וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם טוענים את הסמארטפון לא נכון והורגים את הסוללה

15.1.2018 / 9:15

איזה כיף להתעורר בבוקר ולראות 100 אחוזי סוללה, אחרי שזכרתם לחבר את הסמארטפון לפני השינה לחשמל - אלא שזה המתכון הבטוח להרוס את הסוללה בטווח הארוך

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
עדיף לטעון את הסמארטפון קצת בכל פעם ולא לתת לסוללה להיטחן על 100%./ShutterStock

בשנת 2017 הסמארטפונים שלנו הגיעו לרמה גבוהה מאוד של תחכום; המצלמות כמעט מקצועיות, המסכים סופר-איכותיים ויכולות העיבוד של מכשירי הדגל הרבה מעבר לנדרש, אבל נקודת תורפה אחת עדיין לא זכתה לטיפול מקיף - הסוללה. למרות שמערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS שמות דגש על חיסכון בסוללה, הטכנולוגיה עצמה לא התפתחה מספיק בשביל שנפסיק לדאוג מדי יום מהאחוזים שהולכים ויורדים. יש הרבה דרכים לחסוך בסוללה (כמו הנמכת בהירות המסך וכיבוי רכיבי הקישוריות), אבל האם אתם יודעים איך לשמור על חיי הסוללה לאורך זמן?

לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; סוללה בת שנה ויותר מספיקה להרבה פחות שעות שימוש ממה שהספיקה כשהסמארטפון היה חדש, ולנו המשתמשים יש חלק גדול מאוד בדעיכת הסוללה. למעשה, ככל הנראה טענתם לא נכון את הסמארטפון עד היום וקיצרתם את חיי הסוללה משמעותית מבלי לשים לב.

הטעות העיקרית, שרובנו עושים, היא לחבר את הסמארטפון לחשמל במהלך הלילה, או מקפידים לטעון אותו עד ל-100 אחוזים, וממשיכים להשאיר אותו בטעינה. ההרגל הזה רק מקצר את חיי הסוללה, לפי חברת Cadex, המתמחה בסוללות של סמארטפונים.

סמארטפון מחובר למטען. ShutterStock
הכי גרוע זה להשאיר את הסמארטפון בטעינה כל הלילה - מה שכולנו עושים./ShutterStock

אז מה הדרך הטובה ביותר לשמור על הסוללה? לפי Cadex, הדרך הטובה ביותר לטעון את הסמארטפון היא מעט בכל פעם; כלומר, בכל רגע שיש לכם הזדמנות חברו אותו לחשמל לכמה דקות. בעבר היה נהוג לחשוב שטעינה חלקית גורמת לנזק אבל בסוללות ליתיום-יון זו הדרך לשמור על חיי הסוללה.

בנוסף, אל תרוקנו את הסוללה לפני שאתם טוענים את המכשיר. בסוללות הישנות היה נהוג לפרוק אותן לגמרי לפני הטעינה אבל דווקא בסוללות של הסמארטפונים שלנו, אסור לעשות את זה. כדי לשמור על חיי סוללה אידיאליים לאורך זמן, השאירו אותה טעונה ברמה של 65-75 אחוזים. כמובן שבלתי אפשרי להקפיד על זה במהלך היום, אבל השתדלו לא לתת למכשיר להגיע מתחת ל-45 אחוזים, אם יש לכם אפשרות לחבר את הסמארטפון לשקע קרוב.

45-75 אחוזים זה טווח ריאלי לרוב האנשים ובטווח הזה תוכלו גם לקיים שגרה יומית של טעינה. אם בכל זאת לא הצלחתם לטעון את המכשיר עד 45 אחוזי סוללה, החברה ממליצה לא לאפשר לסמארטפון לרדת מתחת ל-25 אחוזים, כדי לא לגרום לנזק בטווח הארוך.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוללה חלשה. ShutterStock
עדיף לא לתת לסמארטפון להגיע מתחת ל-25%./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully