וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בריטי אוטיסט התחזה לראש ה-CIA וגנב מידע צבאי מסווג

אילן גלר

28.1.2018 / 8:13

מטרת המתקפה הייתה, לטענתו, לנקום בארה"ב על תמיכתה בפשעיה של ישראל כנגד הפלסטינים, הפצצת אזרחים בעיראק ובאפגניסטן ועוד

האקר סמארטפון. ShutterStock
השיג מידע מסווג, ללא ידע טכני - עם טכניקות של הנדסה חברתית בלבד./ShutterStock

קיין גמבל, בן 18 מהעיר קולוויל שבמרכז אנגליה, הורשע בסוף השבוע האחרון בעבירות חמורות של התקפת סייבר, ניסיון להשיג חומרים אסורים וניסיון לבצע שינויים במערכות מחשב מוגנות. את הפשעים הללו ביצע מחדר השינה שלו לפני שנתיים, וקורבנותיו היו כמה מבכירי מערכת הביטחון האמריקנית, בהם ראש ה-CIA דאז ג'ון ברנן, מנהל המשרד לביטחון המולדת (Homeland Security) ג'יי ג'ונסון, וראש ארגון המודיעין הלאומי (NSA) ג'יימס קלפר.

גמבל הורשע בחדירה למחשביהם של אותם בכירים, השגת גישה למסמכים סודיים העוסקים בפעילות האמריקנית בעיראק ובאפגניסטן, ובשתילת חומרים שונים בהם צילומים פורנוגרפיים. בנוסף הצליח ההאקר הצעיר להשיג גישה לפרטיהם האישיים של הבכירים, ובאמצעות פרטים אלו הטריד אותם בשיחות טלפון והודעות מאיימות.

את המידע החסוי הצליח קיין להשיג באמצעות טכניקה המכונה "הנדסה חברתית" והיא ענף של עולם ההאקינג שלא דורש ידע טכני. בשיטה הזו מבצעים מניפולציה על אנשים מרחוק תוך התחזות למוקדי תמיכה, מומחים, אנשים ספציפיים ועוד. גמבל השתמש בפרופיל טוויטר מזויף כדי לשוחח עם עיתונאים והתחזה לקורבנות שלו כדי להשיג פרטים עליהם.

קיין משויך לארגון בשם CWA, אותו הוא הקים יחד עם שני חברים בני גילו, שכבר נעצרו והורשעו. מטרת המתקפה הייתה, לטענתו, לנקום בארה"ב על תמיכתה בפשעיה של ישראל כנגד הפלסטינים, הפצצת אזרחים בעיראק ובאפגניסטן, פעולות גזעניות של המשטרה בארה"ב ולבסוף ארגון ה-KKK. הוא הדליף לרשת (גם לוויקיליקס) חלק מהמידע שהשיג באמצעות גישה לחשבונות טלפון ומייל; המידע הזה הכיל כתובות מייל של אלפי אנשי קשר.

טענת ההגנה במשפט הייתה כי קיין סובל מאוטיזם, ולמרות שהיה בעת ביצוע הפריצה בן 16 שהצליח לבצע פעולות מורכבות באמצעות המחשב, יכולתו המנטלית הייתה כשל ילד בן 12 ועל כן יש להתחשב בנכותו, או לפחות בחוסר הבגרות שלו בעת ביצוע המעשים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully