וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מווטסאפ: הגיע הזמן שתכירו את טלגרם. מדריך

22.1.2018 / 8:30

כשאומרים בישראל אפליקציית מסרים, מתכוונים לרוב לווטסאפ אבל המתחרה הרוסית מציעה פיצ'רים יותר מתקדמים, יותר אפשרויות, אבטחה טובה יותר ואידיאולוגיה שבשלב הזה לפחות מונעת מהדאטה שלנו להימכר למפרסמים

טלגרם. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
הורידו את האפליקציה מגוגל פליי או אפסטור./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

אפליקציית המסרים הפופולרית ביותר בישראל היא ללא ספק ווטסאפ, מבית פייסבוק, אבל בשנתיים האחרונות זוכה לפופולריות רבה גם המתחרה הרוסית הגדולה, טלגרם (Telegram). אפליקציית המסרים שמה דגש על פרטיות והייתה הראשונה להציע הצפנת קצה-לקצה, לפני שווטסאפ עשתה את זה.

האפליקציה זמינה לכל הפלטפורמות, ויש לה גרסת דפדפן בשם Telegram Web, כמו לווטסאפ. טלגרם הושקה בשנת 2013 על ידי האחים, ניקולאי ופאוול דורוב, שהקימו גם את הרשת החברתית הרוסית הפופולרית VK. פאוול הוא איש החזון וניקולאי הוא הצד הטכני של הצמד.

את טלגרם מנהל ארגון ללא כוונת רווח, ובראיונות שנערכו בשנים האחרונות הבהיר פאוול דורוב כי האפליקציה אינה מועמדת למכירה. בבלוג החברה נכתב כי השירות ניתן בחינם ("יש לנו מספיק כסף בינתיים") וצוות הפיתוח עובד כעת מדובאי לאחר שנטש את רוסיה בשל חוקים תקנות שהגבילו את צעדיהם.

טלגרם. צילום מסך
שיחה סודית בהחלט./צילום מסך

בישראל אפליקציית טלגרם מזוהה בעיקר עם שירות טלגראס, שוק הקנביס המקוון המשגשג, אך היא יעילה כאפליקציית מסרים לכל דבר. יש לה לא מעט יתרונות על ווטסאפ, ועם לוקחים בחשבון את הקריסות הענקיות של ווטסאפ בחודשים האחרונים, נראה שהיא גם יותר יציבה.

אחד היתרונות הגדולים של טלגרם הוא צ'אט סודי (Secret Chat) המאפשר לפתוח חלון שיחה מוצפן עם משתמש אחר, לקצוב אותו בזמן, לא להשאיר עקבות של השיחה בשרתי החברה וגם מונע את האפשרות להעביר הלאה את ההודעות מהשיחה. אפשרות נוספת היא לנעול שיחה עם סיסמה, כך שגם אם למישהו יש גישה למכשיר שלכם הוא לא יצליח לקרוא את ההתכתבות.

שירות Telegram Web מאפשר להתכתב בממשק מבוסס דפדפן, אך בניגוד לשירות המתחרה של ווטסאפ - לא צריך שהסמארטפון יהיה מחובר לרשת. גרסת הדפדפן של טלגרם פועלת עצמאית וגם אם הסמארטפון שלכם מכובה תוכלו להמשיך להתכתב. בנוסף, אם בווטסאפ אפשר לחסום לחלוטין את האפשרות לראות מתי התחברתם לאחרונה, בטלגרם תוכלו לבחור משתמשים מסוימים שלא ידעו מתי התחברתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טלגרם. צילום מסך
ויש גם סטיקרים חמודים./צילום מסך

בניגוד לווטסאפ, שמאפשרת שליחת קבצים בנפח של עד 100 מגה, בטלגרם המגבלה עומדת על נפח של 1.5 גיגה ואפשר לשתף כמות לא מוגבלת של קבצים. בניגוד למגבלה של 256 חברים בקבוצת ווטסאפ, בקבוצות של טלגרם ניתן לאגד עד 50,000 חברים ותמצאו שם גם לא מעט בוטים יעילים, בדומה למסנג'ר של פייסבוק.

שימו לב: בטלגרם ניתן לאתר אתכם בקלות ולשלוח לכם הודעות, גם אם מישהו לא מכיר אתכם או שמר את מספר הטלפון שלכם; עושים את זה באמצעות חיפוש שמות משתמש, ואם בהרשמה בחרתם בשם משתמש ניתן יהיה לאתר אתכם בקלות בחיפוש ולתקשר איתכם.

יש לכם טיפ טלגרם טוב? טקבקו

[להורדה לאנדרואיד, להורדה לאייפון]

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

התקנה פשוטה

התקנת טלגרם. צילום מסך
מכניסים את מספר הטלפון, בוחרים כינוי ומאמתים./צילום מסך
התקנת טלגרם. צילום מסך
תוך כמה קליקים האפליקציה זמינה לצ'אט./צילום מסך

כדי לפתוח שיחה סודית, פתחו את התפריט שבצד שמאל

התקנת טלגרם. צילום מסך
שימו לב איזו התראה מתקבלת כשמנסים לצלם את המסך בשיחה סודית./צילום מסך

אוקיי, אבל איך מתארגנים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואם אתם פה רק בשביל טלגראס, אחרי ההתקנה חפשו את המילה "כיוונים" בחיפוש שבראש העמוד./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully