וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובו-מלצר וטלוויזיה בגודל קיר - סיכום היום הראשון בתערוכת CES 2018

עשרות אלפי אנשים התכנסו גם השנה בלאס וגאס לחזות בהדגמות של החידושים הטכנולוגיים שנראה השנה. LG וסמסונג הציגו את החזון שלהן למוצרים חכמים וחשפו את מוצרי הדגל החדשים

יח"צ - חד פעמי

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, CES 2018, נפתחה הלילה בלאס וגאס ביום עמוס במסיבות עיתונאים והדגמות. התערוכה מושכת אליה עשרות אלפי מציגים ומבקרים מדי שנה; בשנה שעברה פקדו את האירוע לא פחות מ-180 אלף אנשים ובניגוד לתערוכות אחרותה מתקיימות במרכזי ירידים, התערוכה מתקיימת לאורך כל שדרת בתי המלון של לאס וגאס. ב-CES ענקיות האלקטרוניקה מכל העולם משיקות בעיקר מוצרי חשמל לבית כמו טלוויזיות, מחשבים, מקררים, מכונות כביסה ובשנים האחרונות גם הרבה מוצרים חכמים ורובוטים, וכמובן טכנולוגיות מציאות רבודה ומדומה וכלי רכב אוטונומיים.

ביתן LG CES 2018. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הרובוטים השתלטו על לאס וגאס./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

LG

חברת LG הייתה הראשונה לקיים מסיבת עיתונאים והכריזה על הטלוויזיות החדשות והחכמות לשנת 2018, שיגיעו עם העוזרת הווירטואלית של גוגל, לצד בינה מלאכותית של LG. ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית חשפה את המטבח החכם הכולל מגוון מוצרי חשמל שכולם מתקשרים זה עם זה. טכנולוגיית הבינה המלאכותית DeepThinq 1.0 פותחה בשנה שעברה עם ההקמה של מעבדת הבינה המלאכותית של LG בקוריאה ומטרתה לקשר בין מגוון הטכנולוגיות והפלטפורמות של החברה.

עוד הציגה LG את סדרת הרובוטים החדשה שלה (שגם עושים שימוש ב-DeepThinQ), ואמורים לבצע שורה של משימות שונות. הרובוטים החדשים של LG מצטרפים לרובוטים כמו מכסחת הדשא והרובוט השואב. החברה ממשיכה להשקיע בעולם הרובוטיקה ומנגישה אותו למגזרים. הרובוטים קיבלו ביקורות חיוביות בפיילוט שבוצע בנמל התעופה אינצ'ון בקוריאה. הרובוט הראשון הוא רובוט שיגיע לסופרים, יחליף את הקופות ויקח עבורכם את השקיות, הרובוט השני מיועד לשדות תעופה והוא יעזור לכם להתמצא בו או לקחת עבורכם את המזוודה ואילו הרובוט השלישי הוא רובוט שיספק ארוחות ומשקאות לאורחים וללקוחות בבתי מלון ובטרקליני נמל התעופה, כלומר יחליף את המלצרים. "אנחנו נמשיך לפתח מגוון רחב של מוצרים בסגנון הרובוטים הביתיים והעסקיים שלנו, ולחפש הזדמנויות חדשות לתרום להתפתחות תעשייה הרובוטיקה", אמר ריו היי-ג'ונג, ראש חטיבת הפתרונות החכמים ב-LG.

החברה הציגה טלוויזיות חדשות בטכנולוגיות OLED ו-Super UHD שבתוכן משולבת הטכנולוגיה ThinQ המאפשרת להטמיע בקשות קוליות באמצעות הפלטפורמה הפתוחה, לצד תמיכה בשירותי בינה מלאכותית של צד שלישי כמו גוגל. הטלוויזיות יגיעו עם תמיכה בבינה מלאכותית, מה שיאפשר ללקוחות לדבר ישירות לשלט הטלוויזיה ולשלוט על המכשירים האחרים שמחוברים לטלוויזיות כמו המקרר, התנור, המזגן ועוד. לפי LG, הטלוויזיות יהיו למעשה HUB, אליו יחוברו המכשירים החכמים. ב-LG פיתחו מעבד חדש בשם Alpha a9, המפעיל את טלוויזיות ה-OLED ומביא לשיפור באיכות התמונה. סדרת הטלוויזיות SUPER UHD מגיעה עם מערך תאורה משופר המספק צבעים עזים יותר, צבע שחור עמוק יותר, פרטים זעירים מוצללים ועוד. הטלוויזיות החכמות ילמדו את טעם הצופים וימליצו על סדרות וסרטים שמתאימים לצופה אישית. ב-LG שמו דגש על כל נושא הפקודות הקוליות וההדגמה שלהם הזכירה לנו פרק של "מראה שחורה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
CES 2018. ShutterStock
עולם של צבעים. CES 2018./ShutterStock
LG רובוטים CES 2018. LG,
הרובוט של LG רוצה את העבודות שלכם./LG

סמסונג

בסמסונג מנסים לפשט את עולם האינטרנט של הדברים (IoT). במהלך ההכרזה הסבירו בכירי החברה כי העולם הזה עדיין מורכב בשביל המשתמש הממוצע ודורש מגוון רחב של אפליקציות, סיסמאות ומרכזי בקרה שמסייעים למוצרים החכמים לעבוד בצורה מסודרת. החל מאביב 2018 סמסונג תשיק אפליקציה בשם SmartThings שתרכז את כל המוצרים שלה במקום אחד. עוד הבטיחה החברה כי עד שנת 2020 כל המוצרים יהיו חכמים.

הטלוויזיות החדשות של סמסונג מגיעות עם העוזרת הווירטואלית Bixby, מה שאומר שהטלוויזיה תהיה גם מחובר לסמארטפון שלכם. לצד הטלוויזיות המסורתיות, החברה הציגה טכנולוגיה חדשה בשם MicroLED שתאפשר טלוויזיה מודולרית, כלומר יהיה ניתן לחבר כמה פאנלים יחד כדי לייצר מסך גדול יותר, או להקטין אותו במידת הצורך. כדי להדגים את הטכנולוגיה הזו סמסונג הציגה את "הקיר" - טלוויזיית MicroLED מודולרית בגודל 146 אינץ' הראשונה בעולם.

לצד הטלוויזיות, החברה השיקה גם לפטופ בשם Notebook 9 Pen שמשקלו קילוגרם אחד בלבד. בסמסונג טוענים כי מדובר בנוטבוק פרימיום עמיד במיוחד. הוא מגיע עם העט S Pen, בדיוק כמו גלקסי נוט 8, כך שניתן לצייר על גבי המסך. מידע נוסף על המפרט לא נמסר במהלך ההשקה. בתחום כלי הרכב החכמים, סמסונג הודיעה שהיא חתמה על עסקה עם יצרניות רכב אירופיות, שתספק גלישה סלולרית בדור החמישי.

טלוויזיה סמסונג הקיר. סמסונג,
"הקיר" של סמסונג - טלוויזיה בגודל 146 אינץ'./סמסונג

הייסנס

בשנה שעברה השיקה Hisense מקרן לייזר בגודל 100 אינץ', ובמהלך היום המקדים לתערוכה החברה השיקה את המקרן בגודל של 150 אינץ' ברזולוציית 4K. החברה לא ציינה מתי המקרן יגיע לחנויות, או את תג המחיר, אבל רק נציין שאת מקרן הטלוויזיה בגודל 100 אינץ', החברה מוכרת ב-10,000 דולרים. לצד גודל ה-150 אינץ', הייסנס הציגה גם דגמים בגודל 80 ו-88 אינץ'.

אינטל

ענקית השבבים, שרכשה לאחרונה את מובילאיי הישראלית, הודיעה כי כשני מיליון כלי רכב של יצרניות כמו BMW, פולקסווגן וניסאן יעשו השנה שימוש בטכנולוגיית REM (Road Experience Management) של חברת מובילאיי לבצע מיקור המונים (crowdsourcing) של נתוני נהיגה.

עוד הוכרז כי יצרנית הרכב הסינית Motor SAIC תהיה היצרנית הראשונה שתעבוד עם מובילאיי על פיתוח מכוניות אוטונומיות בדרגות 3, 4 ו-5 בסין. כמו כן, הוכרז הסכם לשיתוף פעולה של אינטל ומובילאיי עם חברת המפות הדיגיטליות הסינית NavInfo.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully