וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האנושות תזנח את הדיבור עד 2050 - תעבור לבינה קולקטיבית"

22.2.2018 / 8:42

מה יחליף את הרשתות החברתיות המוכרות לנו כיום? כנראה שעוד רשתות חברתיות, אבל בעוד כמה עשורים כנראה שכישורי השיחה שלנו ייעלמו בזכות בינה מלאכותית שתייצג אותנו ברשת

בינה קולקטיבית 2. צילום מסך
לכל אחד יהיה אווטאר שיתחבר לבינה הקולקטיבית ברשת./צילום מסך

לייקים, מאצ'ים, שליחת אימוג'י ושאר קיצורי הדרך החברתיים שמספקת לנו הטכנולוגיה מנוונים את כישורי השפה שלנו אבל יכול להיות שבקרוב בכלל לא נצטרך לדעת לקרוא ולכתוב, או אפילו לדבר. אולי, בעוד כמה עשורים, כולנו נתקשר באמצעות גלי המוח שלנו עם מחשב שיחובר לרשת עולמית של מחשבות.

כדי להגשים חזון פנטסטי שכזה לא צריך להמציא שום דבר חדש - את הטכנולוגיה הזו יש לנו כבר היום, צריך רק לשפר אותה מספיק. הבסיס לתקשורת מבוססת מחשבות היא טכנולוגיית בינה מלאכותית שכבר משתלטת על מגוון תחומים, כמו ניתוח טקסטים, חיזוי מזג אוויר, זיהוי פנים ועוד. בינה מלאכותית היא בעצם תוכנת מחשב שמסוגלת ללמוד ולהתפתח ולהגיב למצבים שלא תוכנתו מראש.

לפי תחזית שניתנה בכנס World Government Summit שהתקיים לאחרונה בדובאי בחסות איחוד האמירויות, בינה מלאכותית מתקדמת תחסוך מאיתנו את הצורך לשוחח פנים מול פנים, או להשתמש במילים בכלל. עד שנת 2050 נחליף את הרשתות החברתיות במשהו הרבה יותר מתקדם בשם "תודעה קולקטיבית" שתאפשר לבני אדם לתקשר אחד עם השני באמצעות קריאת וחיזוי מחשבות.

התחזית היא תוצר של כמה חודשי מחקר וראיונות עם מומחים לבינה מלאכותית. בדומה לבינה המלאכותית כיום, התודעה הקולקטיבית תכיר טוב יותר עם הזמן את המשתמשים ותחזה את רצונותיהם ומחשבותיהם בצורה מדויקת ככל שישתמשו בה יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully