וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ הישראלי ששומר על המכורים לסמים נקיים

3.2.2018 / 8:14

חברת Hayver נעזרת באנונימיות שמציעה טכנולוגיית הבלוקצ'יין כדי לסייע למכורים להישאר נקיים. כל מה שצריך לעשות זה לתת שתן בכוס מיוחדת של החברה ולהזין את התוצאות אחרי שתי דקות לאפליקציה

אישה שיכורה בבאר. ShutterStock
"המחקרים מראים ש-75 אחוזים מהמכורים שנמצאים בניטור אחרי חמש שנים נשארים גמולים"./ShutterStock

עולם הבלוקצ'יין הישראלי מתרחב כל הזמן עם חברות וסטארט-אפים שמוצאים דרכים מקוריות לעשות שימוש בטכנלוגיה; אחת מהן היא חברת Hayver הישראלית, המספקת שירות ראשון מסוגו לניטור אנשים הסובלים מהתמכרות לסמים ואלכוהול. הטכנולוגיה, לדברי החברה, תבטיח כי אנשים שפנו למוסדות גמילה יצליחו בתהליך ויישארו נקיים לאורך זמן. המערכת עוקבת אחרי אנשים באמצעות מעגל תמיכה ייחודי ובאמצעות בדיקות שתן אקראיות.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על בלוקצ'יין, ובחברה מבטיחים שבעזרתם המכורים יצליחו להישאר נקיים ולשפר את סיכויי הצלחת הגמילה. "בארה"ב יש בעיה חמורה - ברמה של מגפה; כ-21 מיליון אמריקנים מוגדרים כחולים כרוניים בשל התמכרות לסמים ולאלכוהול. זו המחלה שהורגת הכי הרבה אנשים, הנשיא אף הודיע על מצב חירום בנושא", אומר לנו בארי חיות, מייסד ומנכ"ל חברת Havyer. מי שהקים איתי את החברה הוא רופא שהיה אלכוהליסט שהתמכר למשככי כאבים. הוא ויתר על הרישיון לרפואה ומשם הוא למד את כל העניין. המחקרים הראו שאחד הדברים שעובדים אחרי הטיפול הראשוני זה ניטור של המכורים. זה משהו שכבר קיים 30 שנים אבל לא בפלטפורמה דיגטלית אלא בעיקר באמצעות שירותים שנותנים בעלי מקצוע".

לדבריו, "המחקרים מראים ש-75 אחוזים מהמכורים שנמצאים בניטור אחרי חמש שנים נשארים גמולים; מקרב אלו שלא מנוטרים, פחות מ-5 אחוזים נשארים גמולים - כלומר הפער הוא עצום! המשתמש נרשם למערכת, במסגרת מנוי שעולה כ-40 דולרים לחודש, מכניס לקבוצת התמיכה שלו 5-7 אנשים כמו בת הזוג, הבן, המטפל, הפסיכולוג ועוד - והתהליך מתחיל. ברגע שאני מתחיל לשלם אני נכנס לאפליקציה ועושה צ'ק-אין אוטומטית. האפליקציה, באופן אקראי, מחליטה האם להודיע לי שאני צריך לעשות בדיקת שתן או לא.

"בדיקה פרטית כזאת עולה 300-500 דולרים אבל אנחנו רוצים להנגיש את השירות הזה להמונים במחיר של 30-40 דולרים. כחלק מהמנוי החודשי אנחנו שולחים למשתמשים כוסות הביתה ורוב הלקוחות שלנו בשלב הזה הם לא לקוחות פרטיים אלא לקוחות במוסדות כמו דיור מוגן. היעד שלנו הוא להגיע לחברות הביטוח.

"אנחנו שולחים למשתמשים כוסות וברגע שבן אדם נבחר לבדיקת שתן, הכוס שלנו בודקת כל מיני סוגי סמים ואלכוהול; תוך שתי דקות יש תשובה, אותה מזינים לאפליקציה וכותבים מי מקבוצת התמיכה אישר את בדיקת השתן. כל מי שנמצא שם מקבל הודעה בזמן אמת האם הוא עשה או לא עשה צ'ק-אין. זה השלב השני להרתעה הפסיכולוגית".

מה התרומה שלכם לעולם הבלוקצ'יין

"טכנולוגיית הבלוקצ'יין מהווה הזדמנות אדירה בשבילנו ברמת הפלטפורמה. בגלל שגמילה היא נושא רגיש, הבלוקצ'יין מאפשר לשמור על אנונימיות. התרומה שלנו, היא שאנחנו מראים שאפשר לקחת בעיה כואבת מאוד ולהביא אותה לעולם הבלוקצ'יין כדי לנסות לפתור אותה. הרי אחד הערכים המרכזיים של הבלוקצ'יין הוא עזרה לקהילה".

Hayver. צילום מסך
האפליקציה תבקש בדיקות שתן אקראיות./צילום מסך

למה לגייס כסף במטבעות וירטואלים ולא דרך משקיעים מסורתיים?

"אנחנו צריכים ליצור מטבע כדי שיהיה לנו תמריץ לתת למשתמשים: ברגע שנוכל לתת תמריץ אמיתי זה ישפר את סיכויי ההחלמה מצד אחד ומצד שני זה מאפשר לנו כמובן לגייס הרבה יותר הון ולבסס את הראשוניות בשוק. המטבע מאפשר לנו להשתמש בו מבחינה שיווקית. אם אתה הולך בדרך גיוס מסורתית אז ההתקדמות יותר איטית. קצת כסף ואז מגיעים לנקודה מסויימת ואז עוד קצת כסף. השוק כל כך גדול, הבעיה כל כך גדולה ואנחנו היחידים שעושים את זה אז המטבע יעזור לנו להגדיל את כמות המשתמשים".

למה בלוקצ'יין הוא תחום מלהיב?

"הוא מלהיב מפני שהיכולות של הטכנולוגיה מאפשרות גמישות רבה ויותר ביטחון. אנחנו נמצאים ברמת האבטחה הרפואית הגבוהה ביותר למרות שאנחנו לא מחויבים אליה".

מה החזון שלכם?

"אנחנו נהיה מאוד גאים אם נצליח להחדיר לשוק את ההבנה שניטור עובד ועוזר למכורים להישאר נקיים לאורך זמן. אנחנו מקווים לעזור להפריד בין נותני שירותים שבאמת רוצים שהחולה ישוקם לעומת מכוני גמילה סוררים שלא רוצים שהחולה ייגמל ויישאר אצלם".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • בלוקצ'יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully