וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים ל-100 מגה? כך תקבלו את מהירות הגלישה ששילמתם עליה

31.1.2018 / 8:36

ישראלים רבים מתלוננים שהם משלמים על גלישה במהירות של מאה מגה ובפועל מקבלים פחות; הלקוחות כמובן צודקים אבל באותיות הקטנות כתוב שהגלישה היא עד מאה מגה, ובנוסף יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לסחוט יותר מהירות מהראוטר

ראוטר. ShutterStock
הבטיחו 100 מגה, לא? אז זה - שלא./ShutterStock

הצטרפתם לאינטרנט של "100 מגה" והאמנתם שתקבלו תשתית התומכת בהעברת מידע במהירות של 100 מגה לשנייה אבל בפועל אתם מקבלים הרבה פחות? אתם ממש לא היחידים והסיבות בגינן אנחנו לא מקבלים את המהירות שאנחנו משלמים עליה מגוונות מאוד.

הסיבה הראשונה היא שאם תקראו את האותיות הקטנות תגלו שאף תשתית לא מבטיחה לכם באמת גלישה במהירות של 100 מגה אלא עד 100 מגה-ביט, כלומר אם אתם גרים באזור בו התשתית היא עד 20 מגה-ביט, זו תהיה מהירות הגלישה המקסימלית שלכם בפועל. בישראל יש שתי ספקיות תשתית עיקריות: הוט ובזק. אולי לא ידעתם אבל אם תתקשרו לכל אחת מהספקיות תוכלו לקבל בטלפון הערכה של מהירות הגלישה באזורכם. המחירים בסופו של דבר יחסית דומים ולפעמים שווה להוסיף עוד כמה שקלים כדי לקבל אינטרנט מהיר יותר. בגלל שהמהירות משתנה בין כל אזור, מומלץ להתקשר ולוודא שהתשתית שאתם מחוברים אליה בבית, מספקת לכם את התמורה הטובה ביותר. עוד חשוב להכיר שבישראל מהירות ההעלאה המקסימלית מוגבלת לכ-3.5 מגה-ביט לשנייה.

מומלץ גם לבדוק האם אחת מחברות התשתית מציעה אינטרנט סימטרי (סיב אופטי) באזור מגוריכם. חברת Unlimited פורסת בשנים האחרונות תשתיות בכל רחבי הארץ, אך עדיין לא מציעה כיסוי מספיק רחב. גם רשת סלקום ופרטנר החלו לפרוס תשתיות מבוססות סיב אופטי המאפשרות גלישה סימטרית; כלומר מהירויות ההעלאה ומהירות ההורדה שוות ואף מגיעות ל-400 מגה-ביט ומעבר. זו התשתית המתקדמת והעדכנית ביותר שתמצאו בישראל.

אחרי שווידאתם שאתם מחוברים לתשתית המועדפת באזורכם, בשלב השני מומלץ לבדוק את החומרה שלכם - הראוטר. מי שמעדיף לחסוך על נתב אלחוטי יגלה במהרה שהזול לא בהכרח משתלם, אך הרוב גם ככה יעדיפו להסתפק בראוטר שנתנה ספקית האינטרנט. בקניית ראוטר חשוב לקחת בחשבון את גודל הבית כי ייתכן שראוטר אחד לא יספיק לגלוש בנקודות המתות במהירות גבוהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת מהירות גלישה. מומלץ לבצע מכמה מקומות בשעות שונות./מערכת וואלה!, צילום מסך

כלל האצבע הוא שככל שתהיו קרובים יותר לראוטר, כך המהירות שלכם תהיה קרובה יותר למהירות המקסימלית, אבל חשוב להבין שהפחת של האינטרנט האלחוטי גדול מאוד וכדי לקבל מהירות הורדה מקסימלית צריך להיות מחוברים למודם בכבל. חשוב גם לשים לב לכמות הגאדג'טים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית; ראוטרים תומכים בכמות מסוימת של מכשירים ועומס גורם להאטה בגלישה אצל כולם. על זה תוסיפו מוצרי בית חכם, שתופסים תאוצה, ועלולים גם לחנוק לכם את רוחב הפס.

כדי לבדוק את המצב שלכם מומלץ לבצע בדיקות מהירות מכמה מכשירים בכמה נקודות ברחבי הבית. בסמארטפונים אפשר לעשות זאת בקלות עם אפליקציית SpeedTest ובמחשבים ניתן לגלוש לאתר החברה; ניתן לגלוש לאתר גם מהמובייל, אין חובה להתקין את האפליקציה (להורדה לאנדרואיד, להורדה לאייפון). הבדיקה תגיד לכם מה מהירות ההעלאה וההורדה שלכם ברגע נתון וכמה בדיקות בזמנים שונים של היום יתנו לכם תמונה ברורה יותר של מהירות הגלישה הממוצעת שלכם.

עדיף שיהיה לכם ראוטר מתקדם שתומך בצרכי הגלישה שלכם. אם אתם גרים לבד, ומשתמשים בסמארטפון ולפטופ בלבד, כל ראוטר בסיסי אמור להספיק אבל אם אתם גרים בבית פרטי, משתמשים בלפחות עשרה מכשירים שמתחברים לרשת הביתית וגם צופים בסטרימינג, כנראה שתצטרכו לשלוף את התותחים הכבדים, ואולי אף לרשת את הבית במגברים. ראוטר איכותי הוא לא הוצאה של אלפי שקלים אלא יותר באזור ה-250-400 שקלים אבל זה רק השלב הראשון. לא משנה איזה ראוטר יש לכם מומלץ לבצע תיעדוף של גאדג'טים ולחבר את הסטרימר ישירות בכבל לראוטר שלכם; זה לא פיתרון אידיאלי אבל הוא הכי יעיל במגבלות החומרה שכבר יש לכם.

אם אתם מחפשים ראוטר חדש, דגמי הראוטרים המומלצים שלנו הם D-Link DIR-825 AC1200 Dual Band, TP-Link Archer VR600 ו-Linksys E1700 N300 Wi-Fi. כדי ליהנות מאינטרנט מהיר בבית גדול אפשר לרכוש מערכת של רשת Mesh - שלושה ראוטרים המחוברים זה לזה וכך מתאפשרת תקשורת אלחוטית עם כיסוי רחב וללא ניתוקים. הראוטרים האלה לרוב תומכים במהירויות גבוהות אבל המחיר שלהם גבוה יותר משמעותית, בין 1,000 ל-1,350 שקלים. רשת באג מציעה ראוטר מסוג Mesh של TP-Link מדגם Deco M5 Mesh במחיר של 1,399 שקלים וגם רשת סלקום מציעה פתרון משלה שעשוי להיות משתלם ללקוחותיה.

יש חשיבות גם לתקן של הראוטר. התקן המתקדם ביותר כיום בראוטרים ביתיים הוא ac. התקן מאפשר מהירויות גבוהות יותר מהתקנים האחרים, כמו N ו-G, והבשורה העיקרית היא הכפלת כמות האנטנות המקסימלית מארבע לשמונה. ככל שיש יותר אנטנות כך ניתן להעביר יותר מידע בו-זמנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראוטר. GettyImages
ראוטר/GettyImages

שתי נקודות שחשוב לשים לב אליהן, בכל הנוגע לשיפור המהירות של הראוטר, הן מיקום הראוטר עצמו בבית ומיקום האנטנות. בדירות רבות משמש דווקא הממ"ד כחדר מחשב, אך הוא מיועד להיות אטום במצבי חירום, מה שמונע בדרך כלל גישה מהראוטר הממוקם בסמיכות למחשב, או מאט בצורה משמעותית את הגלישה. גם אם זה לא המקרה אצלכם, שווה בהחלט לשקול מחדש את מיקום הראוטר בבית, במיוחד אם הוא מוסתר מאחורי רהיט או במקרים מסוימים מגירה או ארון. גם ראוטר הממוקם בפינה רחוקה אחת של הבית עלול לספק מהירויות גלישה שונות לאזורים שונים.

במידה ואינכם מצליחים להשיג את מהירות הגלישה הרצויה, או מתקשים להתחבר לראוטר מנקודות מסוימת בבית, נסו להעבירו אותו למיקום מרכזי יותר, מאחורי כמה שפחות קירות, דלתות ברזל וכל גורם אחר שעלול לחסום את האות כמו מכשירי חשמל וכבלים. למרות הנטייה לחשוב שהראוטר יעשה את עבודתו כראוי, בלי קשר לכיוון האנטנות שלו, תתפלאו לגלות עד כמה משמעותית בעצם זווית האנטנה לאיכות הקליטה. באופן אידיאלי, נסו להקפיד על מצב אופקי (90 מעלות) באחת מהאנטנות הכלולות במכשיר, ומצב מאוזן בשנייה, כדי לכסות את כל האפשרויות (במידה והאנטנה פנימית, הניחו את המכשיר במצב ישר נורמלי).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully