וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל ישראל הונף לראשונה בכניסה לתערוכת MWC, ולא כולם אהבו את זה

כנס המובייל העולמי מתקיים כבר יותר משלושים שנה, אבל רק השנה הכירו המארגנים בתרומתה של ישראל לתחום. מצד שני, הישראלים קיבלו השנה תזכורת שהאנטישמיות לא מתה, גם לא בכנס יוקרתי כזה

עריכת וידאו:ניר חן

תערוכת המובייל הגדולה בעולם, MWC, מתקיימת כבר יותר משלושים שנה, ולמרות שהנוכחות הישראלית מורגשת מאוד בשנים האחרונות, מארגני התערוכה, GSMA, התעלמו מישראל, לפחות בכל הנוגע למיצג הדגלים בכניסה לתערוכה. מדי שנה מקבלים את פניהם של עשרות אלפי המבקרים דגלים של כל המדינות המרכזיות המציגות ולמרבה ההפתעה, עד השנה ישראל לא הייתה שם.

לתערוכת המובייל שבברצלונה מגיעים יותר ממאה אלף אנשים וישראל, למרות קוטנה הגיאוגרפי וכמות התושבים המועטה, היא אחת המדינות המרכזיות שמציגות חידושים ופיתוחים כחול-לבן בתערוכה. לא ניתן להתעלם מהנוכחות הישראלית מכיוון שהישראלים לא מרוכזים רק בביתן הישראלי של מכון הייצוא, אלא מככבים גם בביתנים של ענקיות טכנולוגיה כמו קוולקום ואינטל, וגם מפוזרים בביתנים משל עצמם ברחבי התערוכה.

רק בביתן של מכון הייצוא יש 65 חברות ישראליות שמציגות ובכל התערוכה, יש כמאה חברות. בשנים האחרונות, כשהנוכחות הישראלית גדלה, עלו תהיות מדוע ישראל לא מופיע במיצג הדגלים: האם מדובר בשיקולים ביטחוניים? או אולי בכלל מדובר בפוליטיקה, מאחר ואחת מנותנות החסות המרכזיות של התערוכה היא STC, חברת התקשורת הסעודית.

הסיבה האמיתית, לפי מה שנאמר לנו, היא שמוצגים דגלים של מדינות עם תעבורת רשת גבוהה במיוחד, מה שאומר שישראל אוטומטית נשללה מהרשימה, אך השנה זה השתנה ובכניסה לתערוכה הופתענו לגלות שדגל ישראל סוף סוף מתנופף לו בגאון, ליד דגלה של שכנתנו, ירדן.

דגל ישראל לראשונה בכניסה ל-MWC. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
דגל ישראל מתנופף בכניסה לתערוכת המובייל, MWC 2018./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עוד נודע לנו כי הסיבה שהפעם הוסיפו את הדגל היא לא כי תעבורת הרשת בישראל השתנתה אלא פשוט כי בתערוכה כבר לא היו יכולים להיות אדישים לנוכחות הגדולה של הישראלים ובמהלך שלוש השנים האחרונות, נוהלו מגעים עם הארגון להוסיף את הדגל; השנה המאמצים נשאו פרי.

אך כנראה שהנוכחות הגדולה של ישראלים וטכנולוגיה ישראלית לא מצאו חן בעיני כולם ולפחות מבקר אחד (או עובד בתערוכה) בחר בדרך נבזית במיוחד להביע את מחאתו. נודע לנו כי בתאי השירותים שבאולם 5, הסמוכים לביתן הישראלי רוססה כתובת נאצה נגד יהודים. המארגנים טיפלו בזה בצורה מהירה וחשאית ומיהרו להסיר את הכתובת מהקיר.

חשוב לציין כי התערוכה סגורה ומאובטחת ומגיעים אליה אנשי חברות היי-טק שמציגים בביתנים, עיתונאים מכל העולם וחובבי טכנולוגיה ששילמו יותר מ-800 אירו לכרטיס. כתובת נאצה בתוך התערוכה, המכוונת לביתן הישראלי, היא חריגה מאוד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ביתן מכון הייצוא MWC 2018. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הביתן הישראלי ב-MWC. הכתובת הייתה על הקיר בשירותים הסמוכים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully