וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת האלקטרוניקה 2018 CES יוצאת לדרך

8.1.2018 / 8:47

מה צפוי לנו השבוע בלאס וגאס? הרבה גאדג'טים ומוצרי חשמל, מחשבים, טלוויזיות וגם רובוטים ובתים חכמים. אנחנו נהיה שם לדווח על כל מה שמעניין

CES 2018. מייקי לוי, צילום מסך
רובוט חמוד שמסתובב בתערוכה - יש שם הרבה כאלה. CES 2018./צילום מסך, מייקי לוי

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, CES 2018, מושכת אליה עשרות אלפי מציגים ומבקרים מדי שנה; את התערוכה שהתקיימה בשנה שעברה פקדו לא פחות מ-180 אלף אנשים. התערוכה גם גדולה מאוד מבחינה גיאורגפית, ומתקיימת על לאורך כל שדרת בתי המלון של לאס וגאס. בניגוד לתערוכת המובייל MWC שתתקיים בחודש הבא בברצלונה, ב-CES ענקיות האלקטרוניקה מכל העולם משיקות בעיקר מוצרי חשמל לבית כמו טלוויזיות, מחשבים, מקררים, מכונות כביסה ובשנים האחרונות גם הרבה מוצרים חכמים ורובוטים. התערוכה תיפתח הלילה, ואנחנו נהיה שם לדווח על כל מה שמעניין.

בשנה שעברה ראינו את הניצנים לחיבור הטבעי בין עולם הטכנולוגיה לעולם הרכב עם תצוגה של כלי-רכב אוטונומיים. בתערוכה אמורות להתקיים הדגמות של מובילאיי, BMW ועוד. הונדה, למשל, צפויה להציג טרקטורון אוטונומי. השנה אנחנו צפויים לראות עוד יותר טכנולוגיות חדשות בעולם התחבורה ואת השדרוגים שנעשו בכלי הרכב האוטונומיים של היצרניות השונות. שירות ההסעות LYFT, למשל, יציע נסיעות חינם ברכבי הסטריפ עם מכוניות אוטונומיות. אל דאגה, מאחורי ההגה עדיין יהיה נהג שיפקח שכל המערכות תקינות אבל את רוב הנסיעות המחשבים אמורים לבצע לבד.

סמסונג ו-LG מכריזות בקביעות על הטלוויזיות החדשות שלהן ב-CES. בשנה שעברה ראינו דגם קונספט של סמסונג ברזולוציית 8K והשנה לפי הדיווחים, LG תשיק לראשונה טלוויזיה מסחרית בגודל 88 אינץ' ברזולוציית 8K. עדיין אין מצלמה או סרט שמוקרן ברזולוציה הזו, אז בשלב הזה מדובר בעיקר במפגן כוח. גם Hisense צפויה להכריז על הטלוויזיות החדשות שלה לשנת 2018. הטלוויזיות הללו צפויות להגיע לישראל במהלך החודשים אפריל-יוני.

CES 2018. מייקי לוי, צילום מסך
הרבה מציאות רבודה ומציאות מדומה - כמו בשנים האחרונות. CES 2018./צילום מסך, מייקי לוי

הבית החכם מתפתח בקצב מסחרר בשנים האחרונות, הרבה בזכות הבינות המלאכותיות והעוזרות הדיגיטליות של אפל, גוגל, מיקורוספט ואמזון. בשנה שעברה LG הכריזה על מקרר חכם עם אלקסה של האמזון, המסוגל לשמש גם כרמקול חכם. השנה נראה את הפיתוחים הללו עולים שלב. אמזון משתפת פעולה עם היצרניות כדי להשתלב גם במיקרו, בתנור, במנעול החכם ועוד. בנוסף נראה הרבה מכשירי חשמל המתחברים לרשת הביתית ועוד גאדג'טים שאמורים להקל על חיינו. גם בתחום המחשוב הלביש כנראה שיהיו כמה הדגמות מעניינות.

גם בתחום הגלישה הסלולרית נראה השנה עוד שיפורים. קוולקום ומפעילות הסלולר בארה"ב כבר החלו לייצר באזז סביב הגלישה בדור החמישי ובשבוע שעבר AT&T אישרה שהדור החמישי יגיע לצרכנים במהלך שנת 2018. השנה נראה עוד יצרניות שיכריזו על מעבדים התומכים בדור החמישי וכנראה נראה הדגמות של מהירויות גלישה גבוהות במיוחד.

תחום המציאות הרבודה והמדומה ימשיך לתפוס מקום רב בתערוכה, כמו בשנתיים האחרונות. בביתנים של ענקיות הטכנולוגיה יתקיימו הדגמות רבות ויוצגו השדרוגים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מקרן ה 4K UHD  של LG. LG,
מקרן נייד 4K חדש של LG צפוי להיחשף לראשונה בתערוכה./LG

ענקית הטכנולוגיה היחידה שלא מכריזה על מוצרים חדשים ב-CES היא אפל, אבל המתחרות שלה מציגות חידושים רבים. אנחנו עתידים לראות השבוע מגוון רחב של לפטופים חדשים עם חיי סוללה ארוכים יותר, שככל הנראה יתמכו ב-LTE, יהיו דקים במיוחד ויגיעו עם כרטיסים גרפיים עוצמתיים. לאחרונה מיקרוסופט הכריזה על שיתוף פעולה עם קוולקום שתשלב שבבי סנאפדרגון בלפטופים; כנראה שב-CES נקבל הצצה למחשבים הראשונים שתוכננו כך.

בהמשך למגמה של השנים האחרונות, נראה גם השבוע לא מעט רובוטים, אבל כנראה שנגלה שוב שמהפכת הרובוטים עוד רחוקה ורוב הרובוטים בתערוכה יעדיפו לכסח דשא, לקפל כביסה, לנקות רצפות, להכין סלטים ולשאת מזוודות יותר מלנסות לכבוש את העולם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully