וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאכזב במכירות: "אפל תפסיק לייצר את אייפון X בעוד חצי שנה"

24.1.2018 / 8:50

אם אכן אפל תוציא את אייפון X לפנסיה מוקדמת, זו תהיה הפעם הראשונה שהיא מקצרת את תוחלת החיים של מכשיר לפני שיוצא מכשיר חדש במקומו

אייפון X. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אייפון X - אפל לא מדווחת על נתוני המכירות המדויקים אבל ההערכה היא שלא נמכרים מספיק./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

אייפון X הוצג לראשונה בחודש ספטמבר 2017 והגיע לחנויות כחודשיים לאחר מכן כשהוא מייצר יותר באזז מכל אייפון אחר בשנים האחרונות. מכשיר הדגל של אפל זכה לביקורות חיוביות בעולם וגם בישראל נרשמה כמות יפה של לקוחות שהגיעו לאירועי הלילה הלבן בנובמבר, אז החלה המכירה בארץ. אך עם זאת, נראה שאפל לא ממש מרוצה מקצב המכירה של האייפון היקר ביותר אי-פעם. לפי אנליסטים, אפל תפסיק את ייצורו של המכשיר עוד לפני שישיקו את הדגמים החדשים שצפויים לראות אור בספטמבר השנה.

הסיבה לקצב המכירות הנמוך יחסית של האייפון X, כך טוענים בחברת האנליסטים התאית, KGI, היא דווקא עיצובו של המכשיר; זו הפעם הראשונה שאפל הגדילה את תצוגת המסך מעבר ל-5.5 אינץ' והסירה לחלוטין את כפתור הבית ולפי הדיווחים, צמד מכשירים (או יותר) שיושקו בספטמבר 2018 יכללו את המסך מקצה לקצה, אולי הפעם בלי הבליטה בראש המכשיר.

להערכות של KGI מקשיב כל עולם הטכנולוגיה בשל היסטוריית התחזיות המוצלחת של החברה בכל הנוגע למוצרי אפל. עם זאת חשוב להבהיר שאפל לא הגדירה את אייפון X ככשלון והעיצוב שלו כנראה יישמר ברובו גם בדגמים הבאים.

למרות שיש לא מעט חברות המנסות להעריך כמה יחידות אייפון X אפל מכרה, החברה לא משחררת מידע רשמי למעט נתוני הרווח בדוחות הרשמיים שלה. המשמעות של הדוח של KGI היא לא שאפל הורגת את האייפון אלא שלא ניתן יהיה להשיג את הדגם הזה, כנראה, אחרי שיצא הדגם הבא. מאחר ומדובר בפועל במוצר דור 1, שהתגלו בו לא מעט תקלות עם תחילת המכירה בעולם, הגיוני שאפל תרצה להציע ללקוחותיה את היתרונות של אייפון X בדגמים חדשים ללא החסרונות.

ועדיין לא צריך להקל ראש בתחזית הזאת. אם אכן אפל תוציא את אייפון X לפנסיה מוקדמת, זו תהיה הפעם הראשונה שהיא מקצרת את תוחלת החיים של מכשיר לפני שיוצא מכשיר חדש במקומו. למרות שהחברה לא עומדת ביעדי המכירות של עצמה, אפל צפויה לשבור עוד שיא ועד סוף שנת 2018 צפויה ענקית הטכנולוגיה האמריקנית לחצות את שווי השוק של טריליון (אלף מיליארד) הדולרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

האייפונים של 2018. צילום מסך
לפי ההערכות של KGI, ככה ייראו הדגמים של 2018. המחיר, לפי התחזית, יהיה חייב לרדת./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully