וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את הכסף? בדקנו את גלקסי A8 החדש

25.1.2018 / 10:43

A8 הוא הסמארטפון הראשון שהושק בישראל בשנת 2018 והוא משתלב בטבעיות בשוק הביניים. יש לו מצלמה אחורית טובה אך קדמית מאכזבת, ממשק ייעודי מתקדם אך מערכת הפעלה מיושנת, כוח עיבוד רב אבל תחושה פלסטיקית ביד

צלמים זמניים מורשים

המכשיר הקודם בסדרה היה הצלחה מסחררת והציב רף חדש למכשירי ביניים. החודש השיקה סמסונג בישראל את גלקסי A8, היורש של A5, שמגיע עם שתי מצלמות סלפי ואחת בגב המכשיר, מסך נטול שוליים והמראה המוכר של מכשירי סמסונג. משנה שעברה מקדמת סמסונג בישראל את סדרת A (מכשירי הביניים שלה) תחת הסיסמה "יותר ממה שאתם צריכים", ועם תג מחיר שמגרד את אלפיים השקלים מלמטה, לקחנו את גלקסי A8 - המכשיר הראשון של 2018 - לבדוק האם הוא באמת יותר ממה שצריך המשתמש הממוצע.

גלקסי A8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
נראה טוב, מרגיש טיפה פלסטיקי ביד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

ההבדל הראשון שמרגישים בו, לעומת הדגם הקודם, הוא המסך נטול השוליים כמעט או כמו שקוראים לו בסמסונג - Infinity display, כלומר תצוגה אינסופית מקצה לקצה. כפתור הבית הוחלף בכפתורי מגע על המסך וקורא טביעות האצבע נדד לגב המכשיר כדי לפנות מקום למסך עצמו בקדמת הסמארטפון. סמסונג למדה מהטעות בגלקסי S8 והפעם מיקמה את קורא טביעות האצבע מתחת למצלמה ולא לצד העדשה, מה שמונע ממנה להתכסות בלכלוך בכל פעם שמנסים להדליק את המסך. בתחושה ביד, אכזב אותנו לגלות ש-A5 של שנה שעברה הרגיש הרבה יותר יוקרתי והזכיר הרבה יותר מכשיר הדגל; ב-A8 התחושה היא שענקית הטכנולוגיה הקוריאנית שאבה השראה ממכשיר הדגל אבל התפשרה על חומרי הגלם. למרות שהמכשיר מגיע עם מסגרת מתכת מוברשת וגב זכוכית, הוא מרגיש קצת זול ופלסטיקי. אהבנו שהמכשיר קומפקטי יותר מבעבר, וניתן להשתמש בו בקלות עם יד אחת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גלקסי A8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
חיישן בודד בגב המכשיר ומערך צילום כפול קדמי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

פה לא הרגשנו שסמסונג חסכה בכלל וציידה את A8 במסך משובח מסוג SuperAmoled בגודל 5.6 אינץ' ברזולוציית FullHD+. המסך מכויל בצורה מדויקת, מציג צבעים חיים ובשונה מהמסכים במכשירי הדגל, הוא לא מגביר את עוצמת הצבעים שהופכת אותם למלאכותיים אלא משאיר את הצבעיים כפי שהם אמורים להיות - והתוצאה מעולה. אהבנו את החדות הגבוהה שהמסך מספק וכפי שציינו, הוא נוח מאוד לשימוש ביד אחת. המסך משוריין בציפוי זכוכית גורילה 4, המעניק הגנה מפני מכות ושריטות. חובבי המולטימדיה ייהנו מאוד מהמסך הזה.

חומרה

בלב המכשיר פועם מעבד Exynos 7885 מתוצרת סמסונג. בשנה האחרונה נראה שהחברה עלתה על הגל עם המעבדים מתוצרתה, שעושים עבודה מצוינת ונותנים פייט לקוולקום. לערכת השבב משודכים ארבעה גיגה של זיכרון RAM וכמו בדגם הקודם, מבחינת כוח עיבוד הוא באמת יותר ממה שאתם צריכים. למרות שמדובר במכשיר ביניים יש לו כוח עיבוד רב והוא לא יגמגם באף משימה. יתרון משמעותי גדול של ה-A8 הוא קישורית בלוטות' 5.0 המאפשרת חיבור של שני התקנים במקביל, עמידות מפני מים בתקן IP68 המחמיר (עד עומק של 1.5 מטרים למשך חצי שעה). המכשיר מגיע עם סוללה בנפח 3,000 מיליאמפר-שעה הנטענת בטכנולוגיית טעינה מהירה של סמסונג. המטען המהיר כלול בערכה ולא תצטרכו לרכוש אותו בנפרד. על הנייר יש למכשיר זיכרון אחסון פנימי של 64 גיגה אבל בפועל הוא מגיע עם 52 גיגה פנויים (מערכת ההפעלה גוזלת שטח אחסון) לצד אפשרות הרחבה של עד 256 גיגה עם כרטיס זיכרון מיקרו-SD.

גלקסי A8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ביקסבי העוזרת הדיגיטלית לא פועלת בישראל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

כמו בכל מכשיר של סמסונג, גם A8 מצויד בממשק Exprience של החברה. הדגם העדכני מגיע עם גרסה 8.5, כמו מכשירי גלקסי S8, גלקסי נוט 8 וסדרת J Pro. הממשק המוכר מצוין, פשוט והצבעים שלו נעימים לעין. זה אחד מהממשקים האהובים עלינו במכשיר האנדרואיד, מלבד הממשק המקורי והנקי של גוגל. המכשיר מגיע עם כמות קצת מוגזמת של אפליקציות מובנות; מלבד היישומים של סמסונג (שימושיים ברובם) הוא מגיע גם עם אפליקציות של מיקרוסופט כמו אופיס ולינקדאין. העוזרת הוירטואלית של סמסונג, ביקסבי, אמורה לסייע למשתמשי המכשיר אך היא לא תומכת בעברית בצורה מלאה ולמעשה כל היכולות המתקדמות שלה לא רלוונטיות בישראל. הממשק המתקדם של סמסונג מולבש על מערכת ההפעלה המיושנת יחסית, אנדרואיד 7.1, ומסמסונג ישראל לא נמסר האם הוא בכלל יקבל עדכון לגרסת אנדרואיד 8, שהושקה כבר בחודש אוגוסט לפני יותר מחמישה חודשים.

מצלמה

כשאומרים מערך צילום כפול, מדברים על שתי מצלמות בגב המכשיר אבל הפעם סמסונג הפכה את היוצרות ומיקמה שני חיישנים דווקא בקדמת הסמארטפון וחיישן אחד בגב המכשיר. מערך הסלפי הכפול מורכב מחיישן של 16 מגה פיקסל וחיישן נוסף של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8. חיישן ה-16 מגה פיקסל מציע רמת פירוט גבוהה במיוחד, אבל צילום בתאורה משרדית גרם לקרן האור להשתקף לאורך כל התמונה, כך שצריך לשים לב על מקור ועוצמת האור בתמונה. החיישן של 8 מגה פיקסל מציע עדשה רחבה לצילומי סלפי אך התמונות פחות מפורטות בצורה משמעותית וגם מעט מגורענות. השורה התחתונה היא שהתוצאה לא מצדיקה מערך צילום כפול, ותמונות באיכות הזו ניתן להפיק במצלמות סלפי עם חיישן בודד של סמארטפונים מתחרים רבים.

המצלמה האחורית, לעומת זאת, עושה עבודה מעולה כמיטב המסורת של סמסונג. חיישן 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם יחסית נמוך של f/1.7 מפיק תוצאות מרשימות מאוד ביחס למכשיר ביניים. בצילומי תקריב המצלמה מבצעת מיקוד מהיר במיוחד וגם בצילומים רגילים, הצבעים מצוינים והתמונה מפורטת. מפתח הצמצם הנמוך מסייע להפיק תמונות ברורות בתנאי תאורה מאתגרים וממשק המצלמה מציע מצב צילום מיוחד בשם "הייפר טיים-לאפס". המצב הזה אמור לקרוץ לצעירים שלא מסתפקים בצילום קפיצות זמן רגיל ורוצים לדחוף עוד פרטים לסרטון. שאר ממשק הצילום סטנדרטי וכולל מצבי צילום כמו צילום אוכל, מצב ידני ועוד.

גלקסי A8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
צולם באמצעות גלקסי A8./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

סמסונג גלקסי A8 הוא מכשיר ביניים שמציע מסך מצוין, מצלמה אחורית מעולה, כוח עיבוד רב ועיצוב שמתאים לשנת 2018. פחות אהבנו את המצלמה הקדמית הכפולה, שהבטיחה הרבה ולא קיימה, וגם התחושה ביד הייתה פלסטיקית וזולה. גלקסי A8 נמכר בישראל ב-1,999 שקלים. גם A5 ביום ההשקה נמכר במחיר זהה, אך אחרי ביטול מס הקנייה שעמד על 15 אחוזים, המשמעות היא שמחיר ההשקה של A8 בפועל גבוה יותר. בסכום הזה בדיוק תוכלו לרכוש את נוקיה 8 המתחרה, שמציע חוויית שימוש דומה ומפרט מתקדם יותר. לזכות סמסונג יאמר שאם בשנת 2016 היא דשדשה מאחור בקטגוריית הביניים, ב-2018 היא כבר מתחרה חזקה בכל הקטגוריות ולא רק במכשירי הדגל היקרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully