וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורנהב וטוויטר יוצאים למלחמה בפורנו המזויף כדי שלא נידפק כולנו

9.2.2018 / 8:22

קהילת Deepfakes ממשיכה להתרחב מחוץ לרדיט וכדי למנוע הצפה של פורנו מזויף מנסות כעת ענקיות הרשת למנוע הפצה של סרטונים כאלו. הניחוש שלנו: זה לא יצליח להם

דייזי רידלי סרטון מזויף. צילום מסך
כל אחד יכול להיות כוכב פורנו - גם בלי ידיעתו. דייזי רידלי, כוכבת "מלחמת הכוכבים" עם גוף של מישהי אחרת./צילום מסך

מאז הגיחה לאוויר העולם לאחרונה תוכנת FakeApp היא הצליחה לאגד סביבה קהילה של עשרות אלפי אנשים, המרוכזים בעיקר בסאב-רדיט Deepfakes, באתר שיתוף התוכן הפופולרי Reddit. התוכנה מבוססת על אלגוריתמים של החלפת פנים (Face Swap) בדומה לפילטרים המוכרים בסנאפצ'ט, אינסטגרם ופייסבוק. הרשת העצבית לומדת את הפנים מהתמונות ומנתחת את הזוויות כדי לשלב בכל פריים בנפרד את הפנים החדשות במקום הפנים של השחקן או השחקנית שנבחרו. תריצו את הפעולה הזו במהירות של 30 פריימים בשנייה ויש לכם סרטון שזויף על ידי בינה מלאכותית.

הסרטונים הללו אמנם עדיין לא באיכות מושלמת אבל הבינה המלאכותית משתפרת כל הזמן והתוצאות הולכות והופכות לריאליסטיות יותר. כדי לנסות להקדים תרופה למכה, אתר הפורנו הפופולרי "פורנהב" והרשת החברתית טוויטר כבר הודיעו כי יעשו כל שביכולתם למיגור הפצת תכנים מיניים מזויפים.

פוטנציאל הנזק פה הוא עצום. למעשה, אפשר להניח בסבירות גבוהה שסרטונים מזויפים יצוצו בזמן הקרוב בתדירות גבוהה יותר ויהפכו לעניין שבשגרה, כפי שתמונות מרוטשות בפוטושופ הפכו לנורמה. בכל הנוגע לפורנו-נקמה יש פה מנוע שיימינג עוצמתי ובאופן כללי הטענה היא שהצמדת פניו של מישהו לסרט פורנו בניגוד לרצונו היא הטרדה מינית, או אפילו יותר מזה.

גיף גל גדות בפורנו. REDDIT, Giphy
סרטון פורנו מזויף עם גל גדות - התחיל את הטרנד./Giphy, REDDIT

חשוב להדגיש כי יש שימושים תמימים ליישום הזה, כמו הדבקת הפנים של הילד על הראש של כוכב קולנוע לצורך הכנת ברכת יומולדת מקורית, אבל הפוטנציאל בעולם הפורנו כל כך גדול שקשה לראות שימוש אחר פופולרי יותר. שתי ענקיות הרשת - כל אחת בתחומה - החליטו להטיל סנקציות על משתמשים שמפיצים תכנים כאלה, ובמקרים מסוימים אף ירחיקו אותם לצמיתות מהשירות.

"העלאת הסרטונים היא הפרה בוטה של מדיניות החברה", אמרו בטוויטר והודיעו כי לא ירחמו על משתמשים שיעלו סרטונים כאלה לרשת ללא אישור מפורש מהדמות המוחלפת בסרטון. במקרה של טוויטר זה קל יותר כי אסור לפרסם פורנו בכלל והכוונה היא לסרטונים מזויפים שאינם מיניים.

פורנהב, לעומתה, מארחת בשרתיה פורנו רב אך היא מתנגדת לפלישה הזו לפרטיות בניגוד לרצון האנשים המופיעים בסרטון. החברה הזמינה את הגולשים באתר לדווח על כל סרטון בו הוחלפה הדמות הראשית בכוכבת מוכרת, ובתגובה היא תסיר אותם מיד משרתיה ותרחיק את מעלה הסרטון לצמיתות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עוד באותו נושא

פייק-פורנו: התוכנה שמשלבת כל אחד מאיתנו בסרט סקס זמינה ברשת בחינם

לכתבה המלאה
סקרלט ג'והנסון בפורנו מזוייף. REDDIT, צילום מסך
התוצאות לא מושלמות, אבל הבינה המלאכותית משתפרת כל הזמן./צילום מסך, REDDIT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully