וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעזור לי להגיע לישראל": כך נוכלים מחו"ל מפילים בפח מנוי בתשלום ב-Loveme

5.2.2018 / 11:00

בני שילם לפני שלושה שבועות 170 שקלים למשך שלושה חודשים ומאז פנו אליו פרופילים מזויפים של נערות פיתוי כבר כ-8 פעמים: "קודם כל הן אומרות שהן רוצות להכיר ומספרות חרטוטים על ההורים שמתו". ואיפה לאב מי בכל הסיפור הזה?

רמאות בלאב מי. צילום מסך
התמונה שהיא שלחה בכלל לא דומה לתמונה בפרופיל. אנחנו עוד נגיע אליה./צילום מסך

"הדרך המהירה, הקלה והכיפית ביותר לשוחח, להכיר ולצאת לדייטים" - נכתב בעמוד הראשי של שירות ההיכרויות הוותיק והפופולרי "לאב מי"; אבל מתברר שהשירות הזה ממש לא בטוח, ומוצף בנוכלים, גם עבור מי שמשלם עשרות שקלים בחודש במסגרת מנוי (שלא ניתן לביטול).

לאב מי מציע לגולשים שירות חינמי, וגם שלושה מסלולים בתשלום: המסלול הראשון הינו עסקה בעלות מנוי מלאה אותה ניתן לבטל, והמסלול השני והשלישי הינם מסלולים בהם ניתן לבחור בתקופת התחייבות ראשונית בת שלושה או שישה חודשים במחיר מוזל אותם לא ניתן לבטל.

אחד מהישראלים שבחר במסלול המוזל (שלא ניתן לביטול) במשך שלושה חודשים הוא בני, גרוש בן 65, ממרכז הארץ (פרטיו המלאים שמורים במערכת) שנרשם לפני כשלושה שבועות כדי למצוא בת זוג, וזכה בעיקר לפניות מנוכלים המתחזים לצעירות המחפשות אהבה. "הן רוצות שתשלח להם כסף כדי להגיע לארץ", הוא מספר לנו.

רמאות בלאב מי. צילום מסך
השיטה: מתחילים להתכתב באפליקציה ובמהרה עוברים לווטסאפ./צילום מסך

שיטת הפעולה של הנוכלים מוכרת: בני עשה מנוי לפני שלושה שבועות; הוא שילם 170 שקלים למשך שלושה חודשים ולדבריו בימים שחלפו מאז החל להשתמש בשירות פנו אליו פרופילים מזויפים של נערות פיתוי כבר כשמונה פעמים. "קודם כל הן אומרות שהן רוצות להכיר ומספרות חרטוטים על ההורים שמתו", מספר לנו בני. "אחר כך הן מבקשות כסף כדי להגיע לארץ. אם אתה אומר שאין לך כסף אז היא מפסיקה לפנות". אבל הנוכלים לא באמת מפסיקים לפנות למנויים אלא פשוט מחליפים פרופיל ומנסים לתקוף שוב. לדברי בני, הוא קיבל פניות מזויפות בפרופילים של נשים מחוף השנהב, צרפת, גאנה, קנדה, מקדוניה, דרום אפריקה ועוד.

ההתכתבות עם הפרופילים האלה הופכת לחשודה יותר בשל העברית המשובשת; השיחה לרוב לא זורמת בשל קצרים בתקשורת, ודי ברור שבצד השני עובדים עם תוכנת תרגום ולא מנהלים שיחה חופשית. לדברי בני, חלק מהפרופילים המזויפים נעלמים מהמערכת אחרי כמה ימים, ואיתם נעלמים גם הצ'אטים עם הפרופילים החשודים, כלא היו.

הנוכלים כנראה מודעים לכך שהם עלולים להיות מסולקים מהשירות בכל רגע ולכן הם מעודדים את הקורבנות לעבור בהקדם להתכתבות בווטסאפ. באחד המקרים, בני מספר שתמונת הפרופיל בלאב מי ותמונת הפרופיל בווטסאפ היו של שתי נשים שונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רמאות בלאב מי. צילום מסך
העברית המשובשת אמורה להדליק נורה אדומה ראשונה./צילום מסך

"גלוריה", אחת הנשים שפנתה לכאורה לבני בלאב מי ועברה איתו לוואטסאפ, סיפרה שהמשפחה שלה מתה וביקשה ממנו כסף לסדר את ענייני הוויזה לישראל. חיפוש התמונה שלה בגוגל מעלה לא מעט תוצאות מאתרים המנטרים נוכלויות רשת כאלה. תמונתה של "גלוריה" נפוצה מאוד בקרב נוכלים ובשלב הזה אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בעוקץ.
(פה, פה, ופה היא בכלל נטלי ספרקס)

אם פרופיל מזויף פונה אלינו בפייסבוק, או בכל רשת חברתית אחרת, האחריות להיזהר היא עלינו אבל לפי ההיגיון הצרכני, מי שמשלם דמי מנוי גבוהים אמור לקבל שירות בטוח יותר. הבעיה פה היא כפולה - גם ניצול של משתמשים מבוגרים שאינם בקיאים בעולם הסייבר, ובטוחים שמישהו מגן עליהם, וגם החברה עצמה שלא מקבלת תלונות או שאלות במוקד שירות הלקוחות.

ניסינו לפנות ללאב מי לקבלת תגובה, או הבהרה, אבל גילינו שכמעט בלתי אפשרי ליצור איתם קשר באופן יזום. מספר הטלפון המופיע בתקנון השירות באתר מאפשר רק להירשם לשירות או לבטל את המנוי; ניסיון לקבל מספר טלפון אחר, שם ניתן לקבל תשובות, העלה חרס והאפשרות השנייה היחידה לפנות אליהם היא באמצעות טופס באתר. השארנו את הפרטים שלנו אך אף אחד לא טרח לחזור אלינו תוך 24 שעות.

עדכון (16:00): כמה שעות לאחר פרסום הכתבה זכינו לתגובה מפורטת. "אתר ההיכרויות לאב מי מתמודד, יחד עם רוב אתרי ההיכרויות בעולם, בתופעה פסולה של אנשים שמקימים פרופיל מזוייף במטרה להונות אנשים תמימים ולהצליח לגרום להם להוציא כספים בצורות כאלו או אחרות", אומר לנו טל ניר, מנכ"ל האתר. "התופעה הזו פוגעת בלאב מי ומובילה לביטולי מנוי כאשר משתמשים מקבלים פניות לא רלוונטיות בעברית עילגת מחו"ל".

לדבריו, "לצורך טיפול בתופעה מכוערת זו, אתר לאב מי מפעיל אלגוריתמים הפועלים לזיהוי פרופילים מזויפים ולמחיקה מידית שלהם. עוד הוא מציין כי בניגוד לנטען בכתבה, אתר לאב מי מפעיל שירות מענה טלפוני הפועל בימים א עד ה בין שמונה בבוקר לחמש אחר הצהריים וניתן לפנות גם דרך עמוד הפייסבוק או באמצעות דואר אלקטרוני". נציין אנו כי המוקד אכן זמין אך הוא לא מטפל בפניות למעט הרשמה וביטול מנויים, כפי שנכתב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רמאות בלאב מי. צילום מסך
ואז מגיעים לתאכלס - שלח כסף ואני אגיע לפגוש אותך./צילום מסך
רמאות בלאב מי. צילום מסך
התמונות הללו מסתובבות ברשת ומשמשות נוכלים רבים./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully