וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבדות מזיזה עניינים": אמזון הורידה 2 חולצות שערורייתיות מהאתר

28.1.2018 / 8:42

במקרה אחד נמכרה חולצה עם כיתוב שמעודד עבדות ובמקרה אחר תחפושת סינית גזענית הצליחה לעורר את זעם הגולשים. ענקית הקמעונאות המקוונת הסירה את המוצרים בעקבות התלונות

חולצת עבדות אמזון. צילום מסך
העובדה שתינוק לבן הוא הדוגמן של החולצה הזו לא סייעה./צילום מסך

ענקית הקמעונאות המקוונת זכתה לאחרונה לכותרות חיוביות בזכות המכולת האוטומטית הראשונה מסוגה בעולם, אך האתר עצמו ממשיך לסבול מדי פעם מתגובות חריפות של הגולשים, שלא אוהבים חלק מהמוצרים. ברוב המקרים מדובר בעיצובים פוגעניים, ולא נראה שהאתר למד משהו מהמקרה אחרון של H&M, כי לאחרונה הסירה החברה חולצות טריקו עליהן כיתוב "עבדות מזיזה עניינים".

לצד הסלוגן הופיע איור של הפירמידות במצרים. לטענת גולשים ופעילי זכויות אדם ברשת, החולצה מעודדת עבדות ופוגעת באוכלוסיות המועסקות במפעלים במדינות עולם שלישי מוחלשות. לפי הדיווחים, החולצה הוצעה למכירה בארה"ב ובאנגליה על-ידי מוכרים שפתחו פרופיל באתר, והיא הוסרה כמה שעות לאחר שהחלו הביקורות השליליות לזרום מהגולשים.

"אם זה אמור היה להיות מצחיק, זה נכשל בצורה אומללה למדי", כתב אחד המבקרים בטוויטר. דוגמן החולצה באתר היה ילד קטן לבן עור, שגרר ביקורת נוספת. אחד המבקרים ברשת אף ציין כי ילדים בגילו של הדוגמן מועסקים ברגעים אלו ממש בתנאי עבדות בעולם.

אמזון הסתפקה בהצהרה קצרה לפיה "כל המוכרים בחנויות המקוונות חייבים לעמוד בכללים. מוכרים שלא יעמדו, תישלל מהם האפשרות למכור בחנויות, וחשבונם באמזון ייחסם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מבוכה שנייה בשבוע

בנוסף לחולצות שהוסרו בטענה שהן מעודדות עבדות, לפני כמה ימים הסירה אמזון גם תחפושת לילדים בסגנון סטריאוטיפ סיני, שם הילדים בכל התמונות משכו את עפעפיהם עם האצבעות, בניסיון ליצור מראה מלוכסן.

גולשים שהציפו את הרשתות החברתיות בדרישה להסרת התחפושת טענו כי מדובר בגזענות מהסוג הגרוע ביותר. אחת המתלוננות כתבה כי: "נפגעתי לנוכח התמונות המחרידות. ללא ספק מדובר בגזענות לשמה. אני מרגישה שאמזון מעניקה לגיטימציה לפגוע ברגשות העם הסיני". גם הפעם הסתפקה אמזון בהצהרה קצרה: "החולצות הוסרו מהחנויות המקוונות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

תחפושת סינית גזענית אמזון. צילום מסך
התחפושת הסינית הגזענית שהוסרה מהאתר./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully