וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנבו לכם את הסמארטפון? כך המשטרה תחסל אותו מרחוק

9.1.2018 / 9:25

תקנות חדשות מחייבות את ספקיות הסלולר להשבית סמארטפונים גנובים לחלוטין, ולא רק את כרטיס ה-SIM. איך עושים את זה? כל מה שצריך לדעת על הקמפיין החדש של משטרת ישראל

קמפיין סמארטפונים משטרה. צילום מסך
"כמו רפואה מונעת - רק לפשע". הקמפיין החדש של המשטרה./צילום מסך

"גנבו לכם את הטלפון הנייד? מדווחים למשטרת ישראל או לחברת הסלולר בהקדם ומשביתים את המכשיר לצמיתות, כדי שאף אחד לא יוכל להשתמש בו" - נכתב בפוסט שפרסמה משטרת ישראל בפייסבוק במסגרת קמפיין חדש למניעת גניבות של סמארטפונים. "גניבת הטלפון הנייד עלולה לפגוע גם בפרטיות הקורבנות ומספקת לגנבים גישה לחשבונות ברשתות החברתיות, לחשבון המייל ולתמונות. כמו כן, היא עלולה לגרור חיובים בגין שיחות לחו"ל ורכישות ברשת. הגשת תלונה בתחנת משטרה על טלפון גנוב מהווה אישור לספקי השירות למנוע את השימוש במכשיר באמצעות כלל מפעילי הסלולר בארץ".

הקמפיין החדש החל, לדברי נצ"מ עופר מסינג, ראש היחידה למניעה מצבית במשטרת ישראל, כחלק מתפיסת עולם חדשה שהכניס המפכ"ל. "המטרה של היחידה שלי היא לייצר עולם בטוח יותר באמצעות שינוי בחקיקה או אמצעים טכנולוגיים. להפוך אירוע עברייני לכדאי פחות, לא רק בפעילות משטרתית קלאסית אלא באמצעים מתוכחמים יותר".

"התקנות החדשות קובעות כי החברות הסלולריות חייבות לא לחסום רק את הסים אלא להמית את הסמארטפונים; להפוך אותם לברזל", מסביר נצ"מ מסינג. "בכך אנחנו מניחים שנשפיע משמעותית על המוטיבציה של הגנבים והגניבה תהפוך לחסרת טעם. בהנחה שמישהו מדווח למשטרה ולספקית הסלולר, אני יכול לשייך את הבעלים למכשיר שנגנב. בשנה האחרונה החזרנו יותר מ-3,000 סמארטפונים לבעלים שלהם. התפיסה שהמפכ"ל מוביל בשנתיים האחרונות זה להשקיע בלמנוע את העבירה טרם הביצוע, ולא רק לחקור ולעצור".

לדברי נצ"מ מסינג, "אנחנו מנסים להוריד את המוטיבציה לגנוב מכשירים סלולריים - כמו רפואה מונעת רק לפשע. נתנו לחברות הסלולר עד האחד בינואר להסתגל לשינוי וכעת החל הקמפיין שלנו. אנחנו רוצים שגם עבריינים ידעו את זה ויפנו למשהו אחר. חלק לא מבוטל מגניבות הסמארטפונים הן מזדמנות והם לא יעסקו בזה כי לא יהיה רווח".

גניבת סמארטפון. ShutterStock
התקנות החדשות אמורות להפוך את הגניבה להרבה פחות משתלמת./ShutterStock

מה אני עושה אם הסמארטפון שלי נגנב?

קודם כל צריך לזכור שצריך לדווח גם לספקית הסלולר וגם למשטרה בנפרד. כפי שנכתב בפוסט של המשטרה, תלונה על גניבה מהווה אישור לספקי השירות למנוע את השימוש בסמארטפון. ספקיות הסלולר מחויבות לפעול באותו האופן. שאלנו את חברת פרטנר, מה קורה ברגע שמישהו מדווח על גניבה.

לדברי פרטנר, ברגע שמנוי מתקשר לדווח על גניבה במוקד שירות הלקוחות הרגיל, הם מאתרים את המספר הסידורי הייחודי של המכשיר (IMEI) וחוסמים אותו מרחוק - לא רק את ה-SIM, אלא את הסמארטפון עצמו. כדי לדווח למשטרה צריך להגיע לתחנת המשטרה הקרובה.

לא צריך לזכור את מספר ה-IMEI, אפשר לאתר אותו במערכות גם אם הוא לא רשום על שם הלקוח, כמו למשל במקרים של מכשיר שנרכש ברשת אחת והלקוח עבר ניוד לרשת אחרת. ברגע החסימה המכשיר מפסיק להיות פעיל ולא יצליח להתחבר לאף רשת בישראל כי כל המפעילות מעודכנות על הגניבה. ניתן לבטל את החסימה אם המכשיר מאותר ומושב לבעליו, כפי שקרה עם אלפי הסמארטפונים שהושבו בשנת 2017. בתגובה לשאלות גולשים הבהירה המשטרה בפייסבוק כי "אם חברה לא עומדת בתקנות, ניתן לפנות למשרד התקשורת על מנת שיברר את התלונה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully