וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סקס עם רובוטית-מין נחשב כבגידה?

ליאור גזית, יזם ועתידן

9.2.2018 / 9:02

בשנים האחרונות נרשמה התפתחות טכנולוגית גדולה בכל הנוגע לרובוטים המסוגלים להגיב לסביבה, להביע רגשות ולספק את צורכי הלקוחות. המחירים כרגע בשמיים, והשוק יחסית מצומצם, אבל להתעלם מהתופעה הזו כבר אי-אפשר

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

בובת הסקס הרובוטית סמנת'ה/Synthea Amatus

האם אתם מסוגלים לדמיין את עצמכם מקיימים יחסי מין עם רובוט? שורה של חברות רציניות עובדות, בימים אלו, על פיתוח של רובוטים שכל תכליתם היא לספק שירותי מין. התומכים רואים ברובוטים האלה תחליף ראוי לתעשיית הזנות, הפוגעת בנשים ובגברים הלכודים במעגל הניצול, ואילו המתנגדים רואים בהם מקור לעידוד תופעות שליליות, כגון החפצת נשים. ברקע כבר עולות סוגיות משפטיות כמו, האם מותר לקיים יחסי מין עם רובוט בדמות ילדה קטנה? תעשיית המין של העתיד כבר כאן - וזו רק ההתחלה.

עליית הרובוטיות

הכירו את סמנתה - יפהפיה ברונטית, עם עיניים ירוקות וגוף של דוגמנית-על, שתעשה איתכם סקס מתי שרק תרצו. סמנתה היא רובוט מין, שזה פשוט בובת מין מתוחכמת, המבוססת על טכנולוגיה שמסוגלת להגיב לסביבה. סמנתה משלבת יכולות רובוטיות מתקדמות יחד עם אינטליגנציה מלאכותית, ומטרתה לספק שירותי מין לכל מי שירכוש אותה. סמנתה מנסה לחקות התנהגות אנושית: ניתן לנהל איתה שיחה, היא מגיבה למגע, ואפילו מסוגלת לדמות אורגזמה אם נוגעים בה באופן מסוים (כמו צ'יט במשחק מחשב). סמנתה מוצעת כיום למכירה תמורת כ-5,000 דולרים, ולטענת החברה הביקוש עולה על ההציע.

סמנתה אינה לבד; בימים אלו מתנהל מרוץ בין חברות רציניות, על הפריצה לשוק רובוטי המין. הרמוני, לדוגמה, היא רובוט מין מתוחכם הרבה יותר, הצפוי לצאת לשוק בקרוב. ייחודה של הרמוני טמון במבנה האישיות שלה שכולל 18 תכונות אופי המותאמות לפי דרישות הלקוח, בדיוק כמו בסדרה "ווסטוורלד". הלקוח קובע את מידת הביישנות, ההרפתקנות, הנועזות המינית שלה ועוד. כמו כן, הרמוני תהיה מצויידת במנגנון בינה מלאכותית מתוחכם שאמור לגרום למשתמש להאמין שהוא מדבר עם אישה אמיתית. לפי ההערכות, תג המחיר של הרמוני יעמוד על כ-10,000 דולרים.

מאז ומתמיד נחשבה תעשיית המין למעודדת חדשנות. הוויברטור היה מכשיר החשמל הביתי הראשון שנמכר אי פעם (כתשע שנים לפני שואב האבק), מכשירי הווידאו הראשונים שנמכרו שימשו בעיקר לצריכת פורנו, סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט הומצאה כדי לשלם על פורנו ובימינו ההערכה היא כי 30 אחוזים מהתוכן באינטרנט הוא פורנוגרפי. שוק טכנולוגיית המין העולמי מוערך בכ-30 מיליארד דולרים.

מי קהל היעד?

קיים מגוון משתמשים פוטנציאליים לרובוטי המין - הם יכולים לשמש כסרוגייט על מנת לעזור לאנשים הסובלים מרתיעה מינית, הם יכול לספק פורקן מיני עבור אנשים שאינם יכולים להגיע אליו באופן טבעי מכל מיני סיבות, ויש הטוענים כי רובוטים אלו יכולים אף להוות תחליף עבור אנסים פוטנציאליים ופדופילים, באופן שימנע מהם לפגוע באנשים אמיתיים. אולם, מעבר לכל זה, קהל היעד של אותם רובוטים הם פשוט גברים רגילים; סקר שנערך לאחרונה בגרמניה בקרב 263 גברים בני 18-67 מצא כי 40.3 אחוזים מהם יכולים לדמיין את עצמם מקיימים יחסי מין עם רובוט בחמש השנים הקרובות.

כרגע, נשים לא נחשבות לקהל היעד של רובוטי המין. אמנם, מספר חברות מתכננות להשיק גרסה גברית של אותם רובוטים, אך הם מיועדים בעיקר לקהל גברי. במחקר שנערך על הרגלי המין של נשים סטרייטיות בארה"ב, יותר ממחציתן אמרו כי מה שחשוב להן בעיקר, על מנת להגיע לאורגזמה טובה יותר, הוא בילוי מקדים עם הפרטנר המיני, היכרות מעמיקה ואינטימיות רגשית. רובוטים אינם יכולים להעניק למשתמשים אינטימיות רגשית, לפחות בשלב זה.

רובוט מין. צילום מסך
רובוטי מין לא מספקים אינטימיות, אבל הם כן מסוגלים לתקשר./צילום מסך

האם סקס עם רובוט זה בגידה?

לא מעט אנשים מוטרדים מרובוטי המין וקוראים לאסור את השימוש בהם. לאחרונה אף הושק קמפיין נגד הרובוטים החכמים בטענה, שנשמעת בעיקר בקרב ארגוני נשים, כי רובוטי המין יעודדו את התופעה של החפצת נשים והתייחסות אליהן כאל אובייקט מיני. כמו כן, מעלים המתנגדים את הטענה כי ניהול מערכת יחסים חד-כיוונית בין אדם לרובוט עלולה לפגוע ביכולת של אנשים לחוש אמפתיה, וכך למנוע מהאדם את היכולת לקיים מערכות יחסים אנושית נורמליות המבוססת על הדדיות.

אין ספק שפיתוחם של רובוטי המין מביא עמו שורה של סוגיות אתיות מעניינות: האם קיום יחסי מין עם רובוט נחשב כבגידה? האם זה מוסרי לקיים יחסי מין עם רובוט בדמות קטין? האם קיום יחסי מין עם רובוט, ללא הסכמת הרובוט, יכול להיחשב כאונס? מוזר ככל שזה נשמע, יום אחד נצטרך לענות על השאלות הללו.

רובוטי המין הם אחד הפיתוחים המסקרנים של זמננו ויהיה מעניין לראות כיצד החברה התקינה פוליטית שלנו תגיב אליהם. ייתכן שמה שמתחיל כקשר מיני בלבד בין בני האדם לרובוטים יתפתח ויהפוך בהמשך לסיפור אהבה של ממש.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוטית הסקס סמנת'ה. Synthea Amatus, צילום מסך
רובוטית המין, סמנת'ה. אולי בעתיד זה יהפוך לסיפור אהבה של ממש אבל בינתיים יש הרבה ביקורת./צילום מסך, Synthea Amatus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully