וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עוד בסמארטפון שלכם?! האפליקציות שהגיע הזמן להיפרד מהן ב-2018

8.1.2018 / 9:03

סנאפצ'ט, סקייפ, MSQRD, פוקימון גו ואפליקציות נוספות היו להיט בתקופתן אבל כיום ניתן לוותר עליהן לחלוטין; אם זה כי השירות שהן הציעו הוטמע באפליקציות אחרות יעילות יותר, או שפשוט כל הבאזז כבר נעלם

אפליקציות אייפון. ShutterStock
פעם הן היו להיט - אבל הגיע הזמן לומר "שלום" יפה./ShutterStock

בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל יש מיליוני אפליקציות, חלקן שימושיות מאוד באופן כללי כמו ווטסאפ או פייסבוק, וחלקן מיועדות לשימושים ספציפיים כמו ממשק מצלמה משודרג וכמובן שיש את האפליקציות המיותרות לחלוטין. אם תעברו על כל האפליקציות המותקנות בסמארטפון שלכם כנראה שתגלו לא מעט שנהניתן מהן אבל, אתם לא יכולים להיזכר מתי הייתה הפעם האחרונה שפתחתם אותן. בעבר נהגנו למחוק את האפליקציות שלא השתמשנו בהן כדי לחסוך במקום אחסון אבל כיום, הבעיה כמעט ולא קיימת במכשירים עם 64 או 128 גיגה לאחסון. עם סיום שנת 2017, עברנו על הסמארטפונים שלנו ומצאנו כמה אפליקציות שהיו להיט (וחלקן עדיין פופולריות) אך כעת הגיע הזמן להיפטר מהן.

סנאפצ'ט

אפליקציית סנאפצ'ט הייתה לפני שנתיים האויב הגדול של פייסבוק. הרשת החברתית זכתה לפופולריות רבה בקרב צעירים בזכות פיצ'ר חדשני בשם סטורי, שאפשר להעלות תמונות, שנמחקות אחרי יממה. פייסבוק רצתה לקנות את החברה וכשנכשלה עברה לתכנית ב' - לגנוב לה את הרעם. פייסבוק העתיקה את הסטורי לאינסטגרם, לווטסאפ, לפייסבוק ולמסנג'ר שלה. היא הפכה את הפיצ'ר הייחודי לסטנדרט והפכה אותו לאמצעי לא מגניב בעליל, כזה שגם ההורים משתמשים בו והרחיקה משם את הצעירים. האפליקציה לא הצליחה למשוך משתמשים חדשים ובמהלך שנת 2017 הפכה ללא-רלוונטית עבור צעירים רבים שחיפשו כבר את הדבר הבא ועברו לאפליקציות כמו האוס-פארטי ומוזיקלי. התוכנית של סנאפ למכור משקפיים ייעודיים המצוידים במצלמה הפכה למטרד עבור החברה, שנתקעה עם עשרות אלפי זוגות. אם אהבתם את סנאפצ'ט, כנראה ששמתם לב שאתם כבר לא משתמשים בה באותה תדירות כמו פעם. בשנת 2018, הגיע הזמן לשים את הרגש בצד ולהיפרד יפה מהאפליקציה שהייתה במשך תקופה הרשת החברתית המועדפת עליכם.

סנאפצ'ט. ShutterStock
היה כיף, אבל את המסיכות האלה אפשר למצוא כבר בכל מקום./ShutterStock

מוביט

אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית אתם כנראה משתמשים במוביט, אבל אתם גם בטח כבר יודעים שהאפליקציה הזאת מדייקת כמעט אף-פעם. לא נדיר שהאפליקציה תודיע לכם שהאוטובוס מגיע עוד דקה מגיע אבל בפועל הוא האוטובוס מאחר. למרות שיש לה משתמשים רבים בעולם, גם בשנת 2017 מוביט לא הצליחה לספק עדכונים מדויקים ויוצרת בעיקר תקוות שווא שהאוטובוס שאתם צריכים באמת מגיע עוד כמה דקות ספורות. לפעמים תמצאו את עצמכם רצים לתחנה רק כדי לגלות שיש לכם לפחות עוד כמה דקות לבלות שם ולהסדיר את הנשימה. בגוגל מפות, למשל, אפשר לתכנן את המסלול שלכם, כולל זמני הגעה של אוטובוסים, או לחזור לשיטה הישנה ולשאול את האנשים שעומדים בתחנה האם הם מחכים כבר הרבה זמן. אם יש לכם מזל, בתחנה שאתם ממתינים בה יש שלט אלקטרוני שמודיע בזמן אמת לכם מתי האוטובוס הבא צפוי להגיע (אבל בדומה למוביט, גם השלטים האלה לא תמיד מדויקים). האפליקציה הושקה לפני כל כך הרבה שנים, והפכה בין רגע ללהיט, אבל ברגע שהבנו שאחוזי הדיוק שלה לא גבוהים במיוחד, הבנו שזה גם הזמן למחוק אותה. לפחות ככה אנחנו לא חווים אכזבות לעתים תכופות כל-כך.

סקייפ

עד לפני כמה שנים, כל מי שרצה לבצע שיחת וידאו ברשת ידע שצריך לפנות לסקייפ. התוכנה הפופולרית ביותר לשיחות וידאו ושיחות קוליות נקנתה בשנת 2011 על ידי מיקרוסופט בסכום של 8.5 מיליארד דולרים אבל מאז נראה שהשימוש בה רק הלך ודעך. כיום ניתן למצוא אלטרנטיבות בולטות כמו ווטסאפ ו-FaceTime ואפילו המסנג'ר של פייסבוק; כולם מציעים שיחות וידאו ושיחות קוליות באיכות גבוהה ולמעשה אין יותר צורך באפליקציה ייעודית לזה. כל החברים שלכם גם ככה נמצאים באפליקציות האלה ולפחות אחת מהן בטוח כבר מתוקנת על הסמארטפון שלכם. אם סקייפ מותקנת במכשיר שלכם, וגם אתם לא השתמשתם בה כבר תקופה ארוכה, כנראה שהגיע הזמן למחוק אותה.

אילוסטרציה. ShutterStock
סקייפ עשתה מהפכה, אבל שיחות וידאו יש בכל אפליקציית מסרים פופולרית./ShutterStock

סורקי ה-QR

את קוד ה-QR כולנו מכירים - ריבוע עם נקודות מפוסלות שחורות שמייצג כתובת אינטרנט. לפני כמה שנים היינו סורקים את הקודים האלה בעזרת אפליקציה יעודית והמצלמה, ומגיעים ישירות לאתר אינטרנט מבלי להקליד את הכתובת ידנית. זה היה פשוט מאוד וגישר על התהום שבין הסמארטפון למוצרים על המדף או מודעות מודפסות, אך כיום היצרניות כבר הוסיפו את האפשרות לסרוק קוד QR דרך אפליקציית המצלמה, כמו אפל לדוגמה. מעבר לכך, נראה שהקודים האלו פחות או יותר נעלמו מהעולם וכבר לא משתמשים בהם יותר מדי. אם יש לכם אפליקציית סורק QR מותקנת בסמארטפון, ולא השתמשתם בה יותר משנה, כנראה שאתם כבר לא ממש צריכים אותה.

MSQRD

זוכרים את היום שבו כל החברים שלכם שיתפו סרטונים עם מסיכות וירטואליות מגניבות כאילו הם אסטרונאטים או יורים לייזר אדום מהעיניים? זה היה כש-MSQRD זכתה להצלחה מטאורית ותוך זמן קצר נקנתה על ידי פייסבוק. מאז פייסבוק שילבה את הפילטרים והמסיכות החיות במסנג'ר, באפליקציה של הרשת החברתית ובאינסטגרם. מי שעוד משתמש בסנאפצ'ט יודע שזה קיים גם שם כבר המון זמן אז בפועל אין לכם באמת שימוש באפליקציה MSQRD. אם באמת תתגעגעו לפילטרים החיים, תמיד תוכלו לפתוח סטורי חדש.

MSQRD. צילום מסך
פייסבוק שילבו את הטכנולוגיה הזו בכל הפלטפורמות שלה. MSQRD./צילום מסך

האפליקציות המובנות של גוגל

בכל מכשיר אנדרואיד ניתן למצוא כיום את חבילת האפליקציות G-Apps. תוכלו למצוא שם אפליקציות שימושיות כמו Gmail לצד אפליקציות לא שמישות במיוחד כמו Hangouts, שחלק מהיצרניות בוחרות להוסיף לחבילת האפליקציות. חלק מהיצרניות מסירות אותה כבר מראש, אבל אם אתם לא באמת צריכים את כל האפליקציות כמו Play Music, Duo, Play movies & TV ואחרות, כדאי למחוק אותן ולא לפחד רק כי הן הגיעו עם המכשיר. למרות שגוגל דחפה אותן בכוח וניסתה להפוך אותן לפופולריות, רוב האפליקציות המובנות של ענקית החיפוש סתם תופסות מקום.

פוקימון גו

במחצית שנת 2016 החלו הרחובות להתמלא בצעירים נרגשים הבוהים בסמארטפון ומאיימים להתנגש בעמודי תאורה תוך שהם צועקים "תפסתי סקווירטל" ו-"מצאתי בלבזאור". אלו היו כמה שבועות בהם מאות אנשים פקדו מקומות ציבוריים מרכזיים וניסו לתפוס פוקימונים במציאות רבודה. בחודש יולי המשחק הזה יצא לאוויר העולם ובחודש אוגוסט אי-אפשר היה ללכת שני מטרים ברחוב מבלי להיתקל בצייד פוקימונים. שנה וחצי חלפו מאז, ולמרות שרק בקרוב הוא יושק בסין באופן רשמי, בשאר העולם הפופולריות שלו צנחה ובישראל כבר לא תמצאו הרבה צעירים שיצהירו בגלוי שהם עוד צדים את מפלצות הכיס הווירטואליות. גם אם הגעתם לשלב מאוד מתקדם, או אפילו ניהלתם מכון, כנראה שהגיע הזמן להיפטר מהאפליקציה שגם ככה אתם כבר לא משתמשים בה. תוכלו להתנחם בכך שניאנטק, מפתחת המשחק, תשיק בקרוב משחק דומה המבוסס על העולם של הארי פוטר; אז תתכוננו לתפוס את הסניץ' בחצר של הבניין.

פוקימון גו. ShutterStock
כמה עמודי חשמל נפגעו במהלך התקופה הזו?/ShutterStock

אפליקציית knokNok

אפליקציית זיהוי השיחות כללה פיצ'ר אחד שהפך ללהיט לתקופה קצרה בשנת 2014. אחרי שלא המריאה כאפליקציה לשיחות אינטרנט, היא הפכה לאפליקציית זיהוי שם המתקשר על ידי יצירת מאגר אדיר מכל רשימות אנשי הקשר של המתמשים. כלומר, כל האנשי הקשר שלכם מועלים למאגר של החברה ואז כל אחד יכול היה לראות איך חבריו שמרו אותו בזיכרון המכשיר. כלומר, אם נתתם למישהו שם מביך או שטעיתם בשמו, כל אחד יכול לראות את זה. הפופולריות של האפליקציה דעכה באיטיות וכיום יש פתרונות סימפטיים יותר כמו האתר של True Caller, שלא דורש מכם להעלות את כל אנשי הקשר שלכם למאגר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully