וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דף הפייסבוק הפופולרי "דיווח ראשוני" נחסם לצמיתות

24.1.2018 / 8:32

פייסבוק לא סיפקה הסברים על מהות החסימה ורק הודיעה לאדמינים של העמוד, שמנה כרבע מיליון גולשים, כי הוא לא ישוב עוד - לפחות עד כמה שזה תלוי בפייסבוק. מנהלי העמוד פנו לחברי כנסת לסיוע

לינק שבור בפייסבוק. צילום מסך מתוך פייסבוק, צילום מסך
האדמינים גילו שהעמוד הוסר מהאוויר כשניסו להיכנס אליו./צילום מסך, צילום מסך מתוך פייסבוק

עדכון: העמוד שב לאוויר. לדברי מפעילי העמוד, "בשיחת סיכום וועידה משולשת שנערכה הערב בין חבר הכנסת אורן חזן יחד עם התערבותו הנחרצת של חבר הכנסת אמיר אוחנה, מול גורם בפייסבוק ישראל ומנהלי דיווח ראשוני, הובהר מצד פייסבוק ישראל כי דף החדשות דיווח ראשוני שהוסר אמש בשעות הערב מהרשת - יוחזר לבעליו המקוריים לאחר שנפרץ והוסר על ידי האקרים, ככל הנראה מאזור מצרים.

"260,000 עוקבים נעלמו בפוף" - מספר לנו יוסי דוידוב, אחד משלושת מנהלי דף הפייסבוק החדשותי הפופולרי "דיווח ראשוני", שפייסבוק החליטה ללא הודעה מקדימה להסיר לצמיתות מהאוויר. "פשוט נכנסו כמו שנכנסנו בערך בכל כמה דקות בארבע השנים האחרונות ואין דף. כלום, אוויר".

פייסבוק, כהרגלה, לא הסבירה את מהות החסימה ורק הודיעה לאדמינים של העמוד כי הוא לא ישוב עוד - לפחות עד כמה שזה תלוי בפייסבוק. הניצחון של אבי לן וסטטוסים מצייצים בבית המשפט לפני כחודש מוכיח שבישראל אפשר להקים עמודים מתים לתחייה, ואם מנהלי הדף יתחייבו למאבק ארוך הם גם עשויים לנצח.

"המומים ומופתעים אנו מודיעים: דף החדשות שניהלנו במשך 4 שנים, דיווח ראשוני, ואשר מנה עד לפני שעה למעלה מרבע מיליון עוקבים - הוסר על ידי פייסבוק ישראל לצמיתות ללא רמז או הסבר, למעט הודעת מייל המספרת לנו את עצם הסרת הדף", כתב דוידוב בפוסט בפרופיל הפייסבוק הפרטי שלו.

לדברי דוידוב, פייסבוק לא השאירה הודעה ולא דרך ליצירת קשר ואף לא הסבירה או פירטה מדוע הסירה את העמוד. עצם הסרת העמוד נודעה למנהלים רק כשהגישה שלהם אליו נחסמה. "פייסבוק לא סוגרת דף בגלל פוסט, ודווקא בשנה האחרונה הקפדנו מאד על ניסוח ובכלל - על כללי פייסבוק, כולל ענייני זכויות יוצרים", פירט דוידוב. "פשוט אין לנו הסבר חוץ מזה שזה פוליטי. הדף היה מאד פעיל ומשפיע, בפרט בנושאים פוליטיים".

דוידוב מספר שלפני כחודש חשף העמוד כי מפלגת "יש עתיד" השתמשה לכאורה ברשימות מייל אישיות ואותה חשיפה גרמה לאמצעי תקשורת אחרים לפרסם ובהמשך אף הליכוד פנה לבית המשפט בנושא. העמוד "דיווח ראשוני" שצבר יותר מרבע מיליון לייקים תוך ארבע שנים, היה עיקר פועלם של יוסי ושני המקימים הנוספים "העבודה שהתפרנסנו בה היה רק בשביל להצליח לחיות. דיווח ראשוני היה העיקר בחיים", הוא סיפר. "עבדנו ארבע שנים מסביב לשעון למעט שבתות וכיפור. השקענו כמה עשרות אלפי שקלים, אפייו מהדורת חדשות ותכניות אירוח שעשינו כמה פעמים, כולם באולפנים מקצועיים - סיפור של יותר מעשרת אלפים שקלים; השקענו המון".

דוידוב מאמין כי הדף נסגר בשל האופי הפוליטי שלו. לדבריו, הכתבות הפוליטיות סחפו בעמוד מגיבים רבים והעמוד התמקד בהבלטת תכנים פולטיים "שפורסמו במקומות אחרים באותיות קטנות". בניסיון להשיב את הדף לאוויר פנו מנהליו לח"כ אמיר אוחנה מהליכוד ואל חבר כנסת נוסף. לדברי דוידוב, אוחנה כבר יצר קשר ראשוני עם פייסבוק וסיכם "אנחנו מאוד מקווים שהיא שפייסבוק לא תתעלם ותנהל איתנו שיח על מנת שנוכל לקבל תמונה ברורה יותר. משם כבר נהיה חכמים יותר ונדע לאן פנינו מועדות. אני מאוד מקווה שפייסבוק תבין שבשביל הדמוקרטיה התקינה היא חייבת להחזיר את הדף".

הפעם לא פנינו למשרד יחסי הציבור המייצג את פייסבוק בישראל לקבלת תגובה. פייסבוק באופן גורף לא מעניקה הסברים לכלי התקשורת על חסימות והסרות של עמודים בטענה כי מדובר במידע פרטי שרלוונטי רק למנהלי העמודים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully