וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריית ביטקוין פוגעת במאמצים לאתר חיים מחוץ לכדור הארץ

18.2.2018 / 9:01

אנחנו כבר יודעים שיצירת מטבעות וירטואליים צורכת הרבה מאוד חשמל, אבל מתברר שגם כוח העיבוד הנדרש מחבל במאמצי פרויקט SETI. ניתוח האותות מהחלל דורש את אותם מעבדים גרפיים שבמחסור כבר תקופה

ShutterStock

מדי יום אלפי מתנדבים מרחבי העולם מדליקים את המחשב שלהם עבור פרויקט SETI, הממוקד במציאת סימני חיים מחוץ לכדור הארץ. ניתוח המידע הרב המתקבל במסגרת הפרויקט דורש כוח עיבוד רב ולכן מי שרוצה לסייע יכול להפעיל על המחשב שומר מסך או תוכנה, שרותמים את כוח העיבוד בזמן שהמחשב לא בשימוש.

עד כה ניתוח אותות רדיו מהחלל לא הניב תוצאות חד-משמעיות (לפחות כאלו שדווח עליהן) אך בהיעדר תקציב גדול יותר, הפרויקט מסתמך על מתנדבים רבים שלאחרונה נתקלו בקשיים להוסיף עוד כוח עיבוד לניתוח המידע. המדען הראשי של הפרויקט, דן ורטיימר, אמר לרשות השידור הבריטית, ה-BBC, שקשה למצוא מחשבים זמינים עם מעבדים גרפיים חזקים. ככל הנראה, הבעיה הזאת נוצרה בשל הביקוש הרב שיש למעבדים גרפיים בקרב כורי ביטקוין.

כרטיסי המסך, שעוזרים למשחקי מחשב להיראות מדהים, הפכו למצרך מבוקש לאחרונה ובחלק מהמדינות בעולם דווח כי קיים מחסור בחנויות. כריית מטבעות וירטואליים, ובעיקר ביטקוין, הם הדרך היחידה לייצר מטבעות חדשים וכשהחשמל זול והטמפרטורה נמוכה, זה אפילו משתלם; כל מה שצריך זה מעבד גרפי חזק, וכורי המטבעות קונים כמה שיותר מהם.

אילוסטרציה. ShutterStock
אני מתקשר, אבל אף אחד לא עונה./ShutterStock

הנתונים בפרויקט SETI מתקבלים מטלסקופים הקולטים אותות רדיו מהחלל. "אנחנו רוצים להשתמש במעבדים הגרפיים הטובים ביותר אבל אנחנו לא יכולים להשיג אותם", אמר ורטיימר. "זה מגביל את החיפוש שלנו אחר חוצנים".

יצרניות כמו Nvidia מתקשות לעמוד בביקוש של כרטיסי המסך. לאחרונה החברה עדכנה את המשקיעים כי היא רוצה להגביר את הייצור כדי לעמוד באתגר החדש שמציבים כוחות השוק. הם אפילו הציעו שהחנויות יגבילו את הרכישות לכמה כרטיסי מסך לכל לקוח.

"יש לנו את הכסף, אנחנו מכירים את האנשים הנכונים אבל פשוט אין להם מה למכור" אמר ורטהיימר. אך ב-SETI חושבים לטווח הארוך והם מבינים שמדובר במעידה קטנה בדרך להשגת המטרה הנכספת. המחשבים ימשיכו להיות מהירים יותר, ובקרוב ניכנס לעידן המחשוב הקוונטי שיהפוך את החיפוש בחלל להרבה יותר מהיר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully