וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולה מודרסון-בקר - מחשובות האמנים של האקספרסיוניזם המוקדם

8.2.2018 / 9:09

בחייה הקצרים היא הספיקה ליצור כמה דימויים פורצי דרך ועוצמתיים במיוחד, ולצד עמיתיה פיקאסו ומאטיס הציגה לעולם את המודרניזם בראשית המאה ה-20

פאולה מודרסון-בקר - הדודל של גוגל. אתר רשמי
הדודל של גוגל לכבוד פאולה מודרסון-בקר/אתר רשמי

היום, לפני 142 שנים, נולדה פאולה מודרסון-בקר, ציירת גרמנייה, מחשובות האמנים של האקספרסיוניזם המוקדם. הדודל של גוגל מוקדש היום (חמישי) למי שבקריירה קצרה, שנקטעה בגיל 31 בלבד בשל תסחיף דם לאחר לידת בתה, הספיקה ליצור כמה דימויים פורצי דרך ועוצמתיים במיוחד, ולצד עמיתיה פיקאסו ומאטיס הציגה לעולם את המודרניזם בראשית המאה ה-20. באופן חסר תקדים בקרב אמניות עד לתקופתה, היא השתמשה במודל עירום נשי ואף יצרה פורטרטים עצמיים בעירום. היא לא זכתה להצלחה רבה במהלך חייה, וככל הנראה הייתה נשכחת אילולא תיעדה ביומנה את קשריה והתכתבויותיה עם אמנים גדולים בני התקופה.

מודרססון-בקר מכרה רק שלושה ציורים במהלך חייה, אבל היא עבדה ללא לאות, כשמה שהנע אותה הייתה התחושה שהיא "הפסידה" את שני העשורים הראשונים לחייה. בגיל 18 היא יצאה נגד הוריה והצטרפה למושבת אמנים בוורפסוויד שבצפון גרמניה. שם פגשה את בעלה לעתיד, האמן המבוגר והמוכר אוטו מודרסון.

היא הייתה להוטה ללמוד עוד על האמנות המודרנית ולאחר זמן קצר היא עברה לפריז, ועודדה את מודרסון להצטרף אליה. השניים התארסו, ואז התערבה משפחתה ושלחה אותה לבית ספר לבישול לקראת נישואיה הקרובים. היא סירבה לשים בצד את שאיפותיה ומכוחלי הצבע שלה, והכריזה באומץ שהיא "היא עומדת להפוך למישהו". עד שנת 1906 היא ציירה 80 תמונות ומתה בשנה שלאחר מכן בגיל 31 בשל תסחיף, 18 ימים לאחר שילדה את בתה.

בעבודותיה מופיעות לעתים קרובות נשים רגילות, מצויירות לעתים קרובות בעירום, בזמן שהן ישנת, מנקוצ או מגננות. היא נהגה גם לצייר פירות - בעיקר דלעות, דובדבנים ולימונים - ואלה הונצחו לאחר מותה בידי ידידתה, המשוררת הגרמנית ריינר מריה רילקה, באודה שלו, "רקוויאם לחבר". הדודל של Google נוצר על ידי גולדן קוסמוס, אמן תושב ברלין. האיור מציג את מודרססון-בקר בעבודה, עם מברשת ופרחים ביד, לצד ארבעה עבודות שהושלמו מאחוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully