וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירג'יניה וולף נולדה היום לפני 136 שנה

25.1.2018 / 10:03

הסופרת הפמיניסטית וירג'יניה וולף נולדה היום לפני 136 שנה ובגוגל הקדישו לכבודה את הדודל היומי. כתביה הנודעים ביותר הם הרומנים "מרת דלאווי" ו"אל המגדלור"

גוגל דודל של וירג'יניה וולף. צילום מסך
גוגל דודל של וירג'יניה וולף/צילום מסך

הגוגל דודל היומי מוקדש לסופרת האנגלייה וירג'יניה וולף שנולדה היום (ה') לפני 136 שנה, ב-25 בינואר 1882. כתביה המוכרים ביותר הם הרומנים "מרת דלאווי" (1925), "אל המגדלור" (1927) ו"הגלים" (1931). היא פיתחה טכניקה החושפת את ההווי הנשי ומציאת חלופות לתפיסת המציאות הגברית השלטת באותה תקופה.

וולף עסקה רבות בפמיניזם, במסגרתו פירסמה את "אורלנדו" (1928), רומן העוקב אחר קריירה של גיבורה ביסקסואלית וטרנסג'נדרית בחצר המלכות של המלכה אליזבת הראשונה. בספר פמיניסטי נוסף שלה, "חדר משלך" (1929), היא עסקה במכשולים ובדעות הקדומות המופנות כלפי נשים סופרות ובצורך של נשים בהון עצמי כדי שתוכלנה לעסוק באמנות.

וירג'יניה וולף. AP
הסופרת הפמיניסטית וורג'יניה וולף/AP

ב-1912 נישאה לתאורטיקן הפוליטי ליאונרד וולף. יומניה מלאים בתיאורים פרטניים על נסיעות, טיולים וחיים סוערים של הזוג. אם זאת, היא חלתה לעיתים קרובות, סבלה מכאבי ראש, מחלות עונתיות וחום גבוה במשך ימים, ובתקופות רבות הייתה מושבתת לגמרי מפעילות.

במהלך הבליץ הגרמני על לונדון בזמן מלחמת העולם השנייה, הופגזו שני בתיהם של הזוג וולף ונהרסו כליל. בעקבות כך, הם עברו לבית הקיץ שלהם באזור ססקס. וולף התאבדה ב-28 במרץ 1941 לאחר התמוטטות עצבים, אחת מיני רבות מהן סבלה במשך חייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully