וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב, הרע והמכוער: זה מה שאהבנו ולא אהבנו ב-CES 2018

בובת מין רובוטית עם פרצופים להחלפה, הרמקול האלחוטי עם הלוק הכי מחריד שראינו בשנים האחרונות, מכונת כביסה שהצליחה להלהיב אותנו בזכות עיצוב גאוני

CES 2018. ShutterStock
תערוכת האלקטרוניקה הענקית של לאס וגאס. CES 2018./ShutterStock

הטוב

למרות שבשנים האחרונות נכנסו חזק לתערוכה מכוניות אוטונומיות ורובוטים, הלב של CES הוא עדיין מוצרי חשמל לבית כמו מקררים, תנורים, טלוויזיות ומכונות כביסה. במהלך ימי התערוכה צפינו באינספור הכרזות של על מקררי העתיד אבל המוצר הזה לא פותר בעיה טכנולוגית אלא משפר את חווית המשתמש במוצר מוכר.

TwinWash, מכונת הכביסה הכפולה של LG הופכת את החיסרון העיקרי של המוצר ליתרון הכי גדול שלו. התוף הראשי עם דלת קדמית סטנדרטית והתוף התחתון (המכונה Sidekick) פונה כלפי מעלה ונפתח כמגירה. ניתן לייבש את הכביסה בתוף הראשי ולכבס את הבגדים בשני התופים. התוף התחתון אמור להספיק למעט כביסה ואילו התוף העליון למכונה מלאה אבל אהבנו את הגישה הכללית, לפיה אפשר לשדרג מוצר קיים ופופולרי עם חשיבה מקורית ולאו דווקא עם טכנולוגיה חדשנית.

מכונת הכביסה גם מתחברת לרשת האלחוטית של הבית וניתן להפעיל אותה מרחוק או להוריד תוכניות כביסה חדשות מהאינטרנט. רוב המוצרים הללו מיועדים בעיקר לשוק האמריקני אך את מכונת הכביסה הזו ניתן לרכוש בישראל במחיר לא נמוך של 11,990 שקלים לקיבולת של 14 קילוגרמים.

מכשירי החשמל הביתיים שלנו השתלטו כמעט על כל משימה, ממכונת הכביסה ומדיח הכלים עד שואב האבק הרובוטי אבל קיפול בגדים נותרה משימה מעיקה ללא פיתרון טכנולוגי. המבולגנים מבינינו יודעים עד כמה קשה להשאיר את הארון מסודר, וזה מבלי להתייחס לערימות הבגדים על הספה והדלתות.

חברת Seven Dreamers מנסה להפוך גם את קיפול הבגדים למשימה שפעם הייתה לוקחת זמן רב ומאמץ. Laundroid הוא ארון חכם שדורש מכם רק לזרוק את הבגדים לתוכו; בתחתית הארון יש תא ממנו הארון שולף את הבגדים אוטומטית, מקפל אותם ומסדר אותם. האפליקציה הנלווית תראה לכם באיזה מדף בדיוק החולצה שאתם מחפשים ותוכלו אף לקבל המלצות רכישה שיתאימו לבגדים הקיימים (כלומר הם סוחרים בדאטה שלכם).

בהתאם לטרנד של השנה האחרונה, גם הארון הרובוטי עושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לסדר ולקפל. החיסרון שלו כרגע - מלבד זמינות ומחיר - הוא זמן קיפול איטי במיוחד שעומד על 5-10 דקות לכל חולצה. מחירו של הארון 16,000 דולרים אבל כעת מדובר באב-טיפוס והחברה הסינית שמפתחת אותו מקווה בשנים הקרובות להוזיל את תג מחיר מתחת ל-2,000 דולרים בייצור המוני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הרע

הפורנו, כידוע, הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של האינטרנט ונראה שגם בתעשיית הרובוטיקה יש לענף המיועד למבוגרים בלבד דריסת רגל לא קטנה. במהלך התערוכה הכריזה חברת Abyss Creations על רובוט סקס מציאותי (בדמות נשית, כמובן) המצויד בבינה מלאכותית ועונה לשם "סלונה". בהדגמה של המוצר הומחש כיצד ניתן בקלות להחליף את הפרצופים של הרובוט, ואפילו את האישיות ניתן להחליף כמה שרוצים באמצעות האפליקציה.

הרובוט לא הוצג במלואו בתערוכה אלא רק הראש, אך היוצרים שלו אומרים כי ניתן פשוט לחבר את הראש לבובה קיימת באמצעות מתאם. הראש עצמו, ללא הבובה, צפוי לעלות בין 8,000 דולרים ל-10,000 דולרים אבל הוא בעיקר לוקח טכנולוגיה מתקדמת ומנציח באמצעותה החפצה של נשים ומעביר את המסר שבת זוג אפשר להחליף בלחיצת כפתור.

רובוטית סקס CES. צילום מסך
השוביניזם זועק לשמיים./צילום מסך

חברת ציוד הצילום האמריקנית קודאק כבר לא זוכה לפופולריות כמו פעם, בעיקר בשל המעבר לצילום דיגיטלי בסמארטפונים. כחלק מהנסיונות שלה לפרוץ לתחומים חדשים היא הציגה בתערוכה מכונה המיועדת לכריית מטבעות ביטקוין. אך הפיתוח של קודאק גוזר לחברה קופון ענק מכל ביטקוין שנכרה ובוגד בעיקרון המרכזי של הבלוקצ'יין - בלי מתווכים. ייתכן ואפילו שמדובר במכונה שהיא כלל לא רווחית. החברה משאילה את המכונה לשנתיים, במחיר של 3,400 דולרים. החברה מבטיחה שהמכונה תכרה בכל חודש ביטקוין בשווי של כ-375 דולרים, למרות שהתנודות של המטבע מאוד חדות והתחייבות כזו שקולה להטלת מטבע, מה שאומר שלפי החישוב של קודאק, מגיע להם יותר משליש הרווח, בלי לקחת חלק בהוצאה העיקרית בכריית ביטקוין - עלויות החשמל והקירור. יתרה מכך, מכונת הכריה של קודאק מאפשרת לשמור את המטבעות רק בשרתי החברה, מה שרק מגביר את התלות של המשתמשים.

מכונת כריית ביטקוין של קודאק. צילום מסך
מבחינת קודאק זה לעשות כסף מהאוויר. המשתמשים יגלו שזה לא כזה משתלם./צילום מסך

המכוער

יצרנית האוזניות "מונסטר", שייצרה בעבר את האוזניות עבור המותג Beats שנמכר לחברת אפל, חשפה ב-CES סדרת מוצרים בשיתוף עם ג'ו פרי, גיטריסט להקת אירוסמית', שהופיעה לאחרונה בישראל. החברה השיקה רמקולים ואוזניות שעוצבו בהשראתו של כוכב הרוק ואין מילה אחרת לתאר אותם חוץ מוגזמים וקיטשיים. הרמקול מעוטר בקצוות ובחלקו העליון בסיליקון ומנורת דיסקו בעוצמת הארה של 500 לומנס תקפיד שלא תפספסו אותו. אם כל זה לא מספיק, הוא מגיע בצבע זהב בוהק ועולה 149 דולרים לגרסה של ג'ו פרי ו-449 דולרים לגרסה החזקה יותר, שמגיעה ללא החתימה של ג'ו אך בצבע זהב. את הרמקול הנייד הזה לא היינו רוצים להוציא מהבית, או שיהיה בכלל בבית. אם הרמקולים האלו לא מספיקים ואתם רוצים לעשות סט שלם, החברה השיקה אוזניות חדשות גם בצבע זהב.

אבל מעבר לעיצוב עצמו, אנחנו לא אוהבים את הניסיון לעטוף מוצרים בעיצוב מוגזם ולהצמיד אליהם סלב שיקדם את המוצר בקרב מעריציו, בלי קשר לאיכותו. למעשה, קמפיין אגרסיבי ומוגזם כזה תמיד גורם לנו לתהות, האם המוצר עצמו כזה גרוע שהוא לא מסוגל לקבל כותרות מבלי להיות חתום על ידי כוכב רוק?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רמקול מונסטר זהב ג'ו פרי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
למה צריך להצמיד סלבס למוצרים? זה תמיד מחשיד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי
רמקול מונסטר זהב ג'ו פרי. צילום מסך
זה רמקול שהייתם מצפים לראות בקליפ של סטטיק ולא בשום מקום אחר./צילום מסך

CES 2018 הייתה בית לרובוטים רבים, שהדגימו את יכולותיהם לקהל הרחב במשך שעות רבות בכל יום. חלק מהרובוטים האלגנטיים יותר נעו בשקט וביצעו מחוות עדינות וחלקם זזו בגמלוניות תוך שהם מגשימים את ייעודם. רובוט אחד בלט במפלצתיות שלו בתערוכה, בעיקר אם לוקחים בחשבון את המטרה שלו - אימון פינג-פונג. הרובוט של חברת Omron נראה כמו עכביש ענק והוא עושה שימוש בבינה מלאכותית העוזרת לשפר את היכולות של השחקן מולו. מבחינה מעשית הרובוט מרשים מאוד; הוא יודע לזהות היכן הכדור יפגע ועונה עליו בצורה מושלמת. הרובוט מייצר חווית אימון אישית לכל אחד אבל בעולם בו הטכנולוגיה מתמזערת ומשתלבת בחיי היום-יום באלגנטיות - הרובוט הזה מאוד חריג בנוף.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2018

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully