וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזניות דופקות לכם את השמיעה; מה העוצמה המומלצת?

16.1.2018 / 9:13

את כולנו הזהירו לא להאזין למוזיקה בעוצמה חזקה מדי ורובנו לא ממש הקשבנו, אבל המחקרים מראים שהאזנה לווליום גבוה גורמת לנזק בלתי-הפיך. העוצמה המומלצת תבאס אתכם

אוזניות הלחוטיות. ShutterStock
אמרו לנו שזה מסוכן להאזין בעוצמה מקסימלית אבל לא שמענו טוב./ShutterStock

חשיפה לעוצמת שמע גבוהה באוזניות עלולה לגרום להידרדרות של חוש השמיעה שלנו עם הזמן; זה לא רק משהו שאימהות צועקות לילדים שלהם בניסיון לחדור את מעטפת הצלילים שיוצרות האוזניות אלא מסקנה של מחקרים רבים, שבוצעו במשך שנים, וגם של המחקר שנערך באוניברסיטת Langone שבניו-יורק על-ידי ד"ר וויליאם שפירו.

המחקר הראה כי חשיפה לעוצמה גבוהה מדי עלולה לדרדר את השמיעה לטווח הארוך בשל פגיעה בשיערות הקטנות בתוך האוזן שלנו. צמוד לעור התוף יש לנו כ-15,000 שיערות שאחראיות על זיהוי גלי הקול; האזנה בעוצמה גבוהה מדי באוזניות פוגעת בשיערות הללו, שבניגוד לשאר השיערות בגוף, לא צומחות מחדש באופן טבעי.

המשמעות היא שפגיעה בשיערות בתוך האוזן גורמת לנזק תמידי ובלתי הפיך. הפגיעה הזו עלולה לגרום גם לשיבוש בשיווי המשקל בגיל מאוחר יותר. חשוב לציין שהמחקר הזה רלוונטי לכל מקרה של חשיפה לרעש בעוצמה גבוהה, אולם רובנו נחשפים לעוצמות הללו רק באוזניות.

תינוק עם אוזניות. ShutterStock
כלל האצבע: "60 אחוז עוצמה במשך 60 דקות"./ShutterStock

לפי שפירו, אחד מכל חמישה בני נוער (שמאזינים בעוצמה גבוהה) עלול לסבול בעתיד מירידה בשמיעה בעקבות חשיפה לרעש חזק.

לפי הספרות המקצועית, לא מומלץ להאזין למוזיקה במשך זמן בעוצמה של 85 דציבלים ומעלה ועוצמה גבוהה מ-110 דציבלים מתחילה כבר להזיק לאוזן. לצורך השוואה, האזנה של שמונה שעות בעוצמה של 85 דציבלים גורמת לאותו הנזק כמו האזנה של ארבע שעות בעוצמה של 88 דציבלים, שעתיים ב-91 דציבלים ורק 15 דקות בעוצמה של 100 דציבלים.

אז מה העוצמה המומלצת להאזנה, לפי ד"ר שפירו? כלל האצבע שלו, בעת האזנה למוזיקה בהתקן נייד עם אוזניות, הוא 60 אחוז עוצמה במשך לא יותר מ-60 דקות. עוד הוא ממליץ על אוזניות בעלות מנגנון לנטרול רעשים (הנפוצות בעיקר באוזניות אובר-איר אלחוטיות) מכיוון שאלו מנטרלות את הרעשים החיצוניים ומפחיתות במעט את הצורך להגביר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נזק בלתי הפיך לאוזן

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully