וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסיפור של הודעת זיהוי הפנים שכולנו מקבלים עכשיו בפייסבוק?

27.2.2018 / 11:10

בימים האחרונים החלו ישראלים רבים לקבל הודעה בפיד, כי פיצ'ר זיהוי הפנים החדש זמין. מי שיפעיל אותו יקבל התראות מתי מישהו גנב לו תמונה או העלה סרטון שלו בלי להודיע

זיהוי פנים פייסבוק. צילום מסך
הפיצ'ר הזה יכול גם להגביר את המצוקה של מי שסובל מבריונות ברשת./צילום מסך

פייסבוק יודעת כמעט הכול על המשתמשים שלה, כידוע, אפילו יותר ממה שהמשתמשים יודעים על עצמם. כל לייק שאנחנו נותנים, כל פוסט שאנחנו מתעכבים עליו, כל תמונה שאנחנו מעלים וכל עדכון שאנו מפרסמים מעשירים את מאגר המידע העצום של הרשת החברתית. כבר שנים שהחברה עושה שימוש באלגוריתם זיהוי מתוחכם, שמסוגל לזהות אלמנטים בתוך התמונה, וגם מנגנון זיהוי פנים מתקדם, שרק הולך ומשתכלל כל הזמן.

לפני כמה חודשים הודיעה פייסבוק שהיא תחל לעשות שימוש בטכנולוגיה המתקדמת הזו כדי להציע שירותים נוספים לגולשים ובשלב הראשון להגיד למשתמשים מתי מישהו העלה תמונה שלהם מבלי לתייג אותם, או גנב תמונה לפרופיל מזויף. כלומר, המערכת תזהה את הפרצופים של המשתמשים בתמונות אוטומטית - כמו שהיא כבר עושה, כשהיא מציעה הצעות לתיוג - ותודיע לכל המשתמשים שבתמונה.

בימים האחרונים התכונה הזו החלה להתגלגל למשתמשים בישראל, שנתקלו בהודעה ארוכה, מפורטת, וגם לא ממש ברורה, המציעה להם להפעיל את הפיצ'רה הכבוי. הפיצ'ר יסייע למנוע גניבת זהות למעט במדינות האיחוד האירופי, שם נאסר על פייסבוק להפעיל מנגנון זיהוי תווי פנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מי שסובל משיימינג או בריונות רשת, יגלה שהפיצ'ר הזה רק יגביר את הכאב./מערכת וואלה, צילום מסך

"אנחנו פועלים תמיד כדי לשפר את פייסבוק, ולכן הוספנו דרכים נוספות להשתמש בזיהוי פנים, בנוסף להצעת תיוג" - לשון ההודעה של פייסבוק, שמופיעה לנו בפיד. "לדוגמה, טכנולוגיית זיהוי פנים יכולה לעשות דברים כמו למצוא תמונות שמציגות אותך אך לא תויגת בהן, לסייע להגן עליך מפני זרים שמשתמשים בתמונה שלך, לספר לאנשים לקויי ראייה מי נמצא בתמונה או בסרטון שלך. השליטה בזיהוי הפנים היא שלך. ההגדרה כעת היא 'לא מופעל', אך אפשר להפוך אותה ל'מופעל' בכל עת, והיא תופעל על תכונות שאולי נוסיף מאוחר יותר. צוות פייסבוק".

החלק הכי חשוב בהודעה הזו הן חמש המילים: "תכונות שאולי נוסיף מאוחר יותר". כלומר, פייסבוק לא רוצה ביקורת שלילית ולכן היא לא מפעילה את הפיצ'ר החדש כברירת מחדל אבל ברגע שתפעילו אותו, יהיה קשה מאוד לדעת למה הוא משמש. כרגע פייסבוק מבטיחה שלושה שימושים יעילים מאוד, שמסייעים לגולשים, כדי לקדם את זיהוי הפנים אבל בעתיד היא יכולה לעשות בו שימוש שחלק מהגולשים לא יאהבו.

כדי להפעיל או לכבות את הפיצ'ר, אם הפעלתם אותו והתחרטתם, כנסו לתפריט ההגדרות (משולש הפוך בסרגל הניווט בראש האתר > Settings) ואז לחצו על האפשרות Face recognition או "זיהוי פנים". שם תמצאו אפשרות אחת - להפעיל או לכבות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
זיהוי פנים פייסבוק. צילום מסך
ניתן לכבות או להפעיל את הפיצ'ר בקלות מתפריט ההגדרות./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully