וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הזרם: סוני השיקה סמארטפון מתקדם עם מסך קטן

לאקספריה XZ 2 קומפקט יש מפרט של מכשיר פרימיום, עם מפרט טוב ומצלמה מתקדמת - אך מסך בגודל 5 אינץ' בלבד, למי שמאס במסכים הענקיים. לצדו השיקה החברה את אקספריה XZ 2, שיצטרף לשאר מכשירי הפרימיום החדשים של השנה

צלמים זמניים מורשים

חברת סוני הכריזה, כהרגלה במסגרת תערוכת המובייל MWC 2018, על סמארטפונים חדשים, הפעם רק שניים בקטגורית הפרימיום: אקספריה XZ2 ואקספריה XZ2 קומפקט - כנראה המכשיר המתקדם ביותר בעולם עם מסך בגודל 5 אינץ' בלבד. למעשה, נראה שסוני היא היצרנית היחידה שעדיין מנסה לקרוץ לחובבי המכשירים הקומפקטיים.

הסמארטפונים של סוני ידועים בעיצוב הלא אטרקטיבי שלהם - מלבני אנדרואיד מגושמים עם שוליים ענקיים, בעידן בו כל היצרניות רק מצמצמות את השוליים כמה שיותר - אבל הפעם שינתה סוני את העיצוב מעט והוסיפה אלמנטים זורמים יותר.

שני המכשירים מצוידים בערכת השבב המתקדמת סנאפדרגון 845 של קוולקום והם עמידים בפני מים ואבק בתקן IP65/68. לדברי ענקית הטכנולוגיה היפנית, אלה שני המכשירים הראשונים להציע צילום באיכות 4K HDR בסמארטפון. בנוסף, לשני המכשירים מצלמה מתקדמת המציעה צילום Super Slow Motion (כמו שראינו בדגם אקספריה XZ, של שנה שעברה, וגם בגלקסי S9 שהושק אתמול) שמצלם כמעט אלף פריימים בשנייה, מהיר יותר ממה שהעין האנושית יכולה לתפוס.

העיצוב החדש של Xperia XZ2 עגול ואלגנטי יותר, אך גם קשוח יותר בזכות ציפוי זכוכית גורילה גלאס 5 העוטף את המכשיר. מסגרת מתכת קשיחה מעניקה חוזק ותוספת קטנה של אלגנטיות. הוא מגיע עם מסך בגודל 5.7 ברזולוצייה Full HD ביחס של 18:9, התומך ב-HDR. לאקספריה XZ2 קומפקט מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית FHD+ ביחס של 18:9 עם מפרט זהה לזה של ה-XZ2 רק בגוף קטן יותר. לדברי החברה, זה הסמארטפון הקטן ביותר בעולם עם מסך 5 אינץ'.

סוני אקספריה XZ 2. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
בלי שקע האוזניות. סוני אקספריה XZ 2./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן
סוני אקספריה XZ 2. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
סוני החליפה את העיצוב המלבני במשהו אלגנטי יותר. אקספריה XZ 2./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

לשני המכשירים מערך צילום הכולל את חיישן ה-Exmor RS עם זיכרון המשולב בחיישן עצמו, יכולת שניתן היה למצוא עד היום, לדברי סוני, רק במצלמות DSLR מקצועיות. נוסף על כך, מעבד התמונה Bionz עבר שדרוג כדי לספק תמונות חדות ומפורטות יותר בכל תנאי תאורה ונראה שסוני מודעת ליתרון היחיד שלה, פחות או יותר, מול שאר היצרניות ושמה דגש על מערך הצילום. לשני המכשירים מצלמה קדמית של 5 מגה פיקסל.

סוני פיתחה אלגוריתם, המאפשר סריקה מהירה של אובייקטים מצולמים בתלת-ממד. המכשיר הזה מאפשר לסרוק תוך דקה תמונות תלת-ממד, גם במצלמה הקדמית, ולהפוך את הסריקה לאוואטר, לצרפה לאפשרויות המציאות הרבודה או לשתף את התמונה ישירות ברשתות החברתיות. כמו אפל וסמסונג, גם סוני חושבת שמה שחסר לנו בחיים זה אימוג'י מונפש אישי.

בנוסף, סוני החליטה לוותר על שקע האוזניות הסטנדרטי, כמו אפל, ומי שירצה לחבר את האוזניות היקרות שקנה מסוני לסמארטפון שלו ייאלץ להשתמש במתאם, או לעבור לדגם אלחוטי.

ל-XZ 2 רמקולים סטראופוניים קדמיים חזקים, והוא מצויד בטכנולוגיית ה-Dynamic Vibration המנתחת את האודיו ומספקת באמצעות רטט פידבק, משחקים, סרטים ומוזיקה מקבלים ממד נוסף של תחושה.

כשבדקנו את התכונה החדשה לא ממש הרגשנו שאנחנו נשאבים לממד חדש, והרטט ביד לא היה נעים בזמן משחק. בהאזנה למוזיקה הרטט היה בערך בקצב אבל לא מדובר ביותר מגימיק. כנראה שמי שירכוש את המכשיר לא ישתמש ברטט יותר מדי, כי זה פשוט לא תורם לחוויה.

ל-XZ 2 של סוני סוללה בקיבולת 3,180 מיליאמפר-שעה אמורה להספיק ליום עבודה ללא טעינה; המכשיר תומך בטעינה אלחוטית מהירה (בתקן Qi) והוא יהיה זמין לרכישה בצבעים: שחור, כסף, ורוד, וירוק-כחלחל. לגרסה הקומפקטית סוללה בקיבולת של 2,870 מיליאמפר-שעה והמכשיר יהיה זמין בצבעים: שחור, כסף, ורוד וירוק. שניהן מגיעים עם מערכת ההפעלה העדכנית, אנדרואיד 8 אוריאו, והם יהיו זמינים למכירה החל מחודש הבא בעולם. עדיין לא ברור מתי הם יגיעו לישראל וכמה הם יעלו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סוני אקספריה XZ קומפקט. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
סוני אקספריה XZ קומפקט./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן
סוני אקספריה XZ קומפקט. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
סוני אקספריה XZ קומפקט./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully