וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג רוצה לתקן את פייסבוק: "הפיד ייראה בקרוב אחרת לגמרי"

12.1.2018 / 18:19

במקום אינספור לינקים לכתבות באתרי חדשות ופוסטים ממומנים ממותגים עשירים או פוליטיקאים עם טוקבקיסטים בתשלום, בקרוב נראה הרבה יותר פוסטים של חברים

מארק צוקרברג. AP
העמודים החלשים ייפגעו מהקטנת החשיפה עוד יותר./AP

בשנת 2018 מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, רוצה לתקן את הרשת החברתית הענקית שיצר - והשלב הראשון, לדבריו, הוא להפוך את פייסבוק למקום מפגש הרבה יותר אינטימי. "נשים את החברים ובני המשפחה בלב החוויה", כתב צוקרברג בפוסט שפורסם אתמול. "מחקרים מראים שחיזוק מערכות היחסים שלנו מגביר את האושר שלנו אבל לאחרונה קיבלנו משוב מהקהילה שלנו שתכנים ציבוריים ממותגים וכלי תקשורת הורסים את הרגעים האישיים שגורמים לנו להתחבר יותר זה לזה".

"קל להבין איך הגענו לכאן", הוא הוסיף. "תכנים ציבוריים התפוצצו בפייסבוק בשנתיים האחרונות ומפני שיש יותר תוכן ציבורי מפוסטים של חברים ובני משפחה, האיזון של הפיד השתנה. אנחנו מרגישים אחריות לוודא שהשירותים שלנו לא רק מהנים אלא גם פועלים לרווחתם של הגולשים".

או במילים אחרות, ובהנחה שאין פה מהלך ציני נסתר, פייק ניוז ותוכן ממומן הכניסו את הגולשים של פייסבוק לדיכאון וצוקרברג רוצה שהזמן שלנו ברשת החברתית יהיה איכותי יותר. "הוריתי לצוותי הפיתוח שלנו להפסיק להתמקד באיתור תכנים מעניינים לגולשים ומעבר לאיתור הזדמנויות ליצירת קשרים חברתיים".

"פייסבוק נועדה לקרב אנשים ולבנות מערכות יחסים", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג החברה הרשמי, "אחת הדרכים לעשות זאת היא חיבור אנשים לפוסטים משמעותיים מחבריהם ובני משפחתם בפיד. בחודשים הקרובים נעדכן את הדירוג כדי שלגולשים יהיו יותר הזדמנויות ליצור קשר עם מי שחשוב להם".

פייסבוק מארק צוקרברג. ShutterStock
יותר חברים ובני משפחה - פחות מוגים וכתבות./ShutterStock

בבלוג הוסבר כי כיום הרשת החברתית תשנה את האלגוריתם הקובע אילו פוסטים יופיעו בפיד של כל אחד כדי לתת עדיפות לפוסטים שמעוררים דיונים בין הגולשים. הפוסטים שפייסבוק תחשוב שתגרום לכל אחד להגיב יותר, יופיעו גבוה יותר בפיד ובתדירות גבוהה יותר, "בין אם זה פוסט מחבר המבקש ייעוץ, חבר המבקש המלצות לטיול, כתבה חדשותית או קטע וידאו", נכתב.

בנוסף הסבירה פייסבוק כי בקרוב פוסטים של חברים יקבלו עדיפות על תוכן של קבוצות ועמודים, כולל עדכונים של כוכבי רשת ואתרי חדשות. עבור עמודים המשמעות, לדברי פייסבוק, היא הקטנת החשיפה של העמודים שהפוסטים שלהם לא מקבלים לייקים רבים וגוררים תגובות; כלומר, העמודים הקטנים ייפגעו בעיקר. "עמודים שהפוסטים שלהם מעוררים שיחות בין גולשים יושפעו פחות", נכתב.

מי שעדיין ירצה לראות פוסטים מעמודים ולינקים לכתבות יצטרך לבחור זאת ידנית בתפריט ההעדפות של הפיד ולפי פייסבוק, כנראה שסרטונים חיים יזכו להרבה יותר חשיפה כי באופן מסורתי הם מושכים יותר תגובות ולייקים. "סרטונים חיים בממוצע מקבלים פי שישה יותר אינטראקציות מסרטונים רגילים", נכתב בבלוג. פייסבוק מזהירה בבלוג מפני פרקטיקות המעודדות לייקים ותגובות בצורה מלאכותית ("תנו לייק" וכו') ומבהירה בבלוג שפוסטים כאלה לא יזכו לחשיפה גבוהה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully