וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורת אזהרה? גייטס וג'ובס גידלו את הילדים שלהם בלי מסכים

19.1.2018 / 7:39

מחקרים רבים הראו כי שימוש ממושך במסכים בקרב ילדים עלול להיות בעל השפעות שליליות מאוד, אבל העדות הטובה ביותר שכדאי להגביל את הילדים היא שזה מה שעשו מייסד אפל ומייסד מיקרוסופט

ביל גייטס וסטיב ג'ובס. עיבוד תמונה, צילום מסך
סטיב ג'ובס וביל גייטס - התווכחו על הרבה דברים, אבל על שימוש במסכים הם הסכימו./צילום מסך, עיבוד תמונה

לצד היתרונות הרבים של הטכנולוגיה, פורסמו בשנים האחרונות גם לא מעט מחקרים לפיהם מומלץ להגביל את כמות הצפייה במסכים בקרב צעירים, ובעיקר ילדים. מפגיעה בכושר הריכוז להתמכרות, יש סיבות טובות להתחיל להקפיד על שעות השימוש של הילדים בטאבלטים וסמארטפונים וכנראה אחת העדויות הטובות לכך היא ההחלטה שקיבלו סטיב ג'ובס וביל גייטס לגבי הילדים שלהם.

בראיון שנערך לפני כמה שנים עם מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, הוא סיפר כי החל להגביל את בתו במשחקי מחשב, לאחר שזו החלה להראות סימני התמכרות - מה שהוביל בסופו של דבר להחלטה לא לקנות לילדיו סמארטפון עד גיל 14. סטיב ג'ובס, לעומתו, טען כי אסר על ילדיו להשתמש באייפד ובמקום זאת, הם מנצלים את הזמן הפנוי כדי לשוחח עמו.

ג'ובס וגייטס הם לא ענקי הטכנולוגיה היחידים שאוסרים על ילדיהם להשתמש במכשירים אותם המציאו בעצמם. בעמק הסיליקון פועלים בתי ספר בהם המורים עדיין משתמשים בלוח וגיר, על מנת להעביר שיעורים, במקום בטאבלטים. הוריהם של מרבית התלמידים בבתי הספר האלה בעמק הסיליקון עובדים בחברות היי-טק כמו גוגל ואחרות.

מחקרים בארה"ב הראו כי שימוש של יותר משלוש שעות ביום בסמארטפון מגביר את הסיכון להתאבדויות בקרב בני נוער וילדים. בשנים האחרונות מקרי ההתאבדויות עלו על מקרי הרצח - ויש כאלה שאומרים שהמדיה החברתית ותרבות המובייל גרמו לכך.

השבוע פורסם כי שני מחזיקי מניות גדולים של אפל דורשים מהחברה לבחון את השפעת המסכים על צעירים, בדגש על ההתמכרות לסמארטפונים ולטאבלטים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ילדה סמארטפון. ShutterStock
כמה זה באמת בטוח? ימים יגידו./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully