וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: הסרנו את טלגרם מחנות האפליקציות בגלל תכנים פדופיליים

יניב אביטל, גיקטיים

6.2.2018 / 11:08

אפליקציית המסרים הפופולרית, שמתחרה בווטסאפ, נעלמה לפני כמה ימים מהאפסטור לקול מחאת המשתמשים אך כעת מתברר כי הסיבה היא הפצת תכנים פדופיליים. אפל: "עדכנו את הרשויות"

טלגרם. ShutterStock
"תוכן פדופילי הוא בראש הרשימה של דברים שלא נרשה לעולם. זה מרושע, לא חוקי ולא מוסרי”./ShutterStock

בסוף השבוע האחרון הוסרה בפתאומיות, וללא התראה מוקדמת, אפליקציית המסרים "טלגרם" מחנות האפליקציות של אפל. כעת חושף בכיר באפל שהסיבה להסרה היא תוכן פדופילי שהועבר באמצעותה. למרות שהסיבה להסרה היא מהמוצדקות, היא מעלה כמה מחשבות ותהיות בנושא.

טלגרם היא אחת מאפליקציות המסרים הפופולאריות ביותר בעולם ובימים האחרונים הועלו השערות לגבי הסיבה להסרה של האפליקציה, אולם עכשיו מגיעה התשובה הרשמית של אפל.

אתר 9TO5Mac חשף מייל ששלח פיל שילר, סגן נשיא בכיר לשיווק באפל, למשתמש טלגרם בשם אלייז'ה סיימון. במייל חושף שילר שהאפליקציה הוסרה מחנות האפליקציות של אפל ללא התראה מוקדמת בגלל שהיה שימשה לצורך העברת חומרים פדופיליים.

"האפליקציות של טלגרם הוסרו מחנות האפליקציות כי הגיעו לצוות החנות דיווחים על תוכן לא חוקי, במיוחד פורנוגרפיית ילדים שנמצאה באפליקציה. אחרי שהצוות אכן גילה שתוכן בלתי-חוקי כזה קיים באפליקציה, היא הוסרה מהחנות על ידי הצוות, שגם עדכן את המפתחים ואת רשויות החוק, כולל ה-NCMEC (המרכז האמריקאי לילדים בסיכון)" - לשון ההודעה של אפל.

עוד הוסיף שילר כי צוות החנות עבד בשיתוף פעולה מלא עם צוות הפיתוח של טלגרם, ולאחר שהמשתמשים הושעו מטלגרם והתוכן הפוגעני נמחק הוחזרה האפליקציה לאפסטור. "לעולם לא נרשה שאפליקציות באפסטור ישמשו להפצה של תוכן לא חוקי וננקוט בצעדים תקיפים ברגע שיוודע לנו על מקרים כאלו", אמר שילר והוסיף: "יש לנו אפס סובלנות כנגד פעילות שעלולה לסכן ילדים ותוכן פדופילי הוא בראש הרשימה של דברים שלא נרשה לעולם. זה מרושע, לא חוקי ולא מוסרי".

מכיוון שטלגרם עושה שימוש בהצפנה מקצה-לקצה, מקור הדיווחים ככל הנראה אינו הודעות פרטיות בין משתמשים, אלא תוכנת צד ג', כמו בוטים או תוספים שונים, שהאפליקציה מאפשרת.

סגן נשיא אפל פיל שילר משיק את אייפון 5 באירוע של החברה בקליפורניה, ספטמבר 2012. AP
פיל שילר./AP

היכן עובר הגבול?

חייבים להצדיע לטיפול המהיר של אפל ולמדיניות אפס הסובלנות שלה. אין ספק שהמסר נקלט היטב בטלגרם אבל לא רק. גם מפתחי אפליקציות אחרים הבינו את המסר וייאלצו להקדיש צוותים ומשאבים רבים, כדי לוודא שתוכן מתועב שכזה לא יופץ בעזרת השירותים שלהם, אחרת תחתוך אותם אפל מצינור החמצן שלהם - חנות האפליקציות שלה.

עם זאת, המקרה מחדד סוגיות נוספות כמו האם אפל תיעצר בתוכן פדופילי? הרי לפי הדיווחים, טלגרם משמשת גם בין היתר להפצה של סמים (כמו במקרה של טלגראס בישראל) ותוכן שמפר זכויות יוצרים, שאף גרם לחסימה זמנית של הרשת על ידי נטוויז'ן לפני כחודש. האם גם בגין חומרים אלו תוסר האפליקציה? ואם טלגרם אחראית על כל התוכן שמועבר בה, מה לגבי הודעות שעוברות בין משתמשים ב-iMessage, שירות המסרים של אפל עצמה? ומה עם דפדפן TOR האנונימי, שעלול לשמש לפעילות לא חוקית, אבל זמין להורדה באפסטור?

>> פורסם במקור באתר גיקטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully