וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעבדו עליכם: 5 דברים שחייבים לדעת לפני שקונים סטרימר

23.1.2018 / 9:38

אתם רוצים סטרימר אבל לא ממש מבינים בזה; אל חשש - אחרי שתקראו את הכתבה הזו, תוכלו ללמד גם את המוכר בחנות כמה דברים. ויש גם המלצות לסטרימרים שאנחנו הכי אוהבים

אדם צופה בטלוויזיה ומחזיק שלט רחוק. ShutterStock
אתם לא באמת צריכים כבר ממיר בבית./ShutterStock

טלוויזיות חכמות, המצוידות במערכת הפעלה מובנית, נמכרות היום במחירים נמוכים יחסית של כמה אלפי שקלים אבל מרבית מקלטי הטלוויזיה בבתים עדיין לא מסוגלים להריץ אפליקציות בעצמם. בעידן הסטרימינג אנחנו כבר לא צריכים ממיר ויכולים להוריד אפליקציה עם השירות של סלקום TV, פרטנר TV, סטינג TV, נטפליקס, יוטיוב וגם Kodi ישירות לטלוויזיה, או במקרה של מקלט פשוט שיש לרובנו - לסטרימר. בנוסף, ניתן לחבר אליו דיסק-און-קי ופשוט לצפות בסרטים ובתמונות שהוא מאחסן.

סטרימר הוא קופסה קטנה וחכמה שמוסיפה ממש של מערכת הפעלה לטלוויזיה ונועדה להחליף את הממיר הקיים כדי לשדרג את הטלוויזיה. הסטרימרים המומלצים מגיעים עם מערכת הפעלה אנדרואיד TV (מערכת הפעלה ייעודית של גוגל לטלוויזיות חכמות) והם יאפשרו לכם לשוטט בין אפליקציות המיועדות לטלוויזיה באמצעות שלט ייעודי. עם סטרימר ניתן לגלוש ליוטיוב ישירות מהטלוויזיה ולצרוך את כל התכנים בסטרימינג כמו במחשב ובסמארטפון. אפשר גם לגלוש לאתרים באמצעות דפדפן מובנה ולמעשה להפוך את הטלוויזיה הישנה למערכת חכמה.

הדבר הראשון שחשוב לשים לב אליו כשרוכשים את הסטרימר הוא כמובן המחיר. סטרימר טוב לא אמור לעלות יותר מ-450 שקלים בישראל, ואם יש לכם סבלנות תוכלו לרכוש את אותם הסטרימרים בחצי מחיר פחות מאתרים כמו אלי אקספרס או Gearbest, שמאפשרים לרכוש מוצרים מסין. החסרונות בהזמנה מחו"ל הם זמן ההמתנה, שעלול לקחת יותר מחודש, וסוגיית האחריות על המוצר. אם תקנו בישראל תקבלו אחריות מסוימת, לפחות בהתחלה, וכשמזמינים מחו"ל, הפרוצדורה של מימוש האחריות הופכת לכה מסורבלת שעדיף כבר לוותר על המוצר.

גבר צופה בטלוויזיה. ShutterStock
חלק מהסטרימרים מגיעים עם שלטים מוצלחים יותר וחלק עם מוצלחים פחות./ShutterStock

אחרי שווידאתם שהמחיר מתאים לכם, חשוב לבדוק את הפורמטים בהם הסטרימר תומך ואיכות השידור. הקפידו שהסטרימר ינגן בפורמט H.264, H.265 VOB, MKV, ו-MTS. השמות האלה אולי לא אומרים לכם דבר, אבל מדובר בפורמטים פופולריים, כמו MP4, ובלי תמיכה בהם לא תוכלו לצפות בכל הסרטים. בדרך כלל כתוב על האריזה באילו פורמטים הסטרימר תומך, אבל גם חיפוש של הדגם בגוגל יעבוד. חשוב גם לשים לב שהסטרימר שאתם רוכשים תומך ברזולוציית 4K. את זה תוכלו לוודא לפי המעבד שרשום במפרט של הסטרימר. ארכיטקטורת המעבד הנפוצה ביותר היא Cortex-A53 והחברה המוכרת ביותר שמייצרת אותם היא Amlogic. מדובר במעבדים יחסית ישנים שהוכרזו ברבעון השני של שנת 2016 לכן כשאתם רוכשים סטרימר, רכשו אחד עם מעבד S905X או S912. שניהם פועלים בארכיטקטורת Cortex-A53 שתתאים לכל השימושים שאתם צריכים. עוד דרך לוודא שהסטרימר שלכם באמת מנגן ב-4K היא לראות במפרט שחיבור ה-HDMI שלו מגיע בתקן HDMI 2.0 התומך ב-4K (בשונה מהתקן הקודם, 1.4).

הדבר השלישי שחשוב להכיר זה ההבדלים בין מערכות ההפעלה. כשאתם רוכשים סטרימר הוא מגיע עם אנדרואיד, אבל לא בגרסה העדכנית ביותר, ולרוב לא עם אנדרואיד TV‬. אנדרואיד TV היא מערכת הפעלה ייעודית לטלוויזיות והיא לא מותקנת במרבית הסטרימרים. רוב הסטרימרים מגיעים עם אנדרואיד רגיל וממשק מותאם, אך החווייה של אנדרואיד TV הרבה יותר אינטואיטיבית ונעימה. יצרניות הסטרימרים הן לרוב חברות פחות מוכרות, ועדכוני גרסה הם עניין לא-נפוץ. לפני שאתם רוכשים סטרימר, בדקו עם איזו מערכת הפעלה הוא מגיע ואם הוא בא עם אנדרואיד רגיל, ודאו שמדובר בגרסה 6.0 ומעלה.

הנושא הרביעי שחשוב לשים לב אליו הוא החיבורים ורכיבי הקישוריות. ודאו שהסטרימר מגיע עם קישורית בלוטות' 4.0 לפחות, כך שתוכלו לחבר מקלדת ועכבר אלחוטיים (ודאו שהם מגיעים עם חיבור בלוטות' ולא התקן USB שמתחבר לסטרימר ותופס שקע). בשלב הזה ודאו שיש לפחות כניסת USB אחת בסטרימר כדי שתוכלו לחבר אליו דיסק-און-קי ולנגן משם קבצי וידאו או אודיו. חיבור חשוב נוסף הוא שקע ה-LAN שמתחבר למודם שלכם ולא מסתמך רק על Wi-Fi. במפרט הסטרימר ודאו שהוא תומך במהירות מינימלית של 100 מגה-ביט ולגבי האינטרנט האלחוטי, ודאו שהוא תומך בתדר 2.4 גיגה-הרץ ובתדר 5.5 גיגה-הרץ הנפוצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שיאומי מי בוקס. אתר רשמי
שיאומי מי בוקס - בחו"ל תוכלו להשיג אותו בחצי מחיר./אתר רשמי

העניין החמישי שחשוב לשים לב אליו הוא המלצות. השוק רווי במוצרים ברמה נמוכה ובגלל שפערי המחיר לא מאוד משמעותיים כדאי להשקיע קצת יותר ולרכוש סטרימר עם מוניטין טוב. אחד הסטרימרים הפופולריים ביותר הוא Mi Box של שיאומי הסינית. ניתן למצוא אותו בחו"ל במחיר של 250 שקלים ואילו בישראל הוא יעלה כ-450 שקלים. הסטרימר מגיע עם שלט חכם הכולל מיקרופון שמאפשר להכתיב באמצעותו, תומך בחיבור Hdmi 2.0 מה שמאפשר צפיה ב-4K עד 60 פריימים לשניה, תמיכה ב-HDR ואפילו תוכלו לרכוש עבורו שלט משחקים של החברה, שיתחבר אליו באופן מושלם. הוא מגיע עם מעבד בארכיטקטורת Cortex-A53, זיכרון עבודה של 2 גיגה RAM, הוא תומך באינטרנט אלחוטי בתדרים 2.4 ו-5.5 גיגה-הרץ ומנגן שלל פורמטים כמו H.265, H.264, HDR10 ועוד.

מוצר מומלץ נוסף הוא כרומקאסט של גוגל - אחד הסטרימרים הפופולריים בעולם. בישראל לא תמצאו אותו בייבוא רשמי אלא בחנויות שמביאות מוצרים באופן עצמאי מארה"ב. הסטרימר של גוגל מתממשק בצורה מושלמת עם דפדפן כרום במחשב ובסמארטפון, ומיועד בעיקר לנגן תוכן ישירות מהמחשב או מהנייד. הסטרימר הקטן והפשוט לא מגיע עם שלט או קופסה גדולה אלא דונגל קטן שמתחבר ישירות לחיבור ה-HDMI. אם אתם צרכני נטפליקס כבדים, זה אחד הסטרימרים המומלצים. דגם ה-4K, כלומר ה-ChromeCast Ultra, יעלה לכם 369 שקלים ודגם ה-Full HD עולה 249 שקלים. מערכת ההפעלה שלו פשוטה מאוד, כל מה שאתם צריכים זה להתחבר אליו מהדפדפן במחשב או מהסמארטפון ולנגן את התכנים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

צופה בטלוויזיה. ShutterStock
עם כרומקאסט מנגנים בסמארטפון וצופים בטלוויזיה./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סטרימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully