וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי המשיכה: כמה פעמים מותר להציע דייט לקולגה בפייסבוק ובגוגל?

8.2.2018 / 10:00

שתי ענקיות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון לא לוקחות סיכונים ומבהירות לעובדים בדיוק מה הגבולות בכל הנוגע לרומנים במשרד. ואם זה לא היה ברור, המדיניות הרשמית קובעת שהתחמקות אלגנטית זה "לא"

משרד היי טק. ShutterStock
וככה אתה סוגר חלון בווינדוס. רוצה לעשות משהו אחר כך?/ShutterStock

מי שקבור מהבוקר עד הערב בעבודה משרדית יודע שלא פשוט להכיר בני או בנות זוג מחוץ למעגל הקולגות; ולראייה, בני זוג רבים הכירו במשרד, אבל בתקופה בה החברה רגישה במיוחד להטרדות מיניות, והגבולות הופכים לפחות ברורים, ענקיות הטכנולוגיה לא משאירות מקום לספקות.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי גוגל ופייסבוק, המסמלות במקרים רבים את מדיניות הפוליטיקלי קורקט של עמק הסיליקון ועולם ההיי-טק, נוקטות במדיניות קפדנית לגבי רומנים במקום העבודה. לפי הדיווח, מדיניות החברות קובעת כי לכל עובד מותר להזמין עובד או עובדת אחרת לדייט פעם אחת בלבד - ואם הם מקבלים סירוב אז אסור להם לפנות שוב לאותו אדם בהצעה רומנטית.

אנה ווד, שעבדה בגוגל במשך ארבע שנים, סיפרה לג'ורנל שהיא מצאה עצמה שם בדייטים מקריים לא פעם אחת, כשהיא חשבה שמדובר בדרינק של אחרי העבודה עם קולגה ולא הבינה שמדובר בדרינק רומנטי שלא קשור לעבודה.

כדי שלא יהיו בלבולים הבהירה בראיון היידי שוורץ, אחראית כוח האדם העולמית של פייסבוק, כי תשובות מתחמקות שאינן חד-משמעיות כמו "אני עסוקה" או "אני לא יכולה הערב" נחשבות כתשובה שלילית. עובדי פייסבוק לא צריכים לדווח על הדייט שהשיגו במשרד למחלקת משאבי אנוש, גם אם בן או בת הזוג בכירים יותר, אבל אם יש ניגוד אינטרסים ברור - והעובדים אינם חושפים את היחסים - הם חשופים לעונשים משמעתיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אילוסטרציה. ShutterStock
כן, טוב. אולי היית צריך להבהיר שמדובר בדייט ולא בפגישת עבודה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully