וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות הגראס ברשת: פורשי טלגראס הקימו את ישראגראס וספגו איומים

מגזין קנאביס

7.1.2018 / 9:31

מנהלי טלגראס זועמים על עזיבת חלק מהסוחרים הוותיקים לפלטפורמת מסחר חדשה בשם ישראגראס. הפיצול הוביל למאבקי כוח חריפים, איומים אישיים, חשיפת פרטים מזהים בפומבי ואיום במסירת מידע על הורים ולמשטרה

מעשנת גראס. ShutterStock
מה קשורות עכשיו כל המלחמות האלה?/ShutterStock

גם בעולמות המחרתיים של הסחר בגראס ברשת יש, מתברר, מלחמות אגו ומאבק על מותגים. לפי הדיווחים, סוחרים שעזבו את טלגראס ועברו ללפטפורמה החדשה, ישראגראס, מתעקשים שהכינוי בו השתמשו שייך להם. בתגובה הם סופגים איומים ממנהלי טלגראס שיחשפו את זהותם.

מאז הוקמו ערוצי המסחר של טלגראס באפליקציית המסרים טלגרם, החלו הסוחרים לפעול תחת כינויים שונים שבחרו לעצמם. הדילרים צברו מוניטין ונמדדו בביקורות ציבוריות; הם אספו לעצמם קהל לקוחות קבוע ובשלב מסוים הפכו כינויי הסוחרים עצמם לבעלי ערך לא פחות מהערך של טלגראס כרשת קבוצות מסחר. לקוחות החלו לפנות ישירות לסוחרים, ללא כל צורך בפרסום נוסף בטלגראס.

בשבועות האחרונים אף בוצעו כמה עסקאות במסגרתן נרכשו פרופילים של סוחרים תמורת תשלום, כדי לנהל דרכם רשת הפצה עצמאית. בעקבות חיכוכים מקצועיים ואידיאולוגיים, שנפערו בשבועות האחרונים בין מנהלי טלגראס לחלק מהסוחרים הוותיקים, בין היתר גם על רקע הרווח הכלכלי, פרשו חלק מהסוחרים והקימו את הרשת המתחרה ישראגראס.

טלגראס נגד ישראגראס. צילום מסך
השיימינג היה שמור עד כה רק לרמאים ולשוטרים סמויים, לא לדילרים המובילים./צילום מסך

למרות הדימוי הרגוע של הסטלנים, הפרישה של הסוחרים לא התקבלה ברוח טובה בהנהלת טלגראס, שהציבה אולטימטום לפורשים: או שתשנו את הכינויים בהם השתמשתם עד כה, או שתזכו לשיימינג, חשיפת פרטיכם ותמונותיכם האישיות ומחיקת כל הביקורות שנאספו על שמכם במערכת.

נוהל השיימינג בטלגראס היה שמור עד כה רק נגד שוטרים סמויים, גנבי סחורה ורמאים אך כעת לראשונה גם סוחרים שעזבו את הקהילה סופגים איומים. הסוחרים הפועלים בטלגראס נדרשים לשלוח תמונה של עצמם יחד עם תעודת הזהות, כך שלהנהלת הפלטפורמה יש את הכלים לפגוע בסוחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טלגראס נגד ישראגראס. צילום מסך
בוגה ואופוריה נמלטו לחו"ל./צילום מסך

"אמרו לי 'או שתפסיקו להשתמש בכינויים איתם עבדתם בטלגראס, או שנחשוף את פרטיכם האישיים בציבור, את תמונותיכם ותמונות הוריכם ואת הכתובות האישיות שלכם'", מספרת למגזין קנאביס סוחרת המכנה עצמה בשם 'בוגה'. "הכינוי שבחרתי באפליקציית טלגרם הוא לא בבעלות של מנהלי 'טלגראס'. זה כינוי של הפרופיל האישי שלי, אני בחרתי אותו, אני קידמתי אותו - הוא לא בבעלות של אף אחד אחר, אולי של בעלי האפליקציה 'טלגרם' אבל לא של מנהלי 'טלגראס'".

נכון לעכשיו, שני הדילרים נמצאים בחו"ל, וככל הנראה לא יחזרו בקרוב לישראל, זאת למרות שלדבריהם לא הם אלו שהקימו את הרשת המתחרה, אלא רק השתמשו בה בכינויים שכבר מוכרים יחסית לציבור הלקוחות של טלגראס. "הקימו שם דיקטטורה והם חושבים שהם בעלים של כל מי שעבד שם", אמרת בוגה. "לא נותנים לך לעזוב ומשתמשים בפרטים האישיים שהשארת בתהליך ההרשמה כדי לאיים שלא תעזוב. זאת התנהגות ממש בריונית".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.
>> פורסם לראשונה במגזין קנאביס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully