וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסטרונאוטים" יכלאו במתקן המדמה חיים על מאדים במצפה רמון

30.1.2018 / 9:39

במסגרת שבוע החלל הישראלי, מתקן ראשון מסוגו המדמה את החיים על מאדים ייבנה במצפה רמון. האזור דומה למאדים מבחינות רבות כמו מבנה הקרקע, גיאולוגיה, צחיחות, מראה ובידוד

הדמיה של מבנה הביטאט במצפה רמון D-Mars. D-Mars,
השטח במצפה רמון דומה למאדים./D-Mars

בחודש פברואר יוקם בישראל מתקן ראשון מסוגו, המדמה את החיים על כוכב הלכת מאדים. מיזם D-Mars הוא יוזמה ישראלית ייחודית להקמת מרכז הדמיות בין-לאומי למחקר פלנטרי, באזור מצפה רמון שמטרתו לקדם את חקר החלל המדע והטכנולוגיה בישראל.

מבנה המחקר מכונה הביטאט (Hbitat) והוא נבנה כחלק מקורס בפקולטה לארכיטקטורה של הטכניון, העוסק בתכנון והקמה של סביבות חלל. בפרויקט לוקחים חלק סטודנטים מתחומי האווירונאוטיקה, מכונות, ארכיטקטורה, מדעי המחשב ועוד.

בעולם יש כמות קטנה של מרכזים כאלה בבעלות סוכנויות חלל, חברות ומוסדות חינוך. מצפה רמון נחשב לאחד האתרים היחודיים בעולם, המדמים תנאים הקרובים יחסית לתנאים השוררים על פני מאדים. האזור דומה למאדים מבחינות רבות כמו מבנה הקרקע, גיאולוגיה, צחיחות, מראה ובידוד. הסביבה מספקת שילוב של אלמנטים אנלוגיים עבור הדמיות חלל, שקשה למצוא באזורים אחרים בעולם.

ד"ר הילל רובינשטיין עם איש הצוות, המהנדס יובל פורת, הלבוש בבגדי אסטרונאוט  D-Mars. D-Mars,
ד"ר הילל רובינשטיין עם איש הצוות, המהנדס יובל פורת, הלבוש בבגדי אסטרונאוט./D-Mars

היעד הוא להקים בתחילת חודש הבא את המבנה באזור מדברי מבודד בקרבת מצפה רמון. ההביטאט, המתוכנן ומעוצב בהשראת פיתוחים של סוכנויות חלל בעולם, יאכלס שישה עד שמונה אסטרונאוטים שיבצעו משימות הדמיה למשך כמה ימים או שבועות. האסטרונאוטים שיכלאו בפנים ילבשו חליפות חלל ביציאה ממנו.

"הטמפרטורה על פני מאדים נעה בין 35 מעלות צלזיוס למינוס 140 מעלות ותנאי הכבידה והאטמוספרה השונים שם הם שליש לעומת פני כדור הארץ", אומר ד"ר הילל רובינשטיין העומד בראש צוות ההקמה של הפרויקט. "לא ניתן להתקיים ללא עזרים תומכים על פני מאדים, סוג התנועה הוא קפיצה קלה ממקום למקום והחשיפה לקרינה גבוהה. האסטרונאוטים שיגיעו למאדים ינועו על פני השטח של כוכב הלכת בחליפות שיהיו בהן את כל המערכות תומכות החיים ויבצעו מחקרים בשטח, מה שמחייב חליפות שמאפשרות תנועה ותנועות מוטוריקה עדינות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully