וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשאתה מגיע לישראל אתה מתאהב באנשים וברוח של האנשים"

26.1.2018 / 8:02

"אתם אנשים חזקים מאוד ואני אוהב את זה, אני פשוט אוהב את זה", אומר לנו רואן מארלי, בנו של אגדת הרגאיי, בשיחת לילה מאוחרת במלון של טראמפ בלאס וגאס על מותג האוזניות "האוס אוב מארלי", אותו הוא ייסד עם צמד ישראלים

רואן מארלי. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
רואן מארלי, הבן של. אוהב את ישראל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

את רואן מארלי, בנו של אגדת הרגאיי בוב מארלי, פגשנו בשעה מאוחרת בלאס וגאס. ישבנו לשיחה אחרי יום השקות עמוס בתערוכת האלקטרוניקה הענקית CES, שהתקיימה בשבוע שעבר בעיר החטאים. רואן בן ה-45 הוא איש עסקים, שהקים לפני תשע שנים את "קפה מארלי" ובעברו היה גם שחקן כדורגל. העסק הנוכחי והמצליח שלו הוא מותג האוזניות "האוס אוף מארלי" וזה כנראה מותג האוזניות הישראלי המצליח ביותר.

מותג האוזניות שלו נוסד לפני כשמונה שנים וזה לא מקרי שחנות המותג היחידה בעולם נפתחה בתל-אביב. הישראלים שחברו למארלי ועומדים מאחורי החברה הם האחים רונן ואלון קאופמן. למרות השעה, מארלי הבן נראה רענן ומלא חיים קצת לפני חצות בחדר בקומה 64 במלון של טראמפ. לרואן יש אנרגיות של נער צעיר וכריזמה רבה.

"הוא כמו האח הגדול שלי", אומר מארלי על אלון קאופמן. "הוא לימד אותי על יזמות, על טכנולוגיה; אני מעריך אותו, בניתי הכול יחד איתו ואני מכבד אותו המון". החיבור המיוחד שנוצר בין היזמים הישראלים לבנו של בוב מארלי, בא לידי ביטוי בשבחים הרבים שמרעיף רואן על ישראל ועל היהדות, ועל הצוואר שלו בלטה שרשרת עם מגן דוד.

"זה התחיל כשאלון ואני נפגשנו, בערך לפני תשע שנים. הוא היה ב-CES והלכתי לביתן שלו; לא היה שום מותג של מארלי והתלהבתי מהטכנולוגיה הישראלית. יום אחד באו אליי נציגים של דר. דרה (מייסד המותג "ביטס" שנרכש על ידי אפל -מ.ל) וגם נציגי מאנסטר רצו לייצר אוזניות של המשפחה. נפגשנו וכל מה שהיה אכפת להם זה רק מהזכויות והכסף.

חנות המותג הואס אוב מארלי בדיזנגוף סנטר. גיא קול,
חנות המותג של "האוס אוב מארלי" בתל-אביב./גיא קול

"הזמנתי את אלון וידעתי שזה אמיתי כשהוא פשוט אמר 'זה לא מארלי'. בזמנו לא ידעתי כלום על אוזניות, אני ממש לא איש של טכנולוגיה. כשהוא אמר זה לא מארלי אמרתי להם, 'אלון תגיד להם מה זה מארלי'. הוא אמר שיש המון לכלוך ומארלי זה אנשים, אהבה, איכות סביבה - והתלהבתי. אלון תירגם את הגישה של אבא שלי לעולם הטכנולוגיה.

"אלון אמר לי 'נעשה את זה אבל זה לא יהיה קל כי נצטרך להמציא דברים מחדש. נצטרך להגיד למפעלים איך לייצר את המוצרים שלנו בדרך שלנו כמו שימוש בעץ בתור חומר גלם עיקרי'. הוא אמר שכל מי שהוא מארלי צריך להיות בעסקים של מארלי. כמו הישראלים בניו יורק, לדוגמה, שעוזרים אחד לשני כמו משפחה".

מה היו האתגרים המרכזיים במעבר לעולם הטכנולוגיה?
"היה לי חשוב להראות לעולם שאנחנו יותר מסתם זמרים; שאנחנו יזמים ויש לנו רעיונות שאנחנו רוצים לפתח, כמו במשפחות אחרות. כמו ראלף לורן שהתחיל בעניבות, אבא שלי התחיל לשיר אבל כילד, כשהוא עזב כל כך צעיר, לא הייתה לנו הזדמנות לעבוד איתו במוזיקה אבל לי הייתה ההזדמנות להיות יזם בעולם הקפה והדבר הכי קשה היה לשכנע את האנשים לראות שאנחנו מבינים ברמקולים ובאוזניות. האנשים בעולם אוהבים להגביל אנשים אחרים ביכולות שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
של בוב מארלי.
בוב מארלי, האבא, בטח מרוצה.

אילו עוד מוצרים היית מוסיף למותג "האוס אוב מארלי"?
"לא הייתי מוסיף הרבה, הייתי רק משפר את המוצרים. בכל שנה אנחנו משפרים כי יש לנו השראות ואנחנו מתפתחים כל הזמן. אני שמח להיות איפה שאנחנו, ושאנחנו גדלים. שיפורים מבחינתי זה דבר טבעי. אנחנו לא רואים תחרות אבל אנחנו רואים את הנחישות, האהבה, התשוקה וההשקעה בדברים שאנחנו אוהבים ועושים. אנחנו לא מייצרים מוצרים כדי לענות לחברות מתחרות, אנחנו רוצים ליצור איכות סאונד גבוהה ולשמור על הסביבה".

שמעתי שאתם תורמים חלק מהרווחים לשתילת עצים
"זה משהו שהחברה חשבה עליו וזה רעיון יפה. אני שותל עצים כל החיים שלי, עצי קפה ועוד. יש לנו חברה ששותלת עצים וזה דבר יפה כי זה לא בן אדם אחד אלא חברה שלמה שזאת המטרה שלה. כשהחברה מוצאת שותפים נהדרים כמו one tree planet, שמאמינה ועושה את מה שאנחנו עושים, אז אנחנו רוצים לשתף איתם פעולה. זו מערכת יחסים יפה שמשמחת אותי; היעד שלנו הוא 75 אלף עצים תוך כמה שנים".

יש לכם חנות מותג אחת ויחידה - דווקא בישראל
"אנחנו רוצים להפוך את האוס אוף מארלי למותג מוביל בשוק הישראלי ואנחנו הולכים לשם. יש לנו חנות בדיזנגוף סנטר ואנחנו מארחים שם אמנים. הרבה שואלים אותנו על הבחירה הזאת ואנחנו כבר שלוש שנים שם וזו חוויה מדהימה. הייתי בסנטר והחנות שלנו נבחרה לאחת החנויות היפות ביותר בישראל. הדבר הראשון שאני אוהב בישראל זה ההיסטוריה, הדבר השני זה האנשים והדבר השלישי זו האחדות. זה מדהים, לא משנה מאיפה אתה אם זה אתיופיה, גרמניה, נורבגיה, פולין או איטליה - כשאתה מגיע לישראל אתה מתאהב באנשים וברוח של האנשים. אתם אנשים חזקים מאוד ואני אוהב את זה, אני פשוט אוהב את זה. אני שם לב רבות לישראלים, אני עוקב אחרי ראש הממשלה, העיתונים בישראל וזה חלק מהגנים שלנו. אני גם מחובר לישראל בגלל ירושלים, אני מגיע לשם ויש שם כנסיה, בית כנסת ומסגד - זו מחבר את כל הדתות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully