וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא החילוני ברשת: הקבוצות הכי כופרות בפייסבוק

4.2.2018 / 10:01

חלק מהעמודים עוסקים בחשיפת סיפורים שלא תמצאו בתקשורת החרדית או החילונית הממוסדת, חלק מציפים נושאים של הדתה וכפייה דתית וחלק פשוט מאפשרים לגולשים לשחרר קיטור. אלה העמודים החילוניים הפופולריים ברשת החברתית

התקשורת הממוסדת והרשתות החברתיות מלאות בדיונים על הדתה של המרחב הציבורי וכפייה דתית. בשנים האחרונות הפך הנושא ללוהט במיוחד בפייסבוק אבל השיח הוא ממש לא חד-סטרי. יש לא מעט קבוצות ועמודים העוסקים בנושא בלהט. בחלק מהמקומות יש הרבה כעס; זו תנועת-נגד לא נחמדה במיוחד הכוללת הרבה בוז, זלזול והכללות. זה הצד השני של השסע, שפחות רואים במדיה הממוסדת אבל הקבוצות הללו מייצגות עשרות אלפי ישראלים ברשת.

העוקבים של העמודים הללו הם חילונים שנמאס להם, שהחליטו להילחם על אורח החיים שלהם, שנמאס להם לשמוע שהעגלה שלהם ריקה ושאין להם עולם ערכי. בשל הרגישות של הנושא, אין זה מפתיע שמנהלי העמודים מעדיפים לשמור על חשאיות ולא לחשוף את עצמם. חלק מהעמודים מנסים לחשוף את השחיתות בחברה החרדתית, חלק מציגים את האבסורד שבחוקי הדת והכפייה הדתית בציבור, וחלק מנסים להציג אלטרנטיבה. כולם חוטפים אש מהגולשים וסופגים אבל הם מאפשרים לחילונים להתאגד בקהילה מקוונת שלא קיימת במרחב הפיזי.

הראשון ברשימה הוא העמוד "יהוה", שמצליח להוציא גולשים רבים משלוותם. השימוש בשמו המפורש של אלוהי היהודים מעורר תגובות נגד קשות, שלא בהכרח קשורות לפוסטים עצמם; תוסיפו לזה פוסטים נפיצים וקיבלתם עמוד שמפעילו יעדיף להישאר בצללים ולא להפוך למטרה. בעמוד הזה תמצאו בעיקר ממים הקשורים לדת ולאקטואליה, ומדי פעם עולה צילום מסך של איומים על חייו ונגד שלמות גופו של מפעיל העמוד. לעמוד כ-40 אלף עוקבים והוא אחד העמודים החילוניים הפופולריים בישראל.

מהצד השני תמצאו את "לוציפר", עם כמחצית העוקבים, אבל עם הומור דומה והרבה ממים משעשעים וחכמים שיגרמו לכם לחשוב פעמיים.

"שיקצע במרפסת" הוא עמוד קצת יותר אגרסיבי, היחס שלו הרבה יותר קשוח והוא גם חושף לא מעט חרדים הפועלים בניגוד לנורמות. אפשר למצוא בעמוד הזה בעיקר סיפורים מעניינים על חרדים, תמונות שלא תמצאו במקומות אחרים וגם מדי פעם שיימינג. את הדברים האלה לא תקראו בתקשורת הממוסדת וגם לא בתקשורת החרדית. אחרי העמוד הזה עוקבים כ-30 אלף גולשים.

עמוד פופולרי נוסף הוא "הקוף הכופר", עם יותר מ-40 אלף עוקבים. תמצאו שם כתבות וממים בדומה לעמוד "האנטיתאיסט הזועם", המונה כ-16 אלף עוקבים ומביא גם ממים והומור למרכז השיח על הכפייה הדתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"העמותה נגד חשיפת קטינים לזוועות התנ"ך" מונה כ-14 אלף עוקבים והוא עמוד אקטיביסטי הרבה יותר באופיו. לא תמצאו שם יותר מדי ממים משעשעים, סיפורים שלא נחשפו ומידע פנימי אלא אזכורים של כתבות מהתקשורת על הדתה, קידום של פרויקטים ואירועים נגד הדתה והרבה מסרים וסיסמאות על מקומה של הדת בחיינו.

ל-"דעת אמת" כ-18 אלף עוקבים, ובדומה לעמותה נגד חשיפת קטינים לזוועות התנ"ך, פה תמצאו בעיקר דוגמאות לתוכן הלא-נורמטיבי שנלמד בשיעורי תורה. העמוד פוקח עיניים ומראה איך מאחורי כל הפסוקים המפורסמים ופרשות השבוע מסתתרים סיפורים אנושיים קשים על התעללות, אונס, רצח, ענישה לא פרופורציונלית, מיזוגניה, שוביניזם, סדיסטיות ועוד תכונות שלא הייתם מצפים למצוא בספר הספרים אם לא הייתם מכירים אותו באמת.

"הפורום החילוני" מונה כ-26 אלף עוקבים וגם לו יש אופי יותר פוליטי. תמצאו שם אזכורים לכתבות על הדתה והרבה מסרים בנושא. העמוד בעיקר מציף ומעורר דיון על כפייה דתית והשתלטות הדת על תחומים שונים בחיינו. כנ"ל עמוד "כפייה דתית - הגיע הזמן שנעצור את זה" המונה כ-22 אלף עוקבים.

"המחרטטים בתשובה" הוא העמוד החילוני הגדול ביותר ברשת, עם כ-78 אלף עוקבים. תמצאו שם ממים, תמונות, אזכורים לכתבות וכל מה שמעורר דיון על הדתה וכפייה דתית. העמוד פופולרי מאוד והנושאים שעולים שם זוכים למאות ואף אלפי לייקים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully