וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הגורם לשיבושים בקליטת הסלולר בדרום - צבא מצרים

26.2.2018 / 11:43

כבר כמה ימים שתושבי הדרום סובלים מקשיים להוציא ולקבל שיחות. כעת מתברר כי מדובר בפעולה של צבא מצרים מעבר לגבול, לפי הדיווחים נגד דאעש

אנטנה סלולרית. ראובן קסטרו
אנטנה סלולרית./ראובן קסטרו

ביום רביעי שעבר החלו משתמשי סלולר בדרום לחוש בקשיים בקליטה. התקלה החריגה התרחשה באזור הדרום והשפיעה כמעט על לקוחות כל ספקיות הסלולר בתדרים של הדור השלישי (שיחה, לא אינטרנט). התקלה באה לידי ביטוי בעיקר בהוצאה וקבלה של שיחות.

חלק מהמשתמשים דיווחו גם על קשיים בגלישה באינטרנט. מדובר בהפרעה חריגה, שכן לא מדובר בנפילת מתח באנטנות של ספקית מסוימת או תקלה במתגים של החברות אלא הפרעה הנגרמת משיבוש תדרים סלולריים באזור הדרום. הפרעה כזאת לא זכורה לנו בשנים האחרונות, שכן כל התקלות ברשתות היו נקודתיות לחברה ספציפית.

ממשרד התקשורת נמסר לנו באותו הערב כי "גורמי הפיקוח וניהול הספקטרום במשרד התקשורת מבצעים פעילות לאיתור מקור ההפרעה. מממצאים ראשונים עולה כי המקור הגורם להפרעות הינו מעבר לגבול. המשרד חד עם גורמים נוספים בוחנים דרכי פעולה לטיפול בעניין".

היום, אחרי כמה ימים בהם השיבושים נמשכים, נמסר מדובר צה"ל כי "ההפרעות נגרמות כתוצאה מפעילות של צבא מצרים בשטח מצרי. הנושא נמצא בטיפול". מדיווחים שונים ברשת, מדובר כנראה בפעילות של לוחמה אלקטרונית נגד דאעש בחצי האי סיני.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול אמר כי
"תושבי אשכול סובלים זה מספר ימים משיבושים בלתי נסבלים במערכת הסלולרית. התושבים לא יכולים להוציא ולקבל שיחות והודעות. מעבר לפגיעה הקשה בשגרת החיים ולפגיעה הכלכלית בעסקים, מדובר בסיכון של ממש במוכנות שלנו לחירום על רקע המציאות הביטחונית המעורערת באזור. אנו מבינים שמקור השיבושים הם כתוצאה מפעילות ביטחונית במצרים. תושבי אשכול משלמים מחיר על מיקומם במשולש הגבולות, סובלים ביום יום מרעשי המלחמה החריגים מהפעילות במצרים וכעת גם מניתוק תקשורתי. אנו מבקשים מהגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון , שר הביטחון ואלוף פיקוד הדרום לפעול ללא דיחוי מול מי שצריך כדי להביא לפתרון מידי של התקלה".

בהכנת הכתב השתתפו אמיר בוחבוט ויניר יגנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully