וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת פולין ליהודים ברשת: "סבלנו מהנאצים ביחד"

13.2.2018 / 8:12

אחרי ההכרזות, הפולנים רוצים לשכנע את הגולשים בצדקת דרכם. סרטון יוטיוב, שהגיע כבר לכשמונה מיליון צפיות תוך שבוע, מציג את זוועות הנאצים בפולין ומנסה לשכתב את ההיסטוריה, תוך שהוא מסיר אחריות ממעשי הפולנים בשואה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש
קמפיין פולין ברשת מחנות מוות. צילום מסך
המודעה הפולנית שמופיעה באתרים שונים./צילום מסך

בתחילת החודש הבהיר נשיא פולין, אנדז'יי דודה, כי הוא יחתום על החוק שאוסר להאשים את פולין או את אזרחיה באחריות לפשעי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. החוק עורר זעם בישראל ובקרב יהודים בעולם, על הניסיון הפולני להתכחש לאחריות שלהם למעשי הזוועה.

לפי החוק, עונשי מאסר של עד שלוש שנים יוטלו על מי שישתמש במונח "מחנות השמדה פולניים" ועל מי שירמוז "בניגוד לעובדות" על שיתוף פעולה של הפולנים עם פשעיה של גרמניה הנאצית. המאמץ הפולני לשנות את זכר השואה בעולם, ולנקות את הפולנים מאחריות לזוועות, הגיע גם לאינטרנט וישראלים רבים נתקלו בימים האחרונים בפרסומת גוגל, באתרים שונים.

הקמפיין בגוגל כולל מודעה אחת, בשלב הזה, שמובילה לסרטון ביוטיוב. את הסרטון ביוטיוב מקבלים ישראלים כהצעת גלישה לאחר שסרטונים אחרים מסתיימים ואת המודעה הם רואים בכל אתר - ישראלי ומהעולם - שמציג מודעות גוגל. גוגל היא זו שבוחרת איזו מודעה יראה כל גולש ולכן המודעה הזו מופיעה בעיקר בקרב ישראלים.

קשה שלא להשוות את הקמפיין הפולני הנוכחי לקמפיין הפייק ניוז שניהלו הרוסים במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב, במטרה להשפיע ישירות על דעת הקהל האמריקנית. גם במקרה הזה מנסים הפולנים לדבר ישירות לישראלים ולהציג את הנרטיב שלהם.

הסרטון האחרון בקמפיין פורסם ביוטיוב בתאריך 8 בפברואר, וצבר עד כה כמעט שמונה מיליון צפיות. לסרטון הזה אין תגובות מאחר והן הושבתו מראש על ידי הפולנים. בתחילת הסרטון מופיעה כתובית שאומרת "גרמניה העבירה את הפולנים גיהינום עלי אדמות" ואז רואים אנימציה, המזכירה מאוד משחקי מחשב, של חייל גרמני מצית רחוב בלהביור.

בהמשך הסרטון נכתב "פולנים ויהודים סבלו מהטרור ביחד" וגם "עשינו הרבה להציל יהודים - כאזרחים וחברים". האנימציה ממשיכה להציג דימויים קשים של הוצאה להורג, השער של מחנה ההשמדה אושוויץ ועוד לאורך 30 השניות של הפרסומת. "היום אנחנו עדיין בצד של האמת", נכתב בסוף לצד ההשטאג שנבחר ללוות את הקמפיין #GERMANDEATHCAMPS.

שגרירות פולין בישראל ביקשה לא להגיב לפרטים בכתבה אך לוואלה! TECH נודע כי את ההחלטות לגבי הקמפיין שמטרגט ישראלים מקבלים בפולין ולא בישראל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully