרתי ומגיע עם אחריות מקיפה. החיסרון היחיד הוא תג המחיר, אבל ביחס לכונן SSD הוא משתלם. עבור הכונן הקטן תשלמו 450 שקלים ועל הכונן בנפח 2 טרה תשלמו כמה אלפי שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully