וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה חריגה ברשתות הסלולר בדרום; חשש למתקפת סייבר

21.2.2018 / 23:15

קשיי קליטה אצל כל ספקיות הסלולר. ממשרד התקשורת נמסר כי "גורמי הפיקוח מבצעים פעילות לאיתור מקור ההפרעה. מממצאים ראשונים עולה כי המקור הגורם להפרעות הינו מעבר לגבול"

אנטנה סלולרית. ראובן קסטרו
אנטנה סלולרית./ראובן קסטרו

עדכון (22 בפברואר): מספקיות הסלולר המובילות נמסר הבוקר כי התקלה סודרה בשעה 7:15. בפרטנר הדגישו כי לקוחות החברה לא חוו שיבושים חריגים, ככל הנראה בגלל תדרים ספציפיים בהם הורגשה ההפרעה, ובשל פריסת דור 4.

תקלה חריגה במיוחד מתרחשת כרגע באזור הדרום; לקוחות של כל ספקיות הסלולר מדווחים על קשיי קליטה בתדרים של הדור השלישי (שיחה, לא אינטרנט). התקלה באה לידי ביטוי בעיקר בהוצאה וקבלה של שיחות, בכל הרשתות: פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט מובייל וגולן טלקום.

חלק מהמשתמשים, גם מדווחים על קשיים בגלישה באינטרנט. מדובר בהפרעה חריגה, שכן לא מדובר בנפילת מתח באנטנות של ספקית מסוימת או תקלה במתגים של החברות אלא הפרעה הנגרמת משיבוש תדרים סלולריים באזור הדרום.

הפרעה כזאת לא זכורה לנו בשנים האחרונות, שכן כל התקלות ברשתות היו נקודתיות לחברה ספציפית. במקרה הזה גם הובא לידיעתנו שלא ספקיות הסלולר בדקו את מהות התקלה אלא משרד התקשורת, לפיו, התקלה נגרמת בשל גורם "מעבר לגבול" - רמז למתקפת סייבר.

ממשרד התקשורת נמסר לנו כי "גורמי הפיקוח וניהול הספקטרום במשרד התקשורת מבצעים פעילות לאיתור מקור ההפרעה. מממצאים ראשונים עולה כי המקור הגורם להפרעות הינו מעבר לגבול. המשרד יחד עם גורמים נוספים בוחנים דרכי פעולה לטיפול בעניין".

במקרה כזה שבו ההפרעה הינה מעבר לגבול, לא ברור כיצד משרד התקשורת יוכל לטפל בה והאם אף נדרשת התערבות של צה"ל או משרד הביטחון. ייתכן כי מדובר במתקפה המבוצעת על ידי אנטנות משבשות תדרים מאזור סמוך לישראל. מצד שני, שיבושים כאלה יכולים לקרות גם בשל תרגיל של צבא מצרים, תרגיל של הצבא האמריקני, הפרעה מתדרים בקפריסין וכו', ולא מדובר בהכרח בגורם עוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully