וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניס את היד למתכת נוזלית לוהטת - והתוצאה מפתיעה

17.1.2018 / 9:30

גבר מחליק את ידו דרך מתכת נוזלית לוהטת בסרטון וויראלי שהותיר מיליונים בהלם. האם יש הסבר הגיוני לכך שהיד שלו לא הפכה לגרגירי פחם או שלבחור הזה יש כוחות על מעוררי קנאה?

צילום מסך

יותר מחמישה מיליון אנשים צפו בסרטון המצמרר הזה של גבר מכניס את ידו תחת מתכנת נוזלית לוהטת - ויוצא מזה כאילו כלום. לפני הכול, אנחנו חייבים לבקש מכם שלא לנסות את זה בבית. רק למקרה שיש לכם נהר לבה זורם בחדר ושקלתם לבדוק את העניין - אז אל.

בסרטון שפורסם ב-Live Leak נראה הבחור שולף את הכפפה הבטיחותית מידו, מראה למצלמה שהוא אינו מוגן מנזקי החום ודוחף את ידו אל תוך הנוזל הכתום הלוהט. הוא עושה זאת שוב ושוב ולבסוף מציג למצלמה שידו נותרה שלמה וללא כל פגע. אז לפני שאתם ממהרים לנכס לו כוחות על - יש לכך הסבר מדעי הגיוני יותר.

גבר מכניס את היד למתכת נוזלית. צילום מסך
איך הוא עושה את זה?/צילום מסך

עוד באסור לפספס:

עוד באותו נושא

השנה 2018 והטרנד החם ברשת הוא לאכול חומרי ניקו

לכתבה המלאה

אז איך ידו לא נמסה לגמרי או לכל הפחות נותרה עם כווית חום קשה? האם גופו עמיד בפני לבה רותחת? התשובה היא לא. כל הקרדיט מגיע לאפקט ליידנפרוסט, תופעה פיזיקלית ידועה שחלה על נוזלים. כשנוזל בא במגע עם גוף שנמצא בטמפרטורה גבוהה בהרבה מנקודת הרתיחה של אותו נוזל - הוא יוצר שכבת אדים שמפרידה בינו לבין הגוף הלוהט ומונעת ממנו להתאדות במהירות. האפקט הזה הוא מה שגורם לטיפות מים לנוע בשלמותם על כיריים רותחים במיוחד - ולא מיד להתאדות.

ככה עובד אפקט ליידנפרוסט:

האפקט המגניב הזה נוצר גם אצל הבחור שבסרטון שלנו. למשך זמן קצר מאוד, הלחות שעל עורו יוצרת את שכבת ההגנה שדיברנו עליה ומונעת מגע ישיר בין עורו לנוזל הרותח. הדבר מאפשר לו להעביר את ידו דרך המתכת הנוזלית כאילו הייתה ברז מים קרים. אולם, אם הוא לא היה עושה את זה מספיק מהר, אפילו בשנייה אחת, סביר להניח שהוא היה יוצא עם נזק בלתי הפיך ביד.

והנה דוגמא נוספת:

  • עוד באותו נושא:
  • פיזיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully