וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סוללה: הרובוט הקטן הזה מקבל אנרגיה מהלחות באוויר

2.2.2018 / 7:32

מחזורי לחות וייבוש גורמים למבנה להתקפל ולהתיישר באופן שמאפשר לו לנוע קדימה ואחורה. בעתיד הוא יוכל אף לחדור לתוך גופנו ולסייע במתן תרופות

צילום מסך

רובוטים נתפסים בעינינו כמכונות המופעלות על ידי מקור כוח חשמלי, ואכן מרבית הרובוטים צורכים אנרגיה מסוללות או משקע חשמלי, אבל יש דרכים נוספות ומתוחכמות הרבה יותר להניע את הרובוטים לעבר העתיד - אחת מהן פותחה באוניברסיטת סיאול שבקוריאה הדרומית.

לפי דיווח בירחון "מדע ורובוטיקה", החוקרים פיתחו רובוט זעיר, באורך של כ-20 סנטימטרים בלבד, המפיק אנרגיה מהלחות באוויר. בעתיד, מבטיחים החוקרים, תוכל הטכנולוגיה הזו לשמש לשורה של משימות רפואיות. הרובוט מורכב משתי שכבות עיקריות, אחת מהן סופגת את הלחות והשנייה מייבשת.

מחזורי לחות וייבוש גורמים למבנה להתקפל ולהתיישר באופן שמאפשר לו לנוע קדימה ואחורה. החוקרים המחישו את התנועה בניסוי בו רובוט ספוג אנטיביוטיקה חיסל צלחת מלאה בחיידקים. בעתיד, כך הבטיחו החוקרים, יוכל אף לחדור לתוך גופנו ולסייע במתן תרופות.

הרובוט קטן המידה אינו מסוגל לנוע לצדדים והתנועה שלו לא אלגנטית במיוחד למראה אבל העיקרון מאחוריו, והפשטות שלו, הופכים אותו למסקרן מאוד. החוקרים סיפרו שאת ההשראה לבניית הרובוט הם לקחו מהמנגנון הטבעי של הצמחים הזקוקים ללחות על מנת לגדול ולצמוח.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוט שמופעל מהלחות באוויר. צילום מסך
רובוט שמופעל מהלחות באוויר/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully